Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 53 |
Mobilspel
| Pågående | 19 098 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-01-30 21:10 | |
![]() | Håller med om att det är tråkigt med strömlinjeformat tänkande och att alla diskussioner som inte kränker forumreglerna (eller lagen) skall tillåtas. Idag är det lite för mycket att värdarnas omdöme/åsikt får bestämma för vad som är tillåtet och ej. Den tendensen tycker jag som demokrat inte om. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-01-30 21:11 | |
![]() | Syftningsfel där, men hoppas jag får lov att uttrycka mig trots att jag är kass? Vänligen | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-30 21:26 | |
![]() | Då kanske man kan låta bli att kalla de som är "mellanmjölkiga" för saker också, eller? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-30 21:26 | |
![]() | Om man nu själv inte vill ha vissa ord eller krav satta på sig. | |
| Anden_88 - Ej medlem längre | 2012-01-30 21:30 | |
![]() | Jag ser på den senaste tråden som blev stängd. Flertalet europeiska stater har redan gått ut med att idén om det mångkulturella samhället kanske inte var särskilt lyckad trots allt. Den tråden handlade om Englands sätt att rätta till detta. Men alla trådar som diskuterar någon aspekt som rör invandringspolitiken(som inte är ur ett extremt vänsterhumant perspektiv) stängs direkt av en forumvärd. Jag tror helt uppriktigt att alla människor som försöker diskutera sådant här är mänskliga. Att alla bara vill diskutera, och har sin egen idé om hur invandringspolitiken ska se ut för att vara bäst för alla. Varför skulle man inte ha rätt att tycka olika i just denna fråga? Skulle någon ändå vara ett undantag, och bryta med reglerna så är det väl klart forumvärdarna ska agera. Att förbjuda diskussion av ett helt ämne sådär känns lite... kommunistkina. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-30 21:34 | |
![]() | Samtidigt är det deras sida och dom bestämmer vad för nåt dom tycker är okej att skriva och inte. Jag bjuder inte in rasister hem till mig för att dom också får ha en "åsikt". Inte Nobel heller. | |
| slånbär | 2012-01-30 21:57 | |
![]() | Azen- du fick ju en rimlig förklaring till varför den tråden stängdes så det är väl bara att gilla läget eller diskutera detta på nåt annat forum som har mer liberala regler som passar dig lite mer då. Det var väl för övrigt inte första gången som detta har påpekats eller hur? | |
| slånbär | 2012-01-30 21:58 | |
![]() | Hoppsan där blev mitt inlägg hängande i luften tror jag. Ta gärna bort det också. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-01-30 22:04 | |
![]() | "Jag tror helt uppriktigt att alla människor som försöker diskutera sådant här är mänskliga." Japp, jag med. Men tyvärr är det också mänskligt att ha ett behov av ond/god, svart/vitt - det är den drivkraften som skapar främlingsfientlighet och det är den drivkraften som censurerar oliktänkande på ett forum. Ironiskt nog. | |
| Palnatoke - Ej medlem längre | 2012-01-30 22:24 | |
![]() | Jag instämmer med TS. Det är beklämmande att se hur företrädare för de sju (du skrev ett, men det måste ju vara ett misstag) extremistpartierna tar över debatten. Partier som förespråkar folkmord på européer och kolonisering av deras territorier borde kanske inte förbjudas, men vi behöver ju inte för den skull erbjuda dem en plattform. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-30 22:31 | |
![]() | Folkmord på européer? | |
| tipitina | 2012-01-30 22:44 | |
![]() | Jag tycker det är jättebra att trådar kan få finnas där man kan föra en diskussion om ämnen som tex invandring däremot håller jag inte med om att de anses som icke-rumsrena i samhället generellt. Oftast känns det som ett argument folk långt ut på högerflanken tar till när de helt klart tagit ett steg över gränsen för vad man kan uttrycka utan att uppenbart göra rasistiska uttalanden. Det irriterar mig också att jag många gånger (även här på beta) blivit kallad pk. Mina politiska ståndpunkter är nog så långt ifrån politiskt korrekta man kan komma men så fort man inte håller med högerröstarna och påvisar brister i deras argumentation blir anklagad för att inte våga ta debatten och att vara pk. | |
| Minta | 2012-01-30 22:52 | |
![]() | PK verkar ofta användas av personer som gör anspråk på att säga sanningen, lyfta debatten, till skillnad från PK-personer som är osjälvständiga och döljer sanningen. Det kan ju vara tvärtom, de som använder PK.argumentet har någonting att dölja eller maskera. | |
| adel 101 - Ej medlem längre | 2012-01-31 12:01 | |
![]() | politik är skitkul, tror dock inte betapets forum representerar speciellt väl. får intryck av att merparten medlemmar är akademiker och teoretiker av olika slag vilket ger en ganska naiv och godtrogen bild av hur verkligheten fungerar ibland. livet sker inte i teoretiska studier eller i rum fulla med pärmar, livet är vardagen, arbetarna och utomhus när man behöver referensramar. men det är intressant med politik i forumet och det borde absolut vara kvar. vad ska vi annars käfta om? recept och stickmönster? | |
| Gautama | 2012-01-31 12:10 | |
![]() | Håller med tipitina, väldigt irriterande att bli kallad Pk för att man har en åsikt som kanske delas utav majoriteten. Men är man rasist så är man personen som vågar sticka ut och säga som de tycker?? Bara man känner en invandrare som är sneell så är det ok att hata invandrare. | |
| le-lou | 2012-01-31 12:11 | |
![]() | "får intryck av att merparten medlemmar är akademiker och teoretiker av olika slag vilket ger en ganska naiv och godtrogen bild av hur verkligheten fungerar ibland." Oj. Jag får helt det motsatta. Märkligt hur olika syn man kan ha på ett forum. | |
| Mindymoo | 2012-01-31 12:16 | |
![]() | palnatoke, u there? Jag vill också veta vad du menar med "partier som förespråkar folkmord på européer". le-lou, håller med dig ang akademikernivån här. | |
| Mindymoo | 2012-01-31 12:39 | |
![]() | adel 101!!! Visst kan vi käfta om recept, se mitt inlägg 2012-01-30 10:31 ;) | |
| Mouche - Administratör | 2012-01-31 16:47 | |
![]() | Tre inlägg raderade. Det inledande var något som inte hör hemma i tråden alls och de två som följde var svar på det första och hängde i luften när det första raderades. Mouche | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-31 17:45 | |
![]() | PK, vänstervriden, kommunist, hårig feminist osv = Ord som används då man känner sig lika stor som en dammpartikel och måste hävda sig. | |