Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 16 |
Mobilspel
| Pågående | 18 992 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Miss_jk | 2012-01-17 20:21 | |
![]() | Håller med Apbur, småjogga istället. Det behöver ju inte gå fort bara för att man "springer". :) | |
| A mama | 2012-01-17 20:28 | |
![]() | Det tog flera år innan man kom på att jag inte hade benhinneinflammation utan för trånga muskelhinnor i vadmusklerna,. Infernaliskt ont, kunde inte cykla, åka slalom, till slut inte gå mer än knappt hundra meter utan att vila. Detta pågick i ca tio år med fel diagnoser och medicinkurer, till slut gjorde man en faceotomi, snittade upp muskelhinnorna i vaderna och när de läktes bildades mera hinna i snitten. Besvären försvann (efter lång och plågsam läkning) och nu har jag varit besvärsfri sedan dess. Jag hoppas att du inte drabbats av detta, men om man inte kommer på annat än benhinneinflammation som diagnos , så fråga om det här i alla fall. | |
| Miss_jk | 2012-01-17 20:32 | |
![]() | Men vadmusklerna, då har man ont på baksidan eller? Vad jag förstår har Gautama ont på framsidan. | |
| mrperfect | 2012-01-17 21:01 | |
![]() | ! ) vila tills det gått över 2 ) Ändra dosen till en kortare sträcka 3) vila minst tre dygn innan du upprepar sträckan 4) då du märker att kroppen klarar detta så öka på men nån kilometer 5) upprepa tills du kan gå en mil utan problem 6) sänk längden till hälften ( 5 km ) , vila två dygn innan du upprepar sträckan 7) gör som ovan 8 ) Nirvana är uppnådd :) | |
| Gautama | 2012-01-17 21:31 | |
![]() | Bra tips ni kommer med:-) Ska försöka småjogga istället:-) | |
| Miss_jk | 2012-01-17 21:40 | |
![]() | mrperfect: Jag har promenerat 4-5 dagar i veckan i tre år (ungefär) och har fortfarande problem med dessa kramper, och har alltid haft. Tror inte att det är så mycket att göra tyvärr, utan det handlar om att man spänner den muskeln för mycket när man går. Du får nog ändra gångstil helt enkelt. Enkelt va? :) Kan bli ngt bättre om man värmer upp just de musklerna ordentligt. Kanske massera lite innan? | |
| A mama | 2012-01-17 21:49 | |
![]() | miss jk krampont från knän och nedåt, så brännande smärta överallt. | |
| slånbär | 2012-01-17 22:07 | |
![]() | var tvungen att kolla upp vad benhinnorna är för nåt egentligen och hittade den här länken:blog.svd.se/marato nb...benhinnor/ kanske lite informativ om man som jag inte visste. | |
| Harlort - Ej medlem längre | 2012-01-17 22:19 | |
![]() | Jag har också haft problem, kunde gå 3-4km sedan började det göra ont, pinade mig igenom, 2-3 km till och då släppte det, Var dock ganska öm och det återkom under ett månads tid sedan försvann det sakta., gick varje dag ca 5-15 km.Stretcha, värm upp innan du går, jag körde tiger balsam på skenbenen. När det var som värst cyklade jag. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-01-17 22:40 | |
![]() | drick ett glas indiantonic om dagen,hjälper det inte på 10 dagar så är det inte kininbrist som orsakar kramperna | |
| mrperfect | 2012-01-17 23:29 | |
![]() | Miss jk Det var inte en kommentar för vaderna utan för benhinnorna. jag tror att då det gäller vaderna så är en del människor känsligare, slå upp uttrycket "gubbavader" med google och jämför | |
| ooord | 2012-01-18 02:57 | |
![]() | Du kan alltid pröva att stretcha ut framsidan av underbenen. Så här gör du enklast. Sätt dig ned med underbenens framsidor mot golvet och fötterna och tårna riktade bakåt. Luta dig försiktigt bakåt tills det drar i underbenens framsidor. Stöd dig med armar och händer. Som vanligt med stretching gäller det att det ska kännas lite gott-ont. Ibland , men inte alltid, löser detta problem med underbenssmärta. | |
| Miss_jk | 2012-01-18 06:49 | |
![]() | Mrperfect: Min kommentar om vadmusklerna var till A mama. :) | |
| Flygsvamp | 2012-01-18 08:11 | |
![]() | prova magnesium, det kan ha effekt på benhinnorna | |
| lejongap99 | 2012-01-18 09:05 | |
![]() | många som har yrken där de står och går mycket använder stödstrumpor | |
| gnill | 2012-01-18 09:49 | |
![]() | Jag skulle just skriva Magnesium också, magnesium är muskelavslappnande. Ta en när du kommer in efter promenaden. Hjälper ofta mot kramper, restleggs legs mm också. | |
| gnill | 2012-01-18 09:51 | |
![]() | angående stödstrumpor mm, så höjer min syrra som har problem med värk detta företags produkter till skyarna: www.backontrack.com/...%A 4nniska/ Har inte provat dem själv, så länge jag stretchar ordentligt får jag inte ont. | |
| __Nanna___ - Ej medlem längre | 2012-01-18 09:53 | |
![]() | Vet ej vad du har drabbats av, men däremot vet jag att asfalt är "dödens" när man ska motionera. Jag brukar ta cykeln till skogen (motionsspåret). Och som flera redan påpekat, stretching är jätteviktigt - i alla lägen. | |
| marmeladov22 | 2012-01-18 12:50 | |
![]() | magnesium zink och B12 mineralvatten jag har själv lätt för benhinnevärk | |
| Gautama | 2012-01-23 12:16 | |
![]() | Idag var jag på gym och gick på gångband, kände ingen värk alls i benen:-) Tror att det är underlaget och kylan som gör att muskeln krampar när jag promenerar ute. Det får bli gym tills värmen kommer så man kan ge sig upp i spåret. | |