Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 977 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tululah | 2012-03-03 21:16 | |
![]() | Jag vet inte vad det är med mig. Jag måste vara både blind och döv, jag hör aldrig några kommentarer om min kropp och jag väger en bit över 100 kg. Kanske vågar inte folk gå på mig för de är rädda att jag ska sätta mig på dom ;) Näe jag tänker... om någon skulle säga "oj vad du är stor", så skulle jag bara säga "ja" och så är det inte mer med det. Man behöver inte lägga någon värdering i det. Det är bara ett konstaterande. Barn är sköna så. De konstaterar vad de ser och sen lekar man vidare och är kompisar ändå. | |
| fdennis | 2012-03-03 21:32 | |
![]() | brukar också få höra att jag är kort (är 156,5) och även så brukar jag får höra "vilka små fötter du har!" (växlar mellan 33 och 35 i storlek) | |
| gnill | 2012-03-03 21:54 | |
![]() | okej, ibland är det kanske avundsjuka, det händer att jag kommenterar att folk har små fötter, själv har jag 41 och svårt att hitta skor.... | |
| marmeladov22 | 2012-03-03 22:16 | |
![]() | är du avundsjuk gnill? | |
| marmeladov22 | 2012-03-03 22:17 | |
![]() | Tululah; bästa inställningen nånsin | |
| IaPian | 2012-03-03 22:38 | |
![]() | Tululah, härligt, jag önskar att jag också kunde slå "dövörat" till. Vissa små ord och eller blickar kan etsa sig kvar i minnet och ligga där och gnaga. | |
| vulcan | 2012-03-04 00:47 | |
![]() | Det beror väl lite på vad det är för sorts folk. På min arbetsplats - den stora statliga myndigheten där majoriteten anställda är akademiker - vore det helt otänkbart att en ny medarbetare skulle få höra en "Gud vad kort du är"-kommentar. Du lär knappast få höra det heller om du är nyinflyttad i Djursholm eller Danderyd - folk är alldeles för väluppfostrade där för att kläcka ur sig såna dumheter. Däremot tror jag inte att det nödvändigtvis är illa ment - en del människor behåller en barnslig naivitet genom hela livet som får dem att säga vad de tänker utan att tänka efter så att säga. Det är väl både kopplat till intelligens och utbildning om man får tillåta sig att vara lite fördomsfull. Ibland är det förstås också fråga om människor med neuropsykiatriska funktionshinder som helt enkelt inte förstår den här typen av sociala koder. | |
| Mindymoo | 2012-03-04 01:07 | |
![]() | Kommenterar aldrig någons utseende. Om någon kommenterar hur jag eller någon vän ser ut har det hänt att jag sagt ifrån om att det är ouppfostrat. Jag känner en kvinna som mötte en gammal bekant för första gången på rätt länge, och sa beundrande "Å, så smal du har blivit!". Svaret blev "Ja, jag har cancer". | |
| A-Ba-Ni-Bi - Ej medlem längre | 2012-03-04 01:11 | |
![]() | ouch | |
| med | 2012-03-04 01:51 | |
![]() | Kort-lång, smal-tjock, so what | |
| ezye - Ej medlem längre | 2012-03-04 06:50 | |
![]() | Ja, Gnill, av barn får man höra sanningen. Jag råkade kommentera min grannes klänning, en storblommig sak på en rund person, sa något i stil med att det liknade en städrock och att hon inte borde klä sig så till hennes former. Sonen som var runt 6 då berättade glatt detta för hennes senare, och jag fick veckla in mig i bortförklaringar. Själv har jag alltid fått höra att jag var för mager, det är tydligen tillåtet att kommentera. Gäller dock inte numera på mej..... | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-03-04 07:46 | |
![]() | Jag är 1,80, vilket som tjej är rätt långt. Lider inte det minsta av det, förutom när någon kortare ibland får för sig att kläcka ur sig något om valet av skor - vilket vid fel tillfälle län få mig att lämna mig som ett fyrtorn. 'Ska du verkligen ha så höga skor, du som är så lång?' är precis lika dumt som om jag skulle ifrågasätta varför en kort person väljer ett par platta skor. Det, och att jag alltid får dom här hängande handtagen på bussen i huvudet, men så exceptionellt lång är jag ju inte så det gäller ju för rätt många. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-03-04 07:47 | |
![]() | *kan, inte län | |
| Bitte - Administratör | 2012-03-04 09:57 | |
![]() | Egentligen är ju detta med bemötande ganska enkelt , bemöt andra som du själv vill bli bemött, och säger sedan någon nått om dig så säger det mera om den personen än om dig, Jag är ju även jag kort "bara" 1.61 och har dessutom varit överviktig, så jag vet vad kommentarer om utseendet kan betyda Bitte | |
| Pocaloca | 2012-03-04 10:12 | |
![]() | Min bästa vän lever med övervikt....opererade magsäcken för många år sen, gick ner c:a 35 kilo =) Hon är en stor kvinna fortfarande i mångas ögon, men jag ser inte det.. Skulle ALDRIG kunna såra en människa för hur dom ser ut!!! Barn kan ju iofs vara brutalt ärliga.... En lite tös fick syn på en stor människa och utbrast: Mamma, han är JÄTTEMÄTT!! =)) | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2012-03-04 13:26 | |
![]() | Jag tänker lite på det här med bemötande på internet. Det kan ju bli råare och mera obarmhärtigt än man normalt uppför sig. Den som tycker synd om sig själv för att många blir irriterade på vederbörande kan ju kanske börja med att tänka på vad h*n själv sänder ut för signaler och slänger ur sig. Och jag är själv långt ifrån perfekt i alla avseenden. | |
| apbur | 2012-03-04 13:42 | |
![]() | Jag kan tycka att det är lite kärleksfullt att lägga märke till detaljer hos varandra. Nu menar jag inte huruvida man är kort, lång, smal eller tjock eftersom det är ganska uppenbart. Jag är ganska spontan av mig och när jag lägger märke till detaljer hos vänner och bekanta så kan jag hänsynslöst utbrista "Men vilka små lillfingrar du har!", helt utan en tanke på om det kan vara ett komplex för den som har små lillfingrar. Att lägga märke till varandra kan ju även vara något positivt, som att visa att man ser den andra och hennes unika jag. | |
| Pocaloca | 2012-03-04 13:54 | |
![]() | Så sant apbur =) | |
| vulcan | 2012-03-04 14:03 | |
![]() | med den spontaniteten apbur så får man hoppas att du inte är med i någon nudistförening på fritiden. "Vilken liten/vilka små"-spontankommentarer känns på något vis som de skulle kunna bli ännu mer problematiska i det sammanhanget :-) | |
| apbur | 2012-03-04 14:12 | |
![]() | Hehe, "Oj, vad kallt det är idag!" | |