Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 57 |
Mobilspel
| Pågående | 19 027 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| joråsatt | 2012-02-02 01:20 | |
![]() | ttiittii: Varför skulle det vara viktigt?? | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2012-02-02 02:38 | |
![]() | Jag tycker att det är helt OK att grina som kille när Askungen får sin balklänning av de snälla fåglarna och mössen! | |
| Mindymoo | 2012-02-02 02:57 | |
![]() | En manlig kompis berättade att sedan han haft hjärtinfarkt blev han mer lättrörd, det är tydligen ett känt biologiskt fenomen som läkarna förvarnade honom om. Å andra sidan har jag känt flera män som gråtit över sorgligheter. Min pappa t ex var en sådan. | |
| ezye - Ej medlem längre | 2012-02-02 06:46 | |
![]() | Min son hade flera dockor (viktigt) och han är hur normal som helst, men har mjuka fina sidor. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-02 07:18 | |
![]() | joråsatt,bara för att det är | |
| -Delika-tess | 2012-02-02 08:31 | |
![]() | Tycker synd om de flickor som inte gråter lika ofta, gillar blått över allt annat och struntar i dockor, hopprep och prinsessgrejer när jag läser här... Mina barn får ha de kläder de vill, leka med vad de vill och gråta om de är ledsna. Jag ser till personen, inte till kön. | |
| _kicki_ | 2012-02-02 08:49 | |
![]() | Jag har lättare för att börja gråta än min sambo, men han gråter minsann han också. | |
| Pocaloca | 2012-02-02 09:19 | |
![]() | jag tror mest att detta beror på hur "det ska vara" - "en riktig karl gråter inte".... självklart behöver männen fälla en tår lite då och då precis som kvinnor =) | |
| Furios | 2012-02-02 09:26 | |
![]() | Många tycker säkert det är omanligt att gråta. Därför håller man inne det för att inte klassas som en "mjukis" eller liknande, helt enkelt. Som sagt är det mer socialt accepterat att damer fäller en tår. | |
| wildman | 2012-02-02 09:35 | |
![]() | Jag tror att det är både genetiskt och kulturellt faktiskt. Jag har dock inga som helst belägg för det hela. I mitt liv har jag pendlat mellan att vara en bölpelle (ja ni hör ju redan där hur man är uppfostrad) och att vara tuff beroende på olika omständigheter. Efter min skilsmässa var jag känslokall i många år. Sen hade jag en son som föddes med hjärtfel och efterföljande operationer. Efter det är jag en softis. Jag misstänker att dom som tex varit i krig under längre tid slutar gråta... På det stora hela tror jag det vore bra om alla uppmuntrades mer till att visa sina känslor offentligt också... | |
| äggsmet - Ej medlem längre | 2012-02-02 09:39 | |
![]() | Men att hålla uppe den offentliga masken? Det gäller väl både män och kvinnor? Åtminstone inte skulle jag vilja, typ, stå på torget och storböla bland en massa okänd folk. I övrigt så tycker jag verkligen synd om dom männen (eller dom människorna överhuvudtaget) som av en eller annan anledning (p.g.a uppfostran etc.) allmänt håller tillbaka sina tårar. Tror inte att det är så hälsosamt varken för individen eller för omgivningen (i längden). Nu finns det ju gott om skrattklubbar, skrattyoga mm. Kanske dags att starta gråtklubbar också? | |
| rajden | 2012-02-02 09:49 | |
![]() | Gråta är mer sorgebetingat än genusbetingat... | |
| slånbär | 2012-02-02 10:02 | |
![]() | Mina två killar är ju helt olika när det gäller detta men ändå uppfostrade på samma sätt, gått på samma skolor med bara två års skillnad så dom har åtminstone nåt år gått samtidigt på alla skolor. Skillnaden mellan dom måste väl då ligga i deras personligheter som är mer genetiskt betingade. Den ene gråter aldrig vare sig av glädje eller sorg men har inga problem att visa sina känslor för övrigt-det är bara tårarna som inte kommer.Inte ens när han som tio åring kraschade med cykeln och slog sig illa med efterföljande gips m.m så fällde han en enda tår (vad vi såg) Min yngre son gråter otroligt lätett för allt men har även han inga problem att visa övriga känslor. Det är just det där med tårar som skiljer dom åt. | |
| Longinus | 2012-02-02 10:51 | |
![]() | Ja, det är könsbetingat. Kvinnor är programmerad att ha närmre till tårar. Själv gråter jag ibland, men inte för att jag har lätt för att generera tårar utan för att jag varit med om väldigt mycket betyngande på senare tid. | |
| boffertomte | 2012-02-02 10:52 | |
![]() | Kommer ni ihåg hur cheferna för det där japanska kärnkraftverket grät och bad om förlåt? Nej, sånt som in te bekräftar ens fördomar glömmer man gärna bort, om man ens lägger märke till det alls. | |
| Jöhnk | 2012-02-02 17:24 | |
![]() | Gråter (tyvärr?) aldrig (eller jo, en gång för sex år sen som jag minns väldigt väl, sorgligt besked från en vän) annat än när barn/djur gör något sött, vackert, sorgligt osv. Har väldigt svårt när folk gråter öht (om det inte är barn). Jag är inte alls känslokall, men just gråt har jag svårt för... | |