Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 012 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| __Nanna___ - Ej medlem längre | 2012-01-03 18:48 | |
![]() | krysopras 2012-01-03 17:48 "Men le-lou, det ÄR en politisk fråga. De enskilda galningarna som utför vansinnesdåd blir av ngn orsak alltid många i länder med vanstyre och de rekryteras alltid ur marginaliserade grupper. Konstigt? Nej, tvärtom." Du menar.... *?* Som ex Norge som land? Och ex som Breivik som person? | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-01-03 18:51 | |
![]() | "meningslöst med en manifestation som ingen skulle ha invändningar emot" Trams. Det må vara Anton Abeleskt och det kommer säkert inte leda till några förändringar, men det är viktigt att reagera ändå. Såklart. | |
| Anden_88 - Ej medlem längre | 2012-01-03 19:04 | |
![]() | Ja det är väl en start iaf. Kanske börjar öppna upp ögonen lite grann på några åtminstone. Förhoppningsvis kan folk tänka själva några steg till, och inse att problemet med illegala vapen ligger i att det finns en efterfrågan på vapen. Och sedan inse vad den efterfrågan det beror på. Sedan är det inte så svårt att peka ut var problemen ligger, och var åtgärder måste sättas in. Så ja, lite felriktad manifestation, men så mycket bättre än att fortsätta med skygglapparna när det kommer till sådana städer. | |
| __Nanna___ - Ej medlem längre | 2012-01-03 19:11 | |
![]() | - Sade han med sina "vidöppna" ögon. *ptffpfft* | |
| skrabban | 2012-01-03 19:36 | |
![]() | Manifestationen mot vapen kanske inte hjälper men det får kanske en och annnan att tänka efter. Enligt Sydsvenskan hade dom en liten minnesstund igår för pojken som blev skjuten på Ramels väg. Jag bor själv inte så långt därifrån det hände. Tidigare under året blev en annan kille nerskjuten vid Persborg. I kväll var jag och handlade på Rosengård och då ser jag en kille som parkerar på en handikapplats och jag sa till honom där kan du inte stå, då säger han till mig jag står var jag vill din djävla zigenare. Jag är svensk. Jag trodde han skulle gå på mig och klippa till mig. Det är mycket jobbigt att bo på Rosengård. Våldet har gått för långt. Min son har varnat mig för att gå ut på kvällarna. Tycker Ni andra här på Beta-pet att man ska gripa in om något händer utanför lagen. Man vet ju aldrig vad som händer. Själv jag inte rädd för att säga ifrån när något är fel. | |
| mrperfect | 2012-01-03 19:47 | |
![]() | Snacka om meningslös manifestation, de som innehar illegala vapen skiter väl fullständigt i den. | |
| Anden_88 - Ej medlem längre | 2012-01-03 19:48 | |
![]() | Ja, i regel ska man ju säga till, och visa vad som inte är okej, det borde alla alltid göra. Dock finns det undantag, jag skulle avråda dig(skrabban) från att göra det om du bor i ett sånt problemområde som rosengård. Där är det nog inte alltför många som vågar säga till, för den som gör det löper rätt stor risk att råka ganska så illa ut. Du vill uppenbarligen väl, så flytta till ett område där du kan känna dig säker och trygg när du tar en kvällspromenad är tyvärr mitt tips. | |
| MrMalibu - Ej medlem längre | 2012-01-03 19:57 | |
![]() | Mrperfect: Läs mellan raderna? Självklart kommer dom berörda skita i det. Men det är ju ett sätt att få myndigheter och stat att vakna. Jag undrar bara hur snart vi kommer ha den första centrala skylt där antalet begångna mord under pågående år som har begått visas. Men det är kanske något att sträva efter, att bli ett nytt Stockton? | |
| Måns_E | 2012-01-03 20:00 | |
![]() | En manfestation är ju en markering, och förhoppningsvis en tydlig markering att många tycker att något är fel och att det borde göras något åt det. Det är väl väldigt sällan man håller manifestationer i uppfostrande syfte för att gangstrarna skall bli tänka om och bli snälla? Så naiv är jag övertygad om att numsan inte är. | |
| skrabban | 2012-01-03 20:07 | |
![]() | Anden_88 Tack för ditt tips att flytta men jag har bott på Rosengård i 7 år och jag är snart sjuttio år så jag flyttar inte men jag ska vara rädd om mig. | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2012-01-03 20:26 | |
![]() | Jag har delat på fejan, men kommer inte själv att delta. Tror inte riktigt på att det hjälper, men min dotter ska delta. Hon bor tillfälligt i Malmö, men tack och lov inte på Rosengård. Tänker inte gå in på detaljer för jag är förbannat trött på att bli kallad rasist när jag försöker förklara att invandrarpolitiken är åt h-e. | |
| Lillstölla | 2012-01-03 20:51 | |
![]() | Har ju ingen möjlighet att delta i Malmö, men har hört snack om att det skulle bli manifestationer i andra städer samtidigt, blir det nåt i min närhet kommer jag delta där. Utveckligen nu är skrämmande, detta kan inte få fortgå. | |
| numsan | 2012-01-03 22:06 | |
![]() | Precis som Måns skriver så är det nog ingen av deltagarna i manifestationen som är så desillusionerad att de medverkar för att de tror eller ens har som mål att man ska påverka de som är inblandade i gängbråken och dylikt. Snarare är det för att visa att man reagerar och agerar och förhoppningsvis resulterar det i att makthavare gör detsamma. | |
| numsan | 2012-01-04 02:04 | |
![]() | Intressanta och välformulerade tankar: petterssonvesterlund...-t ill.html | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-01-04 09:45 | |
![]() | Kanske manifestationen även bör tänka ett steg längre och tänka globalt och inte bara lokalt och även lägga in en antydning till stolta svenska företag som tex Bofors att lägga ner tillverkning av minor och annat som skövlar tusentals liv varje år? Fast visst, det sker ju inte här på hemmaplan... | |
| mz_lzrd | 2012-01-04 13:17 | |
![]() | Nämen usch locomondo, det där var vänstervridet. Kapitalismen är vår frälsning. Enskilda galningar som de som på en månad har skjutit ihjäl fem pers i Malmö har inte med kapitalism och politik att göra. De bara liksom är ...onda. Förmodligen nånslags vänsteranhängare hela byket. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-01-04 14:00 | |
![]() | hehe, såklart det är vänstervridet. Jag vill ju rädda liv =) | |
| bajen01 | 2012-01-04 14:29 | |
![]() | ett bra steg i rätt riktning allt måste ju göras för att minska det onödiga våldet | |
| jellyflower | 2012-01-04 18:25 | |
![]() | Jamen tänk er följande scenario: Du är yrkeskriminell, dvs du försörjer dig på kriminell verksamhet. En av dina kunder betalar inte som utlovat. Om du har överseende med det kan dina övriga kunder kanske också få för sig att ställa in betalningarna. Du har tillgång till illegala skjutvapen. På ett torg står arga medborgare och visar sitt missnöje med illegala vapen. De tycker minsann inte man ska vara så fräck och elak att man använder såna vapen. Du åker förbi torget, ser banderollerna, kommer genast på bättre tankar, far hem igen, destruerar dina skjutvapen och anmäler dig som arbetssökande på arbetsförmedlingen nästa morgon så fort de öppnar. Så blir det, bara vi alla ger oss ut och manifesterar. | |
| numsan | 2012-01-05 00:45 | |
![]() | Jellyflower - om du läser igenom tråden så framgår det väl relativt tydligt att det inte är målet. Men fint scenario. Hoppas du har rätt. | |