Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 59 |
Mobilspel
| Pågående | 19 154 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Cardis | 2012-02-06 20:38 | |
![]() | Jorda katten med en kabel | |
| med | 2012-02-06 20:42 | |
![]() | Gäller det här även för hundar? | |
| blåhund - Ej medlem längre | 2012-02-08 13:38 | |
![]() | Nystan1, bra ide. Tänkte att man kan duscha vatten med en blomsprayflaska i rummen lite då och då. Drar jag igenom kattens päls med en dyngblöt borste (hon gillar det) är hon avelektrifierad ett litet tag.Värst är att bli väckt på mornarna av elektriska katten,stötar är inte trevligt att vakna till! | |
| kermis | 2012-02-08 14:02 | |
![]() | finns som sagt antistatspray (spraybalsam) att köpa på valfri djuraffär... Kör själv med PCLs variant varje vinter, funkar superbra och räcker länge.. | |
| Swiskonet | 2012-02-08 15:39 | |
![]() | Efter att ha läst flera dumma inlägg så kan jag ju bara hoppas på att du är fullt normal och fattar hur en katt skall skötas. Låt bli konstiga medel som kan framkalla att katten istället får eksem eller andra allergiska reaktioner. Katterna bli ofta statiska om man har heltäckningsmatta eller som nu på vintern då de ofta söker sig till varma ställen som att ligga vid elementet. Men det kan även vara du som är orsaken till det. | |
| Liltif_Nomad | 2012-02-08 16:16 | |
![]() | Mina katter blir allltid statiska på vintern, särskilt vid riktiga köldknäppar då jag antar det är extra torrt. Kan bli extra jobbigt om de ligger och myser på vissa typer av filtar som blir extra statiska de också. Ibland kan det hjälpa att du laddar ur dig själv innan du tar i katten. Jag ser detta som ett ilandsproblem. Enda som egentligen händer är ju att katten anser att det är ditt fel att den får en stöt. (Allt är mattes och husses fel, inklusiver regn.) ;) | |
| blåhund - Ej medlem längre | 2012-02-08 18:53 | |
![]() | Bara väntade på den kommentaren...i-landsprob lem. Men ett problem är ju ett problem oavsett var det uppstår.Swiskonet, ja hon ligger gärna vid elementet...det plus torr luft tycks vara huvudorsaken till knastrig päls.Jag och katt inväntar våren. En stöt då och då får vi väl stå ut med. Tack för alla inlägg! | |
| kermis | 2012-02-08 22:45 | |
![]() | swiskonet: "dumma inlägg", "fullt normal och fattar hur en katt ska skötas"" osv, var det riktat till oss som skrev om "konstiga medel", som att vi INTE vet det? Bättre att skriva klart och tydligt vem man riktar sina påhopp mot... Enda medlet som det skrivits om har varit antistatspray och jag undrar vad som får dig att tycka att det är ett konstigt medel... Det är alltså ett spraybalsam för katter och hundar som har antistateffekt. Inte ett dugg konstigt. Finns liknande för människor också... Har inte hört om någon som fått eksem av det heller, fast visst, jag rekommenderar väl inte det heller på djur med riktiga hudproblem, men risken var liten att det här handlade om en sådan katt, har man såna problem vet man om det och har förhoppningsvis diskuterat saken med veterinär. Mycket hellre använda en pälsprodukt som är framtagen för att motverka problemet än att fortsätta titta på sprakshow när pälsen är torr, katten gillar det ju inte heller direkt... (I min ena katts fall handlar det alltså inte om en eller två stötar lite nu som då, det gnistrar ordentligt så fort jag klappar honom, han får alltid jättetorr päls på vintrarna, medan den andra inte alls har samma päls/hudtyp.) | |
| jpcnrd - Ej medlem längre | 2012-02-08 22:53 | |
![]() | Jag är allergisk mot katter. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-09 09:42 | |
![]() | Blir påmind om hur det var at ha katt. Funderingar i det oändliga på om kisse mådde bra, vad han önskade sig och hur jag skulle kunna passa upp på honom ännu bättre. Jag var helt i hans våld. Han var karl i huset. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-02-09 09:43 | |
![]() | Men är trots detta sugen på katt igen. Man är väl knäpp. | |
| Pocaloca | 2012-02-09 09:45 | |
![]() | jag minns många stötar från vår katt =) | |