Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 119 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| chistarinho | 2012-02-05 17:25 | |
![]() | Läs det cadette skrev. Det är ett uppenbart exempel, men det förutsatte jag att du märkt. Har du isolerat dig från män kanske? Dessutom som jag tidigare skrev ser jag verkligen inte den röda tråden i ditt inlägg. Dina frågor är otydliga och röriga och jag ser inte hur din text sammanknyter. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 18:31 | |
![]() | Nej, jag har inte isolerat mig från män, christarino. Jag tycker mycket om män och märkligt nog verkar en del attraheras av mig. Men det kanske beror på att jag egentligen är en muskulös hårig karl som heter Stefan;-) | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 18:34 | |
![]() | Förresten är det lustigt att TS får svar från sådana som verkar lite uppretade. Undrar vad det beror på? Jag har aldrig kallat mig feminist heller. Därför är det estra lustigt att se vilket bemötande man får om man uttrycker något pt hållet att man tycker att män och kvinnor ska vara jämställda och ha lika lön för lika arbete. Trippellustigt att man blir anklagad för att ställa otydliga och röriga frågor av en person som uppenbarligen har svårigheter att förstå texten. Tack för att du roar mig. ;-) Jag har alltid uppskattat män med humor och intellektuell skärpa;-) | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 18:36 | |
![]() | Mmm, hoppas att du inte upplever att jag rackat ned på dig, adel. Du har uppenbarligen en hel del bakom pannbenet. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 18:48 | |
![]() | Jag kan förtydliga en sak. Mitt inlägg inspirerades av en artikeln i DN i dag som redogorde för faktiska skillnader mellan könen. Flera forumister har kommenterat artikeln i en annan tråd. För att inte hamna utanför ömnet i den tråden startade jag därför en ny. För att inte kapa den tråden så att säga. Första inlägget i den här tråden skapades alltså inte ur intet. Det var mer som Athena som störtade fram ur sin far... | |
| Pandina | 2012-02-05 18:48 | |
![]() | Asså att racka ner på någon man inte känner kan jag tänka är ganska korkat. Skulle män göra det bara för att de är män, så skulle det tyda på ett väldigt korkat kön. Denna åsikt grundar jag på att ingen vet vad någon annan varit med om, har för historia liksom. Grunder till varför man är som man är. Och man vill inte såra någon i onödan. En person som har den relation till sina vänner att han fäller en och annan kommentar brukar väl också redan vara accepterad av sina vänner på det sättet. Skulle han "plötsligt" börja racka ner på sina vänner, när han aldrig gjort det förut, så kan jag tänka mig att det blir konflikter till slut. Dock, de män jag känner brukar ju skämta lite grövre med varandra. Nästan lite barbariskt. Kallar varandra saker. Det är på skoj... men med ärlighet i grunden. "Så skulle vi aldrig skämta framför en kvinna" har jag hört en av dem säga. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 18:49 | |
![]() | ÄMNET, ska det vara förstås. | |
| chistarinho | 2012-02-05 18:49 | |
![]() | Jag tycker att det är lustigt att du valde att inte svara på mina frågor. Förutom den sista. Vill du testa denna gång? Nu har jag egentligen aldrig haft problem med läsförståelse, men jag kanske har gått och blivit en idiot, vem vet :) Vidare är din åsikt inte särskilt speciell. Att kvinnor och män ska ha lika lön för lika arbete är sunt förnuft, och majoriteten av massan anser att det är rätt. Att du har den åsikten gör dig lika speciell som min 12årige kusin som anser "att krig är fel och våld är dumt" | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 18:52 | |
![]() | Men då behöver vi ju inte tjafsa om något du och jag, christarino. Då tycker vi ju lika i sakfrågan. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 18:55 | |
![]() | För övrigt hänvisar jag till tråden där skillnader mellan män och kvinnor diskuteras. Det var inte ens jag som refererade till DN-artikeln utan en annan person som dessutom ser ut som en man på fotot. Så han kanske får uttala sig? Bäst att TS håller tyst i församlingen så det blir lite lugn och ro i tråden. | |
| chistarinho | 2012-02-05 18:56 | |
![]() | Kan du inte försöka att svara på mina frågor åtminstone, som du ignorerade? Du som är så intellektuell har ju inga problem med en dåre som mig. Dessutom förstår jag inte hur du tolkar att jag inte är för jämställdhet för att jag inte orkar läsa ditt inlägg och skriver "piss". På vilket sätt är det relevant för jämställdhet eller inte, undrar jag? och Kan du inte ta och tala om för mig vilka dom skillnader är mellan män och kvinnor, som är till mannens nackdel? | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2012-02-05 19:01 | |
![]() | Är det verkligen i linje med god forumsed att hänvisa till TS i tredje person om man själv är TS? | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 19:02 | |
![]() | Du verkar ha misstolkat mina tidigare inlägg. Jag har aldrig påstått att jag är intellektuell. Jag skrev något om att jag uppskattar män som har intellektuell skärpa. Det betyder alltså inte att jag anser att jag själv är intellektuell och att du är en dåre. Jag vet inte om du är jämställd eller inte. Men ditt första inlägg imponerade inte då du inte ens läst inlägget, men ändå svarad och använde ordet "piss". Det ver inte så trevligt. Om man inte har något annat att skriva så kanske man kan låta bli att kommentera? Jag efterlyste faktiskt svar från män som var intresserade av att svara på frågan. Jag tolkade inte ditt första inlägg som om du var intresserad. Men du kanske har blivit det nu? Läs artikeln i DN där forskningsresultaten redovisas. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 19:02 | |
![]() | Nej, det är fel förstås. Backar och erkänner att TS är jag, jpcnrd. | |
| Skblole | 2012-02-05 19:02 | |
![]() | "Män har väll i mindre grad samma offermentalitet som kvinnor har (offer som grupp). Medans män möjligen i större grad känner sig som egna individer. " - shulten QFT | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 19:03 | |
![]() | Kan ingen forumvärd gripa in och stänga tråden så jag slipper läsa och skriva mer? Jag har fått tillräckligt med svar och är nöjd. | |
| äggsmet - Ej medlem längre | 2012-02-05 19:08 | |
![]() | Men varför stänga tråden? Det har ju kommit så många bra svar och bra reflektioner från killarna. christarinho's inte minst. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 19:09 | |
![]() | OK, du har rätt, äggsmet. Lämnar avgörandet till folk som förstår bättre än jag. Typ forumvärdar och andra. ;-) | |
| chistarinho | 2012-02-05 19:22 | |
![]() | Du vet inget om ifall jag är jämställd eller inte, så varför sa du det då? Nåja, antar väl att känslorna svallade över för dig, förståeligt. Men dumma frågor kräver dumma svar. Frågor som börjar med "Finns det män som...?" "Finns det kvinnor som...?" är idiotiska. Du får gärna argumentera emot det ifall du vill. Det finns män som gör vad som helst, och kvinnor med. Ska du inte svara på Kan du inte ta och tala om för mig vilka dom skillnader är mellan män och kvinnor, som är till mannens nackdel? Nu är det tredje gången jag efterfrågar ett svar. Förväntar mig inte så mycket dock. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-05 19:30 | |
![]() | Suck, christarinho. Du är inte en värdig motståndare. Ids inte argumentera. Läs tidigare inlägg igen och försök förstå vad där står. | |