Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 038 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| fåntrattis | 2012-02-17 17:43 | |
![]() | Glädje är ju en förutsättning för lycka. I alla fall om man frågar Mats Wilander: www.youtube.com/watc...ax NjsXcEdY | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-02-17 17:43 | |
![]() | Det var ju tydligen skitsamma. Även om hela ens familj dog skulle man vara lycklig. Känns normalt att vilja ha. | |
| TheFreeman | 2012-02-17 17:44 | |
![]() | Om man skulle vara lycklig 24/7 så tappar väl det sin charm så småningom....som allt annat. Om man inte har några motgångar i livet så är det svårt att glädjas åt framgångarna! | |
| Naity_ | 2012-02-17 17:44 | |
![]() | Men vad gör förlamningen när du är 100% lycklig? :D | |
| fåntrattis | 2012-02-17 17:44 | |
![]() | För övrigt känns det ganska fånigt att ifrågasätta förutsättningarna i en sådan här tankelek. | |
| Träsmak | 2012-02-17 17:45 | |
![]() | Nej som svar till N. Jag tror att lycka handlar om vad man själv åstadkommer och att man har kontroll över sitt liv och sin situation. Din frågeställning är väldigt "svensk", eftersom svenskar tror att man får lycka genom att vara passiv, som att vinna på lotto eller genom att bli utvald till något genom slump. Jag tror istället på hårt arbete och att ta kontroll över sin egen lycka. Det finns för övrigt lyckopiller (tunga mediciner) som åstadkommer det du talar om. Man behöver inte bli förlamad. Men det är väl ingen som vill ge upp sina liv med att ta medicinska preparat. Och till Delicious: Sluta trolla överallt. Skaffa dig ett liv eller skriv på flashback eller hos Jesper om du absolut måste hålla på så där. | |
| Ölbaronen | 2012-02-17 17:45 | |
![]() | det ena har väl inte med det andra att göra. Någon som är förlamad kan ju mycket väl vara lycklig o allt det där. men jag vil gärna gå på på benen, meningen med livet o därmed lycka, hittar man inte, hur mycket man än letar. den skapar man, varje dag. | |
| Minta | 2012-02-17 17:45 | |
![]() | Jag tror inte att man kan vara extremt glad och lycklig som ett livstillstånd. Man kan uppleva stunder av lycka, men inte ett helt liv. Om man kunde det är frågan irrelevant för då vore det ju inga nackdelar med att vara förlamad, om det finns nackdelar är man inte extremt glad och lycklig. | |
| Ruckzuck | 2012-02-17 17:47 | |
![]() | The freeman: Jag tror exemplet förutsätter att lyckan gäller 24/7 hela livet; d.v.s. lyckan skulle inte avta... | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-02-17 17:48 | |
![]() | Träsmak, Vill du bli avstängd eller varför är du otrevlig hela tiden? | |
| Poussitiv - Ej medlem längre | 2012-02-17 17:49 | |
![]() | Sluta själv Träsmak! Dina griniga inlägg vill många slippa läsa. | |
| Naity_ | 2012-02-17 17:56 | |
![]() | Tror Träsmak tolkade hennes inlägg fel.. Det var ju menat med ironi. DVS att hon inte tyckte att det var normalt/bra.. | |
| SkySpy_ | 2012-02-17 18:02 | |
![]() | Jag hade inte gått med på det. Hjärnan är skapt på det viset att vi inte ska vara lyckliga och glada hela tiden. Måste finnas en balans. Man vänjer sig vid allt gott och tvärtom. Finns ingen lycka som varar för evigt. Men att bli förlamad ett tag för att sedan bli normal igen hade ju varit kanon. | |
| Naity_ | 2012-02-17 18:05 | |
![]() | Minta du hade alltså valt att trycka på "knappen" och bli förlamad men kontinuerligt lycklig samtidigt. Min rationella hjärna säger att jag inte kan uppnå min lyckopotential om jag är förlamad, så jag hade inte med den rationaliteten tryckt på knappen oavsett om jag visste att jag skulle bli 100% lycklig.. Men sedan vill jag främst uppnå min lyckopotential med den personen jag är idag. Det hade känts så billigt att bara få allt gratis, då hade jag inte uppnått den själv och jag vill inte dö med den vetskapen att jag fått något som jag själv inte står bakom. | |
| Naity_ | 2012-02-17 18:06 | |
![]() | Gillar ditt tänk Skyspy:) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-02-17 18:07 | |
![]() | Tyckte du skrev att man skulle vara fullt lycklig även om man var förlamad? | |
| le-lou | 2012-02-17 18:10 | |
![]() | Absolut inte. Människan uppskattar inte lyckan om den är beständig konstant, det är jag helt övertygad om. | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2012-02-17 18:11 | |
![]() | Jag håller med Delicious (Någon gång måste vara den första :) ). Permanent lycka kan inte existera. Det är stunderna av kontrast mot vardagen och o-lyckan som utgör lyckan. Skulle du uppnå det stadium som du idag kallar lycka och sedan stanna där permanent skulle det efter en tid förvandlas till vardag och leda. SkySpy är inne på samma spår. Så för att svara på frågan: Aldrig i livet. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-02-17 18:53 | |
![]() | helt sinnes sjuk fråga,så den får ett dumt svar godag yxskaft | |
| Miss_jk | 2012-02-17 18:53 | |
![]() | Om man är "lycklig" 24/7 borde det ju bli en vardag, med andra ord skulle jag nog behöva stunder där jag vart lyckligare än lyckligast så att säga. Nej, jag är otroligt nöjd med mitt liv som det är nu, och vill inte bli lyckligare men förlamad. | |