Spelrum
Giraffen37
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade64
Mobilspel
Pågående19 023

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Jöhnk2012-02-12 18:13
Antal inlägg: 181

Och då bleve det som jag skrev ovan ttiittii. En hund mindre iaf. Eftersom det är ditt ansvar att hon inte skadar någon. Inte mycket att skryta med således.

elgen52012-02-12 18:54
Antal inlägg: 1740

Hej,
jag vidar befodrar din efterlysning på min blogg också, kanske det hjäper
jag uppmandade fler att göra det samma : )

carinacaliente.blogg.se

gnill2012-02-12 19:01
Antal inlägg: 1942

Säg till dem att kolla blocket, folk som stjäl brukar försöka sälja där.

Minta2012-02-12 19:06
Antal inlägg: 20042

Bra tanke.

ezye - Ej medlem längre2012-02-12 19:37
Antal inlägg: 447

Nej jag förstår heller itne hur man kan läman hunden utanför en butik. Jag skulle aldrig aldrig våga det, inte ens för att springa in efter 1 l mjölk.

klobba2 - Ej medlem längre2012-02-12 19:53
Antal inlägg: 2332

I bästa fall slutar jycken som pizzafyllning.

markoolio5 - Ej medlem längre2012-02-12 20:07
Antal inlägg: 1825

Var inte så förbannat elaka! Visst är det dumt att lämna sin hund utanför affären, vilket aldrig skulle falla mig in med min lille älskling, men gjort är gjort och hundens ägare känner sannolikt en fruktansvärd ånger just nu... och så pratar ni om pälskragar och pizzafyllning - fy f*n!

ttiittii - Ej medlem längre2012-02-12 20:20
Antal inlägg: 37631

jag är skyldig om min hund skadar någon,och jag betalar gärna skadestånd om någon kommer in här,att prata om Pizza fyllning,jag menar vem skulle orka med det kladdet det skulle innebära,det är bara löjligt att skriva så

slånbär2012-02-12 20:49
Antal inlägg: 5539

Men Ttiittii- det är ju en sak om en inbrottstjuv kommer in i ditt hem och blir skadad av din ev. vildsinta hund där håller jag med om att man gärna betalar skadestånd till förövaren eller om man själv blir överfallen och hunden försvarar mig. Däremot får man väl anse att det är näst intill ett brott att binda en sådan hund utanför en affär där vem som helst och då i synnerhet ett barn kan komma för nära och bli skadad. Den inställningen är ju väldigt underlig och jag hoppas att du inte riktigt menade det du skrev.

markoolio5 - Ej medlem längre2012-02-12 20:53

Titti menade nog just att hunden gärna får försvara hemmet när hon skrev "om någon kommer in här"

slånbär2012-02-12 20:56

markolio-jo jag såg det men om du läser inlägget före så var det inte så hon skrev.

markoolio5 - Ej medlem längre2012-02-12 21:00

sorry, läste inte tidigare inlägg... men att den väger 85 kg betyder inte att den är oprovocerat aggressiv

slånbär2012-02-12 21:05

marko-vi två behöver inte diskutera hennes hund. Jag skrev dessutom ev. vildsinta hund eftersom även jag inte tror att en hund är oprovocerat aggressiv även om hon skrev "ingen skulle få henne mer sig hon skulle tugga tjuvarna sönder och samman".
Däremot anser jag att har man en hund som man inte är hundra på hur den reagerar om okända kommer fram till den och då i synnerhet ett barn utan tillsyn som lätt kan stressa upp eller provocera en okänd hund då bör man absolut inte binda den utanför en affär.

markoolio5 - Ej medlem längre2012-02-12 21:08

enig med dig, men av andra skäl... jag har en yorkshire terrier som jag älskar mer än något annat på jorden, och just därför skulle jag aldrig ta risken att binda honom utanför en affär, jag har tillräckliga samvetskval när jag lämnar honom hemma när jag åker till jobbet

Saldina2012-02-12 21:20
Antal inlägg: 163

Jag kan tycka att man som förälder också har ett ansvar för vad ens barn gör med okända hundar. Det är ändå djur vi pratar om och de flesta djur som blir trängda kan reagera instinktivt och försvara sig. Så om man har barn som man inte är hundra på om de kan bete sig illa mot en hund (eller annat djur) bör de ej lämnas utan tillsyn...

Saldina2012-02-12 21:25
Antal inlägg: 163

För övrigt så hoppas jag verkligen att de hittar henne! Jag vill inte ens tänka på hur det skulle kännas om någon tog något av mina husdjur ifrån mig.

slånbär2012-02-12 21:29

Saldina-sant men det spelar ingen roll. Man är alltid ansvarig för vad ens hund gör oavsett vad som ledde fram till det. Det är en av dom största anledningarna till att man aldrig ska lämna sin hund utan uppsikt.

Anden_88 - Ej medlem längre2012-02-12 21:34
Antal inlägg: 313

Man ska kunna lämna en hund utanför en affär. Man ska även kunna lämna bilen olåst.. Folk med lite vett i huvudet stjäl inte. Jag säger bara välkommen till nya och framtidens Sverige..

Att stjäla en hund är att ta en enormt stor risk. Antagligen har någon sett och hör något, eller så kan du gå till butiker, parkeringensplatser etc i närheten(ifall det finns sådana) och höra med dom om dom har övervakningskameror. Någon måste definitivt sitta inne på information som kan hjälpa dig, så det gäller bara att hitta rätt personer att fråga.

ttiittii - Ej medlem längre2012-02-12 21:48
Antal inlägg: 37631

Anden vi fixar ditt samhälle på stört det skulle vi alla behöva:)

slånbär2012-02-12 21:52

Anden- visst ska man inte behöva vara rädd för att hunden blir stulen men samtidigt så får vi nog tyvärr inse att vårt samhälle har förändrats. Du skulle väl inte lämna din laptop värd 8-10000 kr obevakad? En hund är nog rätt lätt att sälja för den som inte är så nogräknad. Att det skulle innebära en jättestor risk vet ja inte heller-tänker du på sånt när du går förbi affären hemma hos dig? Någon kopplar loss en hund och går iväg med den- funderar du på om det verkligen var ägaren eller en tjuv? Det har i alla fall jag aldrig reflekterat över.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?