Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 098 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apbur | 2012-01-29 15:26 | |
![]() | Trots att björnen har goda skäl att vara förvirrad och argsint så är den ju fortfarande förvirrad och argsint vilket utgör en fara för människor. Nu vet jag inte ens vilken nyhet ni pratar om men utgår från vad ni sagt här. | |
| Injicera jul - Ej medlem längre | 2012-01-29 15:49 | |
![]() | När jag var uppe i bergen i Indien blev vi attackerade av en elefant som anföll bilar och bussar och allt som rörde sig. Rikshaföraren berättade att den var berömd i trakten, döpt efter en Bollywoodfilm, och hade dödat 10 människor under några års tid. Men den fick knalla runt bäst den ville. I Sverige hade vi släppt en atombomb på elefanten. | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2012-01-29 16:22 | |
![]() | Hehe, så rätt tomteluvan :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-01-29 17:21 | |
![]() | ja minstkanske 2 atombomber | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2012-01-29 17:27 | |
![]() | Varför man blir upprörd? För att vi har ont om björn och varg, och dom har minst lika stor rätt att vara i skogen som vi. Och ett skjutet rovdjur går till stor del till spillo, till skillnad från gris, ko och får - som vi äter. | |
| Minta | 2012-01-29 17:47 | |
![]() | Men, björnen var skadskjuten. En jägare, som inte var ute på björnjakt hoppas jakt, väckte en sovande björn som gick till angrepp. Han sköt den men dödade den inte. Om den är skadskjuten blir ju lidandet eventuellt stort för den. Därför var det väl rätt att skjuta i detta fall. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2012-01-29 17:52 | |
![]() | Ja, det håller jag med om. Jag svarade på ttiittiis fråga längre upp. | |
| peter | 2012-01-29 18:06 | |
![]() | apropå barnslighet...eller det var visst manlighet....Karl XII:e...eller var det den XI:e... la ner sin första björn när han var 12.... | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2012-01-29 18:08 | |
![]() | Bara jägare björnar går till angrepp på tydligen :) | |
| rjn | 2012-01-29 18:16 | |
![]() | Björnen var skadeskjuten och var farlig för allmänheten, stod det i tidningen. | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2012-01-29 18:18 | |
![]() | Skadeskjuten av en jägare ja, som björnen gått till angrepp på. Lustigt att dom sällan går till angrepp på andra personer än just jägare. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2012-01-29 18:19 | |
![]() | Det är precis som om dom känner på sig att personer med gevär utgör fara. | |
| Jöhnk | 2012-01-29 18:20 | |
![]() | Förmodligen är en skadeskjuten björn farlig, ja, problemet är att den blev skadeskjuten öht. | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2012-01-29 18:21 | |
![]() | Ja björnar kan ju se skillnad på käppar och gevär :) | |
| Satyra | 2012-01-29 18:24 | |
![]() | "Skadeskjuten av en jägare ja, som björnen gått till angrepp på. Lustigt att dom sällan går till angrepp på andra personer än just jägare." (Silfverkrok) Som jag förstod det så hade ju dessutom jägarens hund väckt björnen ur sitt ide - den ville alltså, nyvaken och omtöcknad, försöka försvara sig! :-/ | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2012-01-29 18:26 | |
![]() | Ja, precis, problemet är att den blev skadeskjuten. | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2012-01-29 18:31 | |
![]() | Försvara sig mot hunden antar jag eftersom dom sällan går i koppel. Jägaren var antagligen en bra bit bort när det hände. Kunde inte jägaren försöka kalla tillbaka hunden och försöka ta sig därifrån. Vidhåller att jägare skjuter väldigt glatt på det mesta som rör sig. Har haft flera i familjen som varit jägare och viltvårdare är det få som kvalificerar sig som. | |
| apbur | 2012-01-29 18:34 | |
![]() | Är det inte så att en björn som vaknar upp ur sitt ide riskerar att gå en plågsam död till mötes? Skadan kanske redan var skedd iom att den vaknade? | |
| Rabiesgalen | 2012-01-29 19:05 | |
![]() | Det är inte bara jägare som blir angripna av björnar. I Finland blev en joggare dödad för flera år sedan och lite närmare nutid så blev en skosarbetare som jobbade med röjning svårt angripen i Dalarna. Att jägare är överrepresenterade i statistiken beror väl i huvudsak på att hunden lockar björnen till husse. Egentligen är det dåliga egenskaper hos hunden att springa tillbaka till husse då den blir rädd. Sedan vistas ju jägare ofta i skogen vilket också ökar risken för dylika händelser. | |
| ZLATANIGATAN | 2012-01-29 22:00 | |
![]() | skjut jägaren han var ju också skadad! | |