Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 19 001 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-01-12 21:35 | |
![]() | Nya Svenssonsyndromet: Bloggande. | |
| Dyslekso | 2012-01-12 21:36 | |
![]() | Angående trådstarten vill jag säga att Svensson-varandet verkar rätt ok, om man trivs med det. Visste inte att det var en så stor skräck att hamna i. Man kanske omdefinierar Svensson beroende på vad man själv råkar bli. :) | |
| mrperfect | 2012-01-12 21:39 | |
![]() | 5V: Volvo Villa Vovve Valium Vustru | |
| nettan23 | 2012-01-12 21:39 | |
![]() | Tycker det e mer störigt med alla pretton som ska vara så himla speciella och världsvana. Who gives a f_ck! | |
| Dyslekso | 2012-01-12 21:40 | |
![]() | Sylvia :) memegenerator.net/in...e/ 13159537 | |
| Dyslekso | 2012-01-12 21:42 | |
![]() | Sista memegenerator.net/in...e/ 13159637 | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-01-12 21:43 | |
![]() | Indeed :) | |
| marmeladov22 | 2012-01-12 21:46 | |
![]() | "jävla skitt" | |
| Gautama | 2012-01-12 21:50 | |
![]() | Jag är gärna en Svensson, tycker det talar för att man har det rätt så bra. Just nu är jag inte det, men jag har varit förr:-) | |
| Anden_88 - Ej medlem längre | 2012-01-12 23:19 | |
![]() | Farhåga? Jag har aldrig hört den aspekten från någon. Det är väl mer som en norm, där alla vill leva ett rikt tryggt liv i samklang med andra människor runtomkring. Dom jag har hört har då såna positiva förhoppningar i bakhuvudet, och ser det som sagt, positivt. Och det är väl klart det är mindre Svensson att göra udda grejer, hålla sig utanför normen, vara konstig/udda. | |
| miffo_82 | 2012-01-14 02:30 | |
![]() | Farhågan är i allra högsta grad levande. Rädslan är nog inte för det trygga utan för det tråkiga och icke utvecklande. Vissa ser Svensson-livet som en slags fälla, där det enda självförverkligande sker genom trädgård, husdjur, matlagning eller genom sina barn. Som att all kreativitet man någonsin haft skulle försvinna så fort man stadgar sig. Jag tror det handlar om rädsla för närhet, brist på religion och då gäller det att hinna med så mycket vi bara kan innan vi dör. Kanske har vi inte längre tiden för Svensson-livet mitt upp i all näst intill religiösa självförverkligande? Kanske när vi är 55 då. (OBS! Detta gäller självklart inte alla). Narcissos - vår tids Jesus? | |
| Fia_Lito | 2012-01-14 20:31 | |
![]() | Intressant inlägg detta. Har senaste tiden funderat kring detta då jag hade en vän på besök för ett tag sen. Vi har inte setts mkt under det senaste 1 1/2 åren, jag har bytt stad, fått barn och nytt arbete. För det första så tog det lång tid innan vi fick till en tid då vi kunde ses, har tidigare varit som bästa vänner(!) Saken är den att när hon kom hit med sin ena son och man talade hon om att vi hade det fint osv, sen försökte hon hela tiden hindra sin lilla son från att stojja runt var på jag förklarar att det är ok att han leker överallt. Då svarar hon i stil med "men tänk om han har sönder ngt". Inget mer med det, jag hälsar på henne ca 3 v senare. Då hon och hennes man ursäktar sig och säger att hoppas du o din sambo vill ses igen eller "det kanske ni inte vill" "vi vet ju inte vad han tycker om oss" "vi är ju bara vanliga svenssons och är ju som vi är". Jag svarade att vi är väll svenssons vi med isåfall eller vad menar ni(?) Då skyndade de sig att stryka över allt och börja prata om annat. Med denna långa utläggning är mina fundering förljande. Är det så att "svensson" benämningen även kan stå för en slags "vi har det som vi har det men vi har iaf barn och hus etc" en slags ursäkt för att man inte har det som man egentligen vill ha det. Eller vad tror ni(?) Varför fick jag ett sådant svar (?) | |
| mrperfect | 2012-01-14 20:34 | |
![]() | brist på religion? Skule det vara något man skulle sakna? inte jag i alla fall | |