Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
13
Inloggade42
Mobilspel
Pågående19 038

Forumkategorier

Användare Inlägg  
pepscake2012-02-22 13:50
Antal inlägg: 295

Man får precis lika mycket crap om man är ung/man/kvinna/nybörjare/ långsam/spelar bra etc etc, det har ingenting att göra med att vara till åren kommen. Klart man inte ska behöva ta sådant i vilket fall, men man får nog bara rycka på axlarna och vara bättre än dem. Det är tyvärr så på internet.

lemjau2012-02-22 14:15
Antal inlägg: 235

Själv stöter jag på fler och fler som skriver otrevliga saker när de förlorar. De borde åtminstone finnas en block-knapp. En del fortsätter ju skriva på chatten också och vissa skriver t.om mail.

Första gången tyckte jag att det var jätteroligt, för jag blev så häpen. Undrar vad det är för personer som sätter sig vid datorn, reggar ett konto på Betapet (?!), drar igång en match och sitter där och skriver glåpord - helt anonymt, till någon precis lika anonym. :D Det är så efterblivet.

En gång tog jag illa upp. Nu tycker jag bara att det är tragiskt och försöker komma ihåg vilka spelare det är som håller på så där, så att jag kan undvika dem, alternativt se till att vinna ordentligt när jag spelar mot dem.

åsa_lin2012-02-22 14:15
Antal inlägg: 60

Det ska man inte acceptera tycker jag.
Jag är 29 år och även jag tänker lite sakta så jag spelar i normal tempo. Men ändå klagar vissa på att det går så sakta fast jag inte använder all tid jag har på mig. Om dom nu har så bråttom, varför spelar dom inte i snabb tempo istället för normal då?

lemjau2012-02-22 14:15
Antal inlägg: 235

"De borde" = Det borde

_kicki_2012-02-22 14:42
Antal inlägg: 149

Tyvärr kommer gnället alltid finnas kvar, hur tråkigt det än är. Det finns alltid spelar som inte är nöjda med motståndarna/ val av spelplan/ spelsätt osv.

rajden2012-02-22 14:52
Antal inlägg: 542

Du ska absolut inte behöva tåla sådant. Spela mot mig-är alltid trevlig och förlorar ständigt=)

mia 12012-02-22 14:55
Antal inlägg: 49

inte kul med såna kommentarer. Skriv upp vem som är odräglig och spela inte med dem mer, man kan ju välja själv som tur är

nettan232012-02-22 15:08
Antal inlägg: 4086

Fått flertalet avstängda. Förekommer fula ord på internet? Ja! Men jag accepterar baske mig inte fula ord från människor som gömmer sig bakom en skärm, så patetiskt, säg till forumvärdarna.

bulimi42012-02-22 15:20
Antal inlägg: 104

MEN GRATTIS. Att du lyckats få flertalet avstängda. Ja herregud, ännu en självutnämnd polis som besitter höga moraliska värderingar.
Vad kan dessa spelare ha sagt för hemskheter som gjort dig så indignerad att du bara måste stänga av dem?
Jag bara undrar.

Skblole2012-02-22 15:44
Antal inlägg: 922

Ja, vad ska man säga? Ibland undrar man ju om det vore en bra idé med internetkörkort.

Mimjan2012-02-22 16:04
Antal inlägg: 198

Det är sorgligt med individer som tror att det är mindre viktigt att bemöta sina medmänniskor med åtminstone lite vanligt hyfs bara för att man inte möter dem öga mot öga.

Varför ska man behöva ta emot glåpord och förolämpningar bara för att man råkar ha en internetförbindelse mellan sig?

Argumentet "det är så på internet" kanske höll förr i världen, då internet var något man besökte en liten stund då och då (men inte för ofta - eftersom det innebar att telefonlinjen var upptagen). Nu lever vi allt mer online, vi sköter vardagsärenden, arbetar, pluggar, shoppar och umgås - precis som vi gör IRL. Att det då skulle råda helt andra sociala regler på nätet än IRL tycker jag känns märkligt.

Pocaloca2012-02-22 16:13
Antal inlägg: 2156

Jag är nog en KÄRring med skinn på näsan jag med. =)

Naity_2012-02-22 16:22
Antal inlägg: 633

Jag förstår inte riktigt hur man kan ta åt sig av sånt här personligt... Asså, personen som skrev offensivt har ju ingen aning om vem du är som person. Det hade ju varit värre om det skedde irl när man lärt känna personen, men även då så säger det mer om hen än dig..

Jag har hört att 99 % av alla människor är goda, det man tolkar som icke gott är bara missförstånd.. Vem vet om han hade en dålig dag, hans lilla hamster kanske dog och var väldigt ledsen och ville få utlopp för sina känslor och det blev just dig? hade han fått reda på att du tagit åt dig såhär hårt hade han kanske börjat lipa för att det inte alls var meningen. Man vet aldrig varför folk gör som dom gör ibland, men oftast är det ingenting att ta seriöst, och om det trots allt är menat seriöst säger det mer om personen som sa det..
typ

Aquila12012-02-22 16:53
Antal inlägg: 2463

Ja, livet på nätet kan vara hårt, bara ta med en nypa salt.

Pocaloca2012-02-22 16:59
Antal inlägg: 2156

pyttisen....lägg mer fokus på allt positivt som säga till dig =) <3

nettan232012-02-22 17:02

Bulimi: Japp pappa polisen här! Vad är ditt problem med det? Det var tillräckligt för att få dem avstängda är inte det svar nog? :P Din attityd är fruktansvärt tråkig måste jag säga!

bulimi42012-02-22 17:03

Nej faktiskt, hur kan man ta åt sig personligen? Det övergår mitt förstånd.
För min del berör inget av det som sägs här mig som person. En fullständigt främmande människa, vet ju inte ens om det är kille eller tjej, som vräker ur sig saker. Det bara passerar. Det skulle vara skillnad om det var nån jag kände. Men nu, nej.

bulimi42012-02-22 17:04

HAHAHAHAHAHAHAHA
Det finns fler som behöver skaffa sig skinn på näsan
Moralpoliser är nog sämsta avarten av rättsskipare

nettan232012-02-22 17:04

Man måste ju inte ta åt sig för att bry sig. Säger man inget är det som att säga att det är okej, när det bara är fegt. Varför ska man acceptera sånt? Skulle inte förvåna mig om ni är såna som bara går förbi när ni bevittnar något på stan heller!

nettan232012-02-22 17:07

Bulimi: Du vet om att det finns ngt som kallas nätmobbing? Att acceptera småsaker då är ju som att stödja det. Finns så många barn som mår dåligt av saker som sägs om dem på nätet.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?