Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 18 984 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Kristallklar | 2012-01-11 18:07 | |
![]() | Förstår hur joråsatt tänker. Det är typiskt svenskt att tänka "vill inte lägga mig i andras problem" tycker jag. ;) | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2012-01-11 18:14 | |
![]() | Thumbs upp för att vara hjälpsam! Mer sånt. | |
| joråsatt | 2012-01-11 18:19 | |
![]() | Ja kort och gott, mer mod och hjälpsamhet till oss svennar :) | |
| Pialina | 2012-01-11 19:04 | |
![]() | Häromdagen ringde det på dörren och där stod en granne och berättade att innebelysningen i vår bil lyste. Eftersom den stod i garaget, hade vi inte märkt det förrän vi skulle använda den nästa gång. Vi tyckte självklart det var hyggligt av honom att komma över. Värre var det när jag för några år sedan såg att en bil stod på parkeringen med lyktorna på. Jag tog reda på vem som ägde bilen, men sedan blev jag mycket osäker eftersom det nästan var midnatt. Skulle jag ringa och riskera att människan vaknar livrädd över vad som hänt? Eller skulle jag strunta i det med risk att kvinnan nästa morgon inte skulle komma iväg till jobbet för att lyktorna stått på och jag inte ringt? Till slut gjorde jag något mittemellan: Jag skickade ett sms. Tog en stund och sedan släcktes lyktorna. Så kom det ett sms att tusen tack, vem du än är. Jag svarade på det och nämnde då namn och lägenhet. Nästa dag ringde hon på med en blomma som tack. Vi hade aldrig setts förr, jag hade väckt henne med mitt sms, men så glad var hon alltså över det. | |
| joråsatt | 2012-01-11 20:23 | |
![]() | Det va exakt så jag tänkte göra, sms:a! Men blev lite rädd att paret som ägde bilen skulle bli arga att jag kollat upp dem eller nåt... Precis som du säger, tänk om personen sen behövt bilen i ett akut ärende och så hade JAG kunnat hjälpt denne att få igång den, men alltför många av oss låter bli för att det helt enkelt är lättare att bara titta åt ett annat håll... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-01-11 20:48 | |
![]() | en granne bortöver hade glömt belysningen i bilen på en sen fredag kväll då jag var ut med hunden,jag knackade på ingen öppnade,jag bankade på ingen öppnade,jag bankade lite till ingen öppnade ringde på mobilen,massor med signaler,till slut svarade en kvinna som jag väckt,och jag sa att belysningen var på i bilen,hon sa nej,jag sa att det är den vist,hon sa nej,jag sa att jag nyss gått förbi och såg bilen där jag står,och att belysningen vist var på,hon la på luren,gick förbi efter en stund då hade hon varit ut och stängt av lyset,och skulle det hända igen så skulle jag göra om samma sak.jag frågar alltid om jag kan hjälpa till jag lägger fullisar i framstupa sidoläge,ringer ambulans om det behövs,jag tar till och med upp liftare fast det kan vara farligt,jag kör folk som fått soppa torsk till macken och kör dom tillbaka till bilen igen,men det jag borde sluta med är att låna ut saker för dom som lånar kommer inte i håg att dom lånat och jag kommer sällan ihåg vem jag lånat ut till.sen beror det lite på var man bor,när jag flyttade till den skithåla från Stockholm,så blev jag mörkrädd vilka fega människor här bodde ,dom var totalt skitnödiga för att hjälpa till och såg ner på folk som hjälpte till.I Stockholm är inte folk lika nördiga som här | |