Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 36 |
Mobilspel
| Pågående | 19 012 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-01-06 19:25 | |
![]() | svampkurs? nej, då kan jag inte hjälpa. då har ni en undermålig nagelteknolog och måste byta till en professionell. | |
| chamila | 2012-01-06 19:35 | |
![]() | tack allihopa för bra tips ska försöka mitt bästa , jag har bar svårt för o göra saker själv, känner mig blyg o osäker när det kommer till nya erfarenheter. O nu kommer nog många skriva att då får jag skylla mig själv att jag är ensam men taar baara lite extra tid för mig o våga. | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2012-01-06 21:06 | |
![]() | Ge dig själv några år. Självförtroende kan ta ett tag att odla fram. | |
| mrperfect | 2012-01-06 21:09 | |
![]() | Ta en funderare på vad du tycker är roligt eller spännande. Anknyt sedan till likasinnade på något vis där du och de kan utbyta erfarenheter. Till slut har man så många vänner att man glömmer namnen på dem :P | |
| anitsirk_ | 2012-01-06 21:25 | |
![]() | och som någon sade här innan. ensamhet kommer och går för de flesta. hade en period när det verkade som att alla jag kände antingen flyttade till en annan stad/annat land eller skaffade barn och därför "försvann", eller iallafall inte ville umgås som förut. men jag började umgås med dem som förut kanske varit mer i min vänskapsperiferi och såsmåningom träffade jag fler och fler nya vänner. de gamla vännerna är idag fortfarande några av mina bästa fast många bor långt borta, några nya riktigt bra vänner har jag fått och de som fått barn har kommit ut ut baby-bubblan och vill umgås med vuxna igen. åtminstone jag hade känt mej tröstad i det läget av att veta att de flesta går igenom samma sak någon gång och att saker förändras. | |
| marmeladov22 | 2012-01-06 21:55 | |
![]() | sanningen är att man aldrig är ensam aldrig det gäller att komma på det dessutom har du dig själv och det är guld värt att jag säger detta till dig är den största gåva du kan få | |
| Mindymoo | 2012-01-07 05:42 | |
![]() | Jag kände mig väldigt ensam när min sambo dog, och ett tag var det för jobbigt att umgås med våra gamla gemensamma vänner. Men en dag bestämde jag mig för att göra något helt nytt, för att träffa nya människor på ställen jag inte hade några minnen från. Började gå på quiz/frågesport och frågade om jag kunde vara med i någon annans lag, gick på vernissager och pratade konst med vilt främmande människor, började en läsecirkel... Kan säga att det var jobbigt, men det gav faktiskt nya vänner! | |
| Blasse | 2012-01-07 09:16 | |
![]() | hm ibland skulle jag villja vara ensam men dom gånger man är ensam hemma känns saknaden stor | |
| swingmatism | 2012-01-07 09:20 | |
![]() | Såg någon tråd om självförverkligande - kändes liksom att det kunde ju nämnas här; att när människor tror att självförverkligande är att sälja sin själ till äktenskap och barnuppfostran så kanske man ska väga och se över andra alternativ - som att resa, arbeta och fortbilda sig? | |
| marmeladov22 | 2012-01-07 11:57 | |
![]() | lol jag läste "fortplanta" och så var vi där igen, snygg keps emil. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2012-01-07 12:06 | |
![]() | Kram! | |
| marmeladov22 | 2012-01-07 12:25 | |
![]() | :* | |
| Spira - Ej medlem längre | 2012-01-07 12:35 | |
![]() | Egentligen är jag i helt tvärtom situation i livet, jag längtar bara efter att få vara ensam. Men är ju ensam mitt i detta också. Ändå känns det mycket bättre nu än för några år sedan. Då hade jag levt många år helt på marginalerna av mina krafter, med mkt jobb och små barn och ingen hjälp från barnens pappa. Jag trodde jag hade tappat bort alla mina vänner. Och det hade jag ju. Men sedan blev jag sjuk och livet gjorde tvärnit. Och då visade det sig plötsligt att jag hade vänner! Det fanns folk som faktiskt brydde sig om hur jag mådde. En del var sådana som jag inte ens hade tänkt på att de fanns där, och jag kan ärligt säga att jag själv hade aldrig kommit på tanken att finnas där för dem i motsvarande situation. Det blev en verklig vändpunkt för mig, jag insåg hur värdefullt det är med vänner och nu är jag mycket mer rädd om mina kontakter. Dessutom blev det så att jag fick kontakt med några helt borttappade ungdomskompisar (det finns positiva sidor av facebook också...) och vi hade stor glädje av att träffas igen. Så se dig om, var uppmärksam mot de vänner som ändå finns, tänk på att de kan ha en jobbig period just nu och behöver veta att du finns där även om de inte har tid och kraft att göra roliga saker just nu. Och pyssla om dig själv lite extra, det kan vara bra ibland tror jag med en period av vila och andhämtning, livet kan inte vara intensivt hela tiden det orkar man inte. | |
| BlygaIda | 2012-01-07 15:26 | |
![]() | Jag förstår precis vad du menar chamila. Jag och min sambo har precis samma problem. Vi har ju ändå varandra, men ingen utav oss har vänner som vi umgås med. Ofta känner jag att det är något fel på mig, men så är det nog egentligen inte. Jag har ju haft vänner en gång. Men nu är både bortflyttade, och den tredje har andra vänner som hon hellre vill umgås med. Jag menar vad gör man? I min lilla stad finns knappast människor som söker nya kontakter. Och på internet finns ju mest bara sidor för singlar. Jag känner bara till en enda sida för enbart oss "singel-vänner", men där finns inte ens människor som bor i närheten. Den är inte så utbredd tror jag. Men det borde väl finnas fler? Framtidens ord är kanske "vänskapsdejting"? Alla tycker säkert jag är tokig, men varför inte? | |
| marmeladov22 | 2012-01-07 15:56 | |
![]() | bra ide | |
| chamila | 2012-01-07 17:21 | |
![]() | Jag tar till mig det alla skriver o ska ge mig ut o hitta vänner o kärleken :) alltså jag har ju vänner men alla har ju sina gna liv som sagt o jag känner mig mest ivägen .. | |
| Müssli | 2012-01-07 17:28 | |
![]() | Gå med i Citypolarna! www.citypolarna.se/p...pa ge=howto Då är du inte ensam mer :-) | |
| chamila | 2012-01-09 01:20 | |
![]() | tack för tipset | |