Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 31 |
Mobilspel
| Pågående | 19 592 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| exotica | 2012-01-21 19:13 | |
![]() | Jaaa! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-21 19:16 | |
![]() | Ha förtröstan. Media känner redan nu en kittlande torrhet långt ned i strupen.. | |
| ezye - Ej medlem längre | 2012-01-21 19:20 | |
![]() | Väck med Bildt! Förvisso kunnig men arrogant och stöddig. Träffade honom på Christiansö i midsommar och han kunde inte ens hälsa. :)) | |
| drakhonan1 | 2012-01-21 19:30 | |
![]() | ang bildts stelhet...man kanske blir så stel om ens fru använder så mycket hårspray? | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-01-21 19:35 | |
![]() | Mediadrevet har drabbat andra än sossar. Politiker av annan färg har också fått försvara sig inför medierna och valt att avgå eller tvingats avgå. T.ex. Boethius som inte fick vara moderat minister efter oegentligheter. | |
| Minta | 2012-01-21 19:43 | |
![]() | "Fredrik Reinfeldt som är statsminister och Sveriges regeringschef har lämnat felaktiga, eller om man så vill lögnaktiga uppgifter om landets ekonomiska läge. Han påstår att landets offentliga finanser gått med överskott de senaste två åren. Svenska Dagbladet avslöjar att de offentliga finanserna istället gick underskott 2010, med 1 miljard eller om man rensar från så kallade engångseffekter så blir underskottet 25 miljarder. Reinfeldt påstod också att Sverige var ensamt i Europa om att ha överskott i de offentliga finanserna. Det är också fel. Estland, Norge och Schweiz hade överskott, inte bara 2011 utan också 2010." Men han har högre fallhöjd än Juholt. Inte heller ber han eller Bildt någonsin om ursäkt eller erkänner att de haft fel. | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2012-01-21 19:46 | |
![]() | Jag trodde det bara var kvinnor som kunde drabbas av drev? | |
| micro113 | 2012-01-21 19:50 | |
![]() | Juholt har ju gjort bort sig alldeles själv - det krävs inget media-drev för att åstadkomma krav på hans avgång, bara en rapportering som visar sanningen om hur representerar partiet. Carl Bildt har alltid varit ett skämt - men ett accepterat skämt eftersom han företräder ett parti som inte har respekt för människor. Han fyller sin plats väl - han företräder ärligt sin parti. Den som bör avgå är möjligen Reinfeldt eftersom han är den som inte längre för en ärlig moderat politik utan sviker både moderata väljare och de som lurats att tro på hans "arbets-linje". Han är taskspelaren i sammanhanget. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-21 19:54 | |
![]() | Att köpa sex är ändå bättre än att köpa Toblerone. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-21 19:54 | |
![]() | Om vi ska tro media. | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2012-01-21 20:08 | |
![]() | Men jeebus. Politiker avgår när de sviker sin egen väljarbas (fast i socialdemokraternas fall tycks väljarbasen för tillfället vara ungefär lika stor som antalet partimedlemmar). De flesta borgerliga väljare blir inte upprörda, eller ens generade, över Carl Bildts engagemang. Tvärt om håller de i många fall av ''ogentligheter'' med honom. Se bara på tråden om ethiopiensvenskarna. Många borgerliga väljare ställer ju upp på Bildts respons på journalisternas gripande -- att ''det är en farlig region''. | |
| micro113 | 2012-01-21 20:12 | |
![]() | Delicious Hon gjorde lite mer än köpte toblerone om man läser brödtexten och inte bara rubrikerna. Dessutom var/är hon socialdemokrat och förväntas ha en viss moral avseende vissa områden - detta levde hon inte upp till, däri låg skandalen, inte i en chokladbit. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-21 20:14 | |
![]() | Jag visste väl att någon skulle nappa. | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2012-01-21 20:24 | |
![]() | Men i princip är det naturligtvis helt rätt att media gör skillnad på folk och folk. I allmänhet är hackordningen densamma som i verkligheten -- de minst sympatiska får mer heat. Att gå runt och skryta om att man läser Hemmingway och har set Les Miserables gör att man får ta mer skit än en som läser Läckberg -- men mindre än en alkis som kissar i blomjord. Just nu är svenska folket mer nyfikna, intresserade och imponerade av borgerliga ledare. På frågan om vem man skulle vilja ha som gäst på en middagsbjudning så tror jag ytterst få skulle föredra Juholt, Östros och Weiderlicht före Reinfeldt, Borg och Bildt. Om man inte skulle utöva lite BDSM efteråt. | |
| Träsmak | 2012-01-21 21:00 | |
![]() | Bildt var ju ett sistahandsval eftersom 20-30 pers tackade nej till posten. Vem skulle dom välja sen då? Juholt? | |
| Minta | 2012-01-21 21:01 | |
![]() | Det skulle VARA BDSM att bjuda Reinfeldt och Bildt på middag. Men Borg verkar ganska normal. Östros kan jag tänka mig på middag när som helst. Juholt och Weidelich, inget vidare kanske även om Juholt säkert kan vara putslustig i ett sällskap. | |
| baciken - Ej medlem längre | 2012-01-21 21:31 | |
![]() | Hm, en sandsäck har ju mer utstrålning än Reinfeldt. | |
| Minta | 2012-01-21 21:32 | |
![]() | Han har ingen mimik, använder han botox? | |
| FarbrorFenix | 2012-01-21 21:43 | |
![]() | jpcnrd, det skulle vara lite roande att se dig i en replikväxling med Magnusito. När han väl får syn på att någon startat en tråd med avsikt at smutskasta hans nemesis så kommer han nog med andan i halsen. Tack för många intressanta inlägg. Ibland undrar jag nästan om du är spökskrivare till Schlingmann. | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2012-01-21 21:43 | |
![]() | Bildt har sina blodiga oljehänder, Reinfeldt pröjade en barnflicka 40 under kollektivabtalet, Borg pröjsade hemhjälp svart, Arkelsten förvanskar historien...de kommer undan för att de är borgare. Media jagar hellre livet ur sossar som gör fel, trots att de t.o.m. rättat till dem, än att ge sig på borgarna. Media är högervriden och JA, det gäller även "sossetidningen" Aftonbladet! Nu när skvalleredaktionerna fick sin slutgiltiga orgasm strax efter kl. 15.00 idag så kan jag tänka mig att de nu lutar sig lite halvbekymrat tillbaka och ställer sig frågan: "Öööh, jaha...vad ska vi nu hitta på?". Håller dock med att Juholt är oduglig som politiker i allmänhet och partiledare i synnerhet och han grävde verkligen sin egen politiska grav men man undrar ju samtidigt hur högerspökena kan komma undan som de gör... | |