Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 119 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-02-07 09:05 | |
![]() | Bild på lakanen blog.trendgruppen.se...00 x803.jpg Lägg märke till själva installationen av dom också.. | |
| Primtal22 | 2012-02-07 09:07 | |
![]() | mm, kontroversiellt. | |
| gnill | 2012-02-07 09:21 | |
![]() | Träsmak, det har med uteliggare att göra, det är uttalat från företaget som tillverkar dem. | |
| Pocaloca | 2012-02-07 09:22 | |
![]() | skrämmande | |
| Träsmak | 2012-02-07 09:32 | |
![]() | Men Gnill, okej om de säger att de har inspirerats av uteliggare, ja och sen? Designers och konstnärer inspireras av allt möjligt. Vad man vill säga är att man kan skapa något vackert även om man inspireras av fula kartonger. Det handlar om konst och design, inte om att företaget skulle se ner på uteliggare. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-07 09:37 | |
![]() | träsmak,det handlar om total avsaknad av etik och moral,det är dessutom så osmakligt så jag måste ta allergi medicin | |
| Träsmak | 2012-02-07 09:39 | |
![]() | "träsmak,det handlar om total avsaknad av etik och moral," Varför? Kan du eller någon förklara för mig? | |
| fåntrattis | 2012-02-07 09:40 | |
![]() | Skulle ni säga att detta detta är i paritet med heroin-chicmodet som var aktuellt för ett gäng år sedan? | |
| Bim1964 | 2012-02-07 09:45 | |
![]() | Men någonstans finns det ju en gräns för vad som är konst och design. Alltså vad som "passar sig" som konst. Det ligger ju i betraktarens ögon så att säga. Låt oss säga att dom gett ut påslakan med pedofil motiv, hade det vart okey? Ja hade en del nog sagt dom skänker ju pengar till Bris. Medans andra hade förfasats sig över hela grejen. Själv tycker jag att konstnärer är kufar som gör vad som faller dom och kallar det för "installation". Kommer ni ihåg hon som spelade psyksjuk? allt för konstens skull. För er som kanske har missat det hela. www.aftonbladet.se/n...16 27496.ab | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-07 09:48 | |
![]() | Träsmak,Nej det kan jag inte förklara för dig,och jag vill inte förklara det för dig heller,för din del handlar det nog om utveckling,vet inte exakt hur många år det kommer ta,men för dom allra flesta kommer det med livs erfarenheter eller så sitter det i ryggmärgen | |
| Träsmak | 2012-02-07 10:01 | |
![]() | ",för din del handlar det nog om utveckling,vet inte exakt hur många år det kommer ta,men för dom allra flesta kommer det med livs erfarenheter eller så sitter det i ryggmärgen" I sammanhanget var nog det mest dumma och korkade någon har skrivit till mig. Jag bara skakar på huvudet. Ser du dig själv som en moralens väktare som måste sätta standard på vad man får skriva eller vilka åsikter som måste yttras? Eller vad vill du egentligen med det du skriver? Gräla? Kanske det är du som borde växa upp en smula istället för att skriva dumma saker? .... Du kan bara vara tyst om du inte vill diskutera ämnet. Idiot. | |
| ezye - Ej medlem längre | 2012-02-07 10:03 | |
![]() | www.corren.se/Sverig...Id =5925056 Finns många artiklar ute. jag anser att det är osmakligt. | |
| Träsmak | 2012-02-07 10:06 | |
![]() | Till skillnad från den okunniga idioten ovan har jag läst konst och design. Jag vet hur designers tänker och även företag. Därför tycket jag att det skulle vara intressant att höra varför folk upprörs så mycket. Jag förstår helt enkelt inte. Jag går över och diskuterar i nåt annat forum där folk faktiskt är intresserade av ämnet och av design och där folk faktiskt beter sig hyfsat. | |
| Träsmak | 2012-02-07 10:07 | |
![]() | Ironiskt att du tar upp den artikeln ezye. Slutorden: "-Jag blev väldigt påhoppad. Jag har inga problem att debattera, men jag fick otroligt många personangrepp." | |
| Gautama | 2012-02-07 10:18 | |
![]() | Vet inte vad jag ska tycka..., de skriver att de skänker en del till de hemlösa..., den del kan lika gärna betyda en krona av intäkterna? Dessutom var påslakana skitfula enligt mig, vem fan vill köpa dem? Lutar nog mest åt att jag tycker det är osmakligt gjort och att det givetvis handlar om att tjäna pengar på en utsatt grupp. Och du träsmak, det är inte okej att kalla andra för idioter i forumet, du får nog stå ut med oliktänkande utan att bli nedlåtande. | |
| Bim1964 | 2012-02-07 10:33 | |
![]() | Bara för att man har läst konst och design är man inte bättre än någon annan. Och om man vet hur designer tänker och även företag, men inte förstår varför folk "upprörs så mycket". Då har man nog missat något från det verkliga livet. Vi är alla oliktänkande. Att man möter på motstånd får man räkna med. Det är inte okey att kalla någon för idiot, Bara för att att man inte får medhåll i sitt tyckande. Så om det inte passar här, så står det var och en fritt att lämna detta forum. | |
| fåntrattis | 2012-02-07 10:39 | |
![]() | "Bara för att man har läst konst och design är man inte bättre än någon annan." Fast visst kan man tänka sig att någon som läst konst och design är något bättre på just konst och design än någon som inte gjort det? Och träsmak vräkte nog inte ur sig "idiot" för att någon inte höll med utan för att någon antydde att träsmak, i den här diskussionen, skulle vara ett omoget hopplöst fall. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-02-07 10:58 | |
![]() | Jag har också läst design, och konst i viss utsträckning. Och visst finns det ofta ett mått av provokation i konst/design, men det finns också en diskussion om etik. Och att provocera är inte samma sak som att göra design av en annan människas olycka. Det är en oerhört tunn linje mellan att väcka debatt och få folk att tänka till, och att bara presentera något osmakligt där den eventuella diskussionen överskuggas av en alltför stor provokation. Dessutom, om konst och design bara kan förstås av den som läst konst och design, då har man misslyckats som konstnär. | |
| Lolita Pop - Ej medlem längre | 2012-02-07 11:04 | |
![]() | Den som handlar på NK i fortsättningen borde ha ett fett jävla kok stryk. Det här är ingenting att diskutera ens. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-02-07 11:11 | |
![]() | Ironiskt för att du själv gillar personangrepp Träsmak? | |