Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 19 012 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| FiatLux | 2012-01-06 13:28 | |
![]() | Varför är inställningen så vanlig att de som inte vill ha de traditionella helgdagarna är folk av annan härkomst/religion och att de minsann får anpassa sig till oss? Känner väldigt många som vare sig är religiösa eller vill fira jul som gärna vill jobba under högtiderna. Är det inte bra om de gör det då och tar sina "helgdagar" när andra jobbar? Hade personligen föredragit om de nuvarande dagarna var standard, men med möjlighet att byta mot andra dagar. | |
| cadette - Ej medlem längre | 2012-01-06 13:44 | |
![]() | När det gäller julen så hör jag till dem som gärna skulle se att den tonas ned lite. Inte av icke-religiösa skäl, för jag lider inte av att det finns dem som firar att Jesus föddes. Däremot lider jag av den överdrivna marknadsföring av jultomten och hans anhang. VARFÖR måste man varje år utsättas för alla dessa rödklädda gubbar, klingklang-musik och stressade människor med kollektiv konsumtionshunger? Är julen en religiös högtid, eller är det ett kommersiellt jippo (som tagit över det kristna budskapet på samma sätt som den kristna julen tog över midvinterblotet)? | |
| Gelatinös | 2012-01-06 13:47 | |
![]() | För mig; varken eller. Men jag är väldigt nöjd att de röda dagarna finns. Trots allt :) | |
| FiatLux | 2012-01-06 13:51 | |
![]() | Julen är från början en hednisk högtid som kristendomen kidnappade genom att hitta på att Jesus föddes då. Fult gjort. | |
| ektis - Ej medlem längre | 2012-01-06 14:08 | |
![]() | helgdagar är väl inget direkt att reta sig på.. jag tycker de är rätt trevliga. | |
| gattan | 2012-01-06 14:27 | |
![]() | Instämmer helt med Megaherz ovan - gärna röda dagar/helgdagar men utan religiösa " historier " - för min del. | |
| mrsmaggart | 2012-01-06 20:01 | |
![]() | Jag stör mig bara på en dag och det är Valborg. Detta är inte kristen högtid men när jag var på ett firande ett år så var det en kyrka som höll en predikan. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-01-06 21:11 | |
![]() | valborg,firande av våren,en av årets största fyll helger,och för barnfamiljer och andra så håller vi i våran kyrka ett valborgsmässofirande som är drogfritt,vi har ingen predikan,men vi har lotteri korv försäljning och annat fika,någon som vårtalar,och mycket musik,två kilometer där i från håller kommunen sitt firande,där jag i flera års tid skjutsat hem fulla tonåringar till lika fulla föräldrar,vi håller också ett drog fritt Lucia alternativ varje år"Lusse innerbandy"någon måste ta ansvar då både föräldrar och kommuner abdikerar | |