Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 024 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| cadette - Ej medlem längre | 2012-01-26 23:46 | |
![]() | jo, jag tycker det är fruktansvärt att man inte kan värna om sin personliga integritet utan att offentlighetsprincipen gäller även på privatpersoner som inte valt publika yrken. Jag hatar att kunna googla mig själv och få veta både det ena och det andra, som ingen har med att göra! Att läsa sitt namn i tidningen om man inte blivit tillfrågad ser jag som en kränkning av den privata sfären, och när det därtill medför en risk för ens personliga säkerhet är det så absurt fel att det är skamligt! | |
| Ruhrområdet | 2012-01-27 00:01 | |
![]() | Jag reagerade på ordparen tyvärr och offentlighet av en skribent här. Annars har ju Vulcan rätt, men jag orkar inte vara så mångordig. Av ditt inlägg, cadette, kan man dra slutsatsen att tidningar skriver ut namn på vittnen utifrån FUP. Är det du menar? | |
| cadette - Ej medlem längre | 2012-01-27 00:33 | |
![]() | Nej, den slutsatsen tycker jag inte man kan dra. Vad jag menade är att det generellt är fel av tidningar att publicera uppgifter om enskilda individer utan dennes medgivande. Visserligen kan man argumentera för att personer som väljer en viss typ av yrken får lov att tåla att synas, men för gemene man så anser jag att man borde få vara ifred om man så önskar. Måhända missuppfattade jag TS när hon i sitt inlägg (2012-01-26 21:57) skrev att "det står redan i tidningen", jag tolkade inlägget som att "det" syftade på (identifierbara) vittnesrelaterade uppgifter, men det kan som sagt vara helt fel. | |
| malman | 2012-01-27 00:48 | |
![]() | Det står inte namnet på vittnet som är hotat till livet men det står vart han bor och det är ganska avslöjande så det även står i förundersökningen som vem som helst kan begära att få ut. Jag ville inte Att alla skulle veta om att jag ska vittna i detta målet men ändå vet alla det redan till och med radio som ringer och ber mig prata i radio om målet. Vilket jag vägrade. | |