Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 3 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 154 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ezye - Ej medlem längre | 2012-02-04 09:41 | |
![]() | Jo, det var något om att svarta köksredskap i plast från Ikea var skadliga. | |
| Mia W | 2012-02-04 09:41 | |
![]() | Jag rekommenderar ett sittunderlägg, billigt, lätt och enkelt att ta med in, ev två - ett att sitta på och ett att lägga mot ryggstödet. Min väg till jobbet är så kort (Askim - Mölndal) att jag är lite försiktig med att ta all kraft ur batteriet när det är kallt, så jag använder sittunderlägg i stället för att sätta på stolsvärmen. | |
| le-lou | 2012-02-04 09:42 | |
![]() | vi har ludde hemma också, kvaliteten är inte topp om man jämför med andra, men farlig för en bebis att ligga på? nej, trams. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-04 11:01 | |
![]() | föreslår att du köper ett skinn på hälsokostbutik,där dom garanterar att skinnet inte är crom garvat.Det är bäst för miljön också | |
| äggsmet - Ej medlem längre | 2012-02-04 19:05 | |
![]() | Skulle jag köpa till barnvagnen så skulle jag ta det säkra före det osäkra och satsa på ekologiskt lamm/fårskinn. Skulle kännas lite dumt att snåla in på en produkt som ändå "bara" är en engångskostnad. Fast det är jag det... IKEA:s ludde kostar 300:- www.ikea.com/se/sv/c.../6 0114112/ Ett ekologiskt ungefär en tusenlapp mer. www.gardhammar.se/skinn.h tm | |
| Amelidah | 2012-02-05 19:20 | |
![]() | Åh, jag älskar min IKEA Ludde! Den är varm och mysig.. men ja, den luddar lite lite. Det äre värt ;) | |
| malman | 2012-02-05 19:29 | |
![]() | om jag hade en tusenlapp extra så skulle jag lägga det på Ronja, men så är inte fallet. bör kanske tillägga att det ligger i en sittkärra och inte i en liten bebis liggvagn. | |
| äggsmet - Ej medlem längre | 2012-02-05 19:42 | |
![]() | Ja, jag förstår det malman. Jag tycker som jag gör, men försökte lindra det något genom att skriva "bara" inom citationstecken eftersom jag också vet att det du skriver inte alls är en ovanlig situation för många (och inte heller jag har obegränsad med penningar). | |
| MCMLXIII - Ej medlem längre | 2012-02-05 19:49 | |
![]() | Det blir ganska tjock och korvigt att sitta på. Fryser du om rumpan kanske du skulle titta på en stolsvärmare som man sladdar i cigarettuttaget (om sätesvärmaren är trasig eller inte finns). | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 20:06 | |
![]() | Det går säkert bra att ha Ludde i en vagn. Det är väl skillnad om bebisen ska ligga naken på fällen och lufta baken. | |
| Vixen | 2012-02-06 21:20 | |
![]() | Appråpå svaret från IKEA om att Ludde är ofarligt.... Verkar det troligt att IKEA skulle skriva något annat....eh, tror inte det. Men kunde hon berättar HUR skinnen är beredda, nähä. Tyvärr så är det så att i princip ALL skinnberedning använder sig av mycket giftiga ämnen, dvs allt skinn som det inte står ekologiskt på. Och det spelar ingen roll om skinnen kommer från New Zeeland eller Sverige, de är ändå beredda i något fattigare land med obefintligt skydd för arbetare och miljö. Att vara nöjd över att man tjänat några hundralappar på att köpa billiga saker på ex. IKEA eller Biltema är också att fullständigt blunda för att vi idag dränks i kemikalier redan i moderlivet. Och att vi blir sjuka av dem, fast de som jobbar med ex. skinn idör i förtid i cancer, och utsläpper av tungmetaller och annat går rakt ut i vattnet. Detta gäller ex. i Bangladesh (som gör skinn åt Kina som gör skinn åt ex. IKEA.) | |
| MCMLXIII - Ej medlem längre | 2012-02-06 21:28 | |
![]() | Nya Zeeland är väl inget fattigt land? | |
| californicat | 2012-02-06 21:41 | |
![]() | Jag gillar Ludde! Har den som matta. Superbra, inget ludd här inte. Har vita Ludde. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-06 22:08 | |
![]() | Vixen,håller med du | |
| Eftertio | 2012-02-06 22:27 | |
![]() | Jag tycker inte alls om min Ludde, den används inte till något överhuvudtaget hemma. Det säger allt. Ludde ligger hoptryckt nånstans, aldrif saknad. Känns lite plastig... och tråkig. Hade inte satsat på en så oanvändbar pryl. Skulle klart välja ekologiskt till barn. Men här var frågan om bilsäte, för vuxen. Du skulle kunna få min för 100 kr. | |
| Provocerande | 2012-02-07 14:59 | |
![]() | Intressant hur en fråga om en fårfäll från Ikea, kan användas att sitta på, för en vuxen i en bil, med skinnsäten, som fö, har sätesvärmare... kan utvecklas till en diskussion om huruvida de är okej att lägga spädbarn på eller inte, då den kan vara behandlad med farliga kemikalier från främmande länder, där människor dör på löpande band. Nåja. Ännu är ingen fäll inköpt. Jag har ännu heller inga barn och inga planer på det heller. :) | |
| Gelatinös | 2012-02-07 15:19 | |
![]() | Jomen du förstår Provocerande att i det här forumet får man inte starta nya trådar om något ämne som skulle kunna passa i en tråd om något helt annat. Bara någon bokstav är densamma så är det lämpligt att fortsätta i en tråd som inte alls har med något annat att göra. | |
| MCMLXIII - Ej medlem längre | 2012-02-07 16:03 | |
![]() | Det är inte bara mäniskor som far illa av skinntillverkningen följder. Fåren dör ju på löpande band också. | |
| Provocerande | 2012-02-08 12:27 | |
![]() | Ja visst ja! Glömde helt bort den lilla detaljen! | |
| Vixen | 2012-02-08 12:51 | |
![]() | Provocerande: Jag uppfattade din fråga som "är Ludde en prisvärd produkt, är det ens äkta skinn". Mitt svar är att det inte är en prisvärd produkt, om man räknar in den "kostnaden" i miljöförstöring och dålig arbetsmiljö för skinnarbetare. Detta gäller oavsett hur du använder skinnet. | |