Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 19 393 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-12-30 01:39 | |
![]() | Jag känner att "nina 82" har total koll på problemet. Det behövs ingen utredning, vi låter bara "nina82" tala om hur det fungerar. | |
| wildman | 2011-12-30 01:41 | |
![]() | www.tv4.se/nyheter/1...5? page=113 Här har du din nyhet. När jag googlade lite mer så visade det sig ju vara en Amstaff. Mao så håller inte ditt resonemang att dom hade skrivit "om det hade varit en rottweiler". Rottweiler och Amstaff brukar ju båda räknas som kampvilliga hundar med stor skärpa. Så alltså så tycker jag du har fel i ditt inledande inlägg. Då ska du ju snarare vara tacksam över att dom bara skrev hund och inget mer. | |
| nina82 | 2011-12-30 01:54 | |
![]() | men hallå, vet du inget om hundar eller??!!!! Amstaff/ rottis, är ju inte ens att jämföraOJOJOJ, du har lite att lära om vissa raser innan du uttalar dig mer. Skäms å dina vägnar/ så okunnig | |
| wildman | 2011-12-30 02:00 | |
![]() | För att återgå till din ursprungspost Citerar dig: "nu skrev de inte inte vad det va, så förmodligen en liten gull gull" jo hej du, Amstaff brukar man ju betrakta som gull gull... Och var har jag sagt att Amstaff och Rottweiler är likadana? Jag sa bara att båda har stor skärpa och kampvillighet. Du menar att jag har fel på den punkten eller? | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2011-12-30 02:12 | |
![]() | Dålig avel är inte bara ett problem bland hundar. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-12-30 02:15 | |
![]() | nina82 Citat - "men hallå, vet du inget om hundar eller??!!!! Amstaff/ rottis, är ju inte ens att jämföraOJOJOJ, du har lite att lära om vissa raser innan du uttalar dig mer. Skäms å dina vägnar/ så okunnig" En Amstaff och en Rottweiler är absolut jämförbara raser på många punkter. Nu vet jag inte vad du har för personliga erfarenheter av dessa två raser men själv är jag utbildad hundinstruktör med inriktning på sk "problemhundar", dvs hundar som har blivit illa behandlade eller som ägaren/ägarna av olika orsaker har förlorat kontrollen över. En rottweiler i fel händer är en mycket farlig hund, den är ett lika stort kraftpaket som en Amstaff eller liknande vid en attack. Läser man om Rottweilerns historia så ser man att kamp inte fanns, däremot skydd för boskap, som vakt, skyddshund mm. Rottweilern har en högre smärtgräns än tex en golden vilket innebär att den "håller ut" längre vid en "aggressiv attack". Jag är inte ute efter att (vilket ofta är det första folk gillar att använda som mothugg har jag märkt..) försvara sk "kamphundar", vill bara säga att det är fel och farligt att hävda att en Rottweiler ligger "såååå långt ifrån".. | |
| Auberginrora | 2011-12-30 02:20 | |
![]() | Måste man bara prata om hundar ? | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-12-30 02:22 | |
![]() | Korrigering - Rottweiler användes för att fösa boskap, inte skydda den, enbart.. | |
| Auberginrora | 2011-12-30 02:22 | |
![]() | Min morgonrock luktar konstigt ! | |
| Auberginrora | 2011-12-30 02:22 | |
![]() | Jag gillar inte kamphundar ! | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2011-12-30 02:22 | |
![]() | Tvätta den. | |
| Gautama | 2011-12-30 02:23 | |
![]() | Nä, varför ska vi prata om hundar i en tråd som handlar om hundar? Låt oss prata om dansmöss istället. | |
| le-lou | 2011-12-30 02:30 | |
![]() | nina 82 bör läsa det grönöga skriver om. och sen kan vi gå och nanna. | |
| Auberginrora | 2011-12-30 02:35 | |
![]() | Hundar bara skiter, dreglar och nosar en i skrevet ! | |
| Auberginrora | 2011-12-30 02:38 | |
![]() | Bytte till en morgonrock som luktar gott ! | |
| otaxam | 2011-12-30 03:01 | |
![]() | Det är så patetiskt med alla besserwissrar som tror de kan "allt" om hundar och som framförallt skyddar sin egen hundras. Hundar inom alla raser kan bli aggressiva med fel ägare. | |
| otaxam | 2011-12-30 03:05 | |
![]() | Hundar kan bli galna av tristess, inaktivitet och rasokunskap av sina ägare...skaffa hund utefter dina förutsättningar, tid, ork och engagemangslust. | |
| otaxam | 2011-12-30 03:11 | |
![]() | " Ju mer jag lär känna människan, ju mer älskar jag djur" | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-12-30 06:37 | |
![]() | Jag tror absolut på nedärvda beteenden. En rottweiler kan säkert bli en jättefin hund i rätt händer, men tyvärr är det väl så att den införskaffas ofta av fel personer för att användas just som kamphund och då blir den livsfarlig. | |
| slånbär | 2011-12-30 07:48 | |
![]() | Kärnfrågan är väl just detta att om det hade varit en Papillon så skulle det inte ha hamnat i tidningen eftersom skadorna helt enkelt inte blir så stora medan det naturligtvis är precis tvärt om när det handlar om en Rottweiler. Däremot så är det ju vid ett bråk mellan tex dessa två raser inte helt ovanligt att det är den mindre hunden som har orsakat problemet just för att små hunder ofta är väldigt kaxiga och gåpåiga. Eftersom dom är just små så är det mer ovanligt att ägaren går lydnadskurs för dom tror ofta att det inte behövs medan ägare till sk bruksraser oftare tar sitt ägaransvar kring hundens träning redan i valpåldern. Det handlar alltid om en kombination av ras, ägaransvar, vett och träning/icke träning. Att däremot säga att vissa raser är avlade just för ett enskilt ändamål blir ju lite missvisande om vi nu inte talar om dom idioter som linjeavlar på vissa specifika egenskaper. Vanliga seriösa uppfödare som avlar en viss ras tex Schäfer kan ju jobba för att tex få fram riktigt bra skyddshundar genom att avla på vissa individer eller linjer som har visat sig ha extra bra förutsättningar för detta ändamålet. Men om ägaren sedan inte tränar hunden i just skydd utan bara vill ha den som sällskap då blir det ju naturligtvis inte en skyddshund men det kan vara en hund som kräver mer stimulans,motion och aktivering än tex en Schäfer från linjer som är mindre utpräglade brukslinjer. I slutändan så handlar det mest om vem som uppfostrar och tränar sin hund. Även små prydnadshundar behöver faktiskt aktiveras och tränas för att må bra och bli vettiga i skallen. | |