Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 985 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| dinodog | 2012-01-10 22:58 | |
![]() | Tror att dom flesta redan har fattat det Bitte. Men hur kul är det att ta upp en tråd som legat "vilande" i 7 månader, och som kanske har 489 stycken inlägg!! Och du har börjat att läsa den för att kanske få ett svar på något du undrar över, och som det finns en snarlik tråd om. Då är det enklare att starta en ny tråd som t.ex. Hur får jag min valp rumsren. Om jag nu skulle starta en sådan tråd är jag övertygad om att den skulle stängas, och hänvisas till befintliga trådar med 489 inlägg i. | |
| -Delika-tess | 2012-01-10 23:06 | |
![]() | Sökfunktionen funkar om du söker på ord med minst 4 bokstäver. Sen har jag testat att "öppna" en gammal tråd för att jag har en fråga som liknar TS syfte, men det enda som händer är att de som svarar i tråden snarare svarar på TS fråga än min... Vilket kan vara frustrerande. | |
| slånbär | 2012-01-10 23:10 | |
![]() | Ett problem med att skriva i just gamla trådar är ju att man som sagt läser första inlägget och sedan kanske går direkt till sista sidan för att svara utan att faktiskt titta på datumet när tråden startades. Jag gjorde så en gång och svarade på en tre år gammal tråd i seriöst i ett rätt allvarligt ämne men det vart ju generalknas eftersom någon hade gjort ett helt nytt inlägg i den tråden utan anknytning till TS problem men i samma ämne. jag som svarade på TS inlägg fattade ingenting först och blev rejält sågad innan jag såg att mitt svar var helt inaktuellt. lätt hänt när man skriver i en gammal tråd men jag kollar ju nu alltid datum och låter helst bli att skriva i gamla trådar övh. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2012-01-11 12:34 | |
![]() | Bitte>> Tråden handlar ju inte om att TS inte fattat hur man hittar en gammal tråd, utan det tungrodda i att inte kunna starta en fräsch tråd istället för att skriva i en tre år gammal tråd med 1000+ mer eller mindre relevanta inlägg. | |
| Träsmak | 2012-01-11 12:48 | |
![]() | Forumets moderatorer kan för övrigt verka rätt humorlösa och småaktiga. Men jag förstår samtidigt att man måste vara rätt hård och ha rätt låg tolerans. Annars blir det svårt att hålla reda i forumet. Dom gör ett bra jobb. | |
| VonSchnygg - Ej medlem längre | 2012-01-11 12:57 | |
![]() | Håller fullständigt med Gelatinös... Och lika "irriterande" är det när man ser kommentarer från allehanda olika människor om vilken tråd man borde ha skrivit inlägget i istället. Eller att det finns en tråd om ämnet startad 2007 med 3752 inlägg i.... Saken är ju den att man vill aktualisera det ämnet man väljer att starta en tråd om. | |
| Bim1964 | 2012-01-11 13:31 | |
![]() | Om TS inte längre är medlem är tråden fortfarande öppen då, eller stängs den? Är ju inget kul att ta upp en tråd om TS inte längre är medlem, då är det väl bättre att stänga den och skapa en ny tråd eller? | |
| le-lou | 2012-01-11 14:12 | |
![]() | Bim - det spelar väl ingen roll egentligen, om det har blivit en diskussion i tråden som berör flera så känns det lite korkat att stänga bara för att den som kom på tråden, inte längre heter detsamma... | |
| le-lou | 2012-01-11 14:24 | |
![]() | men jag ska förtydliga, åter till trådämnet att jag håller med de flesta här om gamla trådar, låt det gamla vara och in med det nya. Det kommer in nytt folk här som skapar en tråd och fattar sedan inget när den stängs med hänvisning till en 200 år gammal tråd på 1089 sidor. Jag tycker det ger lite trist stämning dessutom och stängda trådar blir till en psykologisk forumbromskloss rent allmänt.. det ser trist ut helt enkelt.. Jag tror ingen här sätter emot att det INTE ska finnas 5 pågående trådar om samma sak...det är ganska uppenbart, men bara för att det existerat en tråd en gång i tiden om samma ämne som idag så ... ja.. | |
| Träsmak | 2012-01-11 17:44 | |
![]() | Ett av problemen, Le-lou, är att sökfunktionen suger... | |
| nettan23 | 2012-01-12 20:59 | |
![]() | Håller med, inget svar från de som bestämmer? :) | |
| le-lou | 2012-01-12 21:24 | |
![]() | Ett av problemen, Le-lou, är att sökfunktionen suger... ja det vet jag..mest störigt är att man måste ha ord som är minst fyra bokstäver långa :( jag är som sagt inte för att jaga gamla trådar. | |
| SämstpåBeta | 2012-01-13 04:28 | |
![]() | nu känner jag att jag har tappar tråden, dags att starta en ny tråd! | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2012-01-13 05:26 | |
![]() | Ja det är ett otyg att aktiva trådar med en levande debatt stängs för att att det finns en gammal tråd som avhandlar samma sak! Om betapets principer skulle gälla i hela samhället skulle det mänskliga samtalet fullkomligt avstanna. Det mesta är ju redan sagt, eller hur? | |
| Gelatinös | 2012-01-13 11:00 | |
![]() | Underbart inlägg Hinken76, tack! =D | |
| Marika1987 | 2012-01-13 11:07 | |
![]() | Bra tråd, Gelatinlös! Jag håller med dig. Ville bara skriva det, för ju fler desto bättre! Då kanske det blir ändring på det snart. | |
| Marika1987 | 2012-01-13 11:08 | |
![]() | Haha sorry... Skrev ditt namn fel, men du fattar=P | |
| jamendååå | 2012-01-13 11:13 | |
![]() | Än en gång "Hinken76", helt sant, frihet till folket! | |
| EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2012-01-14 01:51 | |
![]() | Borde inte alla trådar sparas i Kungliga Biblioteket till ovärderlig nytta för framtidens antikvarier - om det nu finns ngn hård- och mjukvara kvar/lämplig till att tolka dessa yttringar ur folkdjupet? | |
| Gelatinös | 2012-01-17 18:44 | |
![]() | Så har man lyckats igen. En tråd om schampo hamnar i en lååång hårtråd. Ungefär som att försöka diskutera/fundera om enbart schäfrar i en "Jag ska köpa valp snart"-tråd. Bra jobbat! (Mvh Totalt ointresserad av håruppsättningar, klämmor och tjafs men tvättar håret dagligen) | |