Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
13
Inloggade43
Mobilspel
Pågående19 384

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ullis1164 - Ej medlem längre2011-12-28 10:03
Antal inlägg: 1019

Jag tycker också att julen är vad man gör den till, men vad jag menar är lite det där, att barn sneglar på vad andra får. Mina har visserligen inte klagat, kanske nämnt i förbifarten nån gång, saker som att "Mattias - han fick ett helt dockhus med inredning...ja ni vet själva hur det kan vara.

slånbär2011-12-28 10:05
Antal inlägg: 5539

Detdär med julklappar är ju lite olika beroende på var i livet man befinner sig också. Innan jag fick barn firade jag inte jul alls då jag inte har någon familj och under dom första småbarnsåren hade vi det jäkligt knapert rent ekonomiskt så då blev det mest många småklappar till ungarna och inga till oss vuxna. Idag har vi det betydligt bättre ekonomiskt så då kan vi köpa lite dyrare saker ibland men bara om det finns anledning. Min sjuttonåring fick en ny dator för nästan 9000 men det skulle han ha fått ändå eftersom hans var kass och hans bror fick en ny för ett par år sedan och han fick ärva hans gamla då. Nittonåringen fick inte alls lika dyrt förstås utan han fick det han önskade sig-en bok, festivalbiljett, cd, och lite annat smått. Båda var jätte nöjda för dom tänker inte i dom banorna att dom inte fick lika dyra grejer utan mer att dom fick sånt dom hade önskat sig. Sambon fick en fin systemkamera av oss tre där nittonåringen ,som var den som tyckte han skulle få det då han önskat sig det jättelänge, betalade halva kameran då han har ett bra betalt jobb nu och tyckte han hade råd med det. Själv fick jag också precis det jag önskade mig, en gosefilt, en bok och värmesjal. Så det där med julklappar i drivor kan man väl få ha om man vill och kan utan att man för den skull ska behöva ha dåligt samvete. Det känns vettigare nu när dom faktiskt använder varenda grej dom får istället för när dom var små och fick en massa små billiga grejer som hamnade i en låda rätt omgående.

Och bara för att man köper julklappar i mängd eller dyrt så betyder ju inte det att man inte värdesätter själva samvaron lika mycket som andra. Om vi inte hade varandra så skulle det ju inte bli nåt med julen alls. Och skulle vi inte ha råd så skulle det gå precis lika bra ändå.

ullis1164 - Ej medlem längre2011-12-28 10:05
Antal inlägg: 1019

Att hjälpa andra behövande, Titti, är en fantastisk gärning, önskar att jag och fler med mej var som du! Jag funderade på att ge vår granne, som blivit änkling, något litet, men sen kände jag att då tycker han att han ska behöva ge nåt igen. Vi är ju lite så till mans.

ttiittii - Ej medlem längre2011-12-28 10:29
Antal inlägg: 37631

varje fredag så går det ett radioprogram som heter sök och finn, och där kan tx annonsera efteren skruv till en 1800-talsmotor,och en gång förra julen så var det en man och en kvinna som anonserade efter någon att fira Jul med,och jag svarade inte och sedan dess har jag haft dåligt samvete,för jag tror ingen annan gjorde det heller,det är nog bara jag som är tillräkligt galen för att svara på en sådan annons,men om jag ringer programmet och dom fortfarande lever och har hälsan bjuder jag hem dom till påsk

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?