Spelrum
Giraffen41
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade64
Mobilspel
Pågående19 236

Forumkategorier

Användare Inlägg  
cadette - Ej medlem längre2012-03-09 20:32
Antal inlägg: 277

"Men det kan ju vara kul för dom som inte har något liv, att skapa sig ett där."

Det finns flera sätt att skapa sig ett "spännande liv" om man inte har nåt. Hur länge har du själv hängt på betapet? Inget fel i det, men frågan är om du har ett mer "spännande liv" än de som hänger på fb?

Miss_jk2012-03-09 20:33
Antal inlägg: 8941

"Har man tid att "hänga" på facebook, så har man nog inte mycket till spännande liv."

Jag har ett spännande liv, men hinner ändå med att kolla till FB några gånger om dagen. Kan Elgen5 förklara vad h*n gör som är så otroligt spännande 24/7 så att h*n inte hinner med att kolla en sida på nätet ibland. Är faktiskt jättenyfiken. Förstår till 100% folk som väljer att avstå FB av div skäl, men att hävda att man har ett tråkigt liv för att man hinner med FB är... Jag vet inte...

gnill2012-03-09 20:39
Antal inlägg: 1942

jag tycker fb är jättebra, jag har lärt känna nya trevliga människor med hjälp av kombon fb och beta, trevligt folk som föreslår att man ska gå på grönan t e x (@pottis :-). På fb har jag både nära vänner och bekanta och folk jag känner lite via jobb. Har inga problem med att jag har olika relationer till dem, jag skulle aldrig skriva nåt som jag tyckte var för privat där (säger jag som nyss berättade på FB att jag hade löss, då, men jag är bara ingen hemlig person). Och när Fb är som bäst är det ett sätt att leka, tycker jag. Det som man får göra för sällan när man är vuxen.

teamgrens2012-03-09 20:42
Antal inlägg: 763

jag hinner också kolla FB ett par gånger om dagen. Dessutom har man det i mobilen. Har man inget att göra eller väntar på en kund mm så går man in och kikar. Jag skriver dock inte så mycket i min egen status.
Och jag har bara vänner som jag känner IRL.
Jag tycker det FB är positivt då jag lättare håller kontakten med vänner under de perioder då jag jobbar mycket och inte hinner träffa dem så ofta.

gullie - Ej medlem längre2012-03-09 20:43
Antal inlägg: 34

"gnill" jag gillar ditt inlägg ;o)

elgen52012-03-09 20:46
Antal inlägg: 1740

Miss-jk jag har inte skrivit att jag har ett mer spännande liv än någon annan om du läste vad jag skrev, det var DIN tolkning.
Men för MIG är det inte mycket till spänning att hänga på FB, jag ser mer spänning i att umgå med människor i verkliga livet, att göra saker tillsammans men människor. Så för MIG är det inte mycket till liv.
Bara för att du och många flera gillar det, så är det inte för alla, men jag ser att du anser att jag ska ta av min tid för att kolla på något jag ej är intresserad av det handlar INTE om tid, jag har inte lust helt enkelt.
Gör du själv saker bara för att det förväntas av dig eller vad andra tycker att du ska spendera DIN tid på?

Mirr2012-03-09 20:51
Antal inlägg: 265

Har ett bra liv, men gillar Fb ändå. Håller via den snabb kontakt med vänner, familj o käresta som bor på annat håll. Visst kan man ringa o messa och så även på annat sätt, men tycker att samtal/ diskussioner med flera vänner/ bekanta samtidigt underlättas. Dessutom så går det alldeles utmärkt att fixa grupper där bara vissa ser det som skrivs. ej heller skriver jag sådant jag inte kan stå för. Och när dottern somnat så är det inte mycket till socialt liv i övrigt jag kan hänge mig åt. Så för mig passar det bara bra. Men mår man dåligt av att vara där så ska man naturligtvis avstå

Miss_jk2012-03-09 20:57

"Har man tid att "hänga" på facebook, så har man nog inte mycket till spännande liv."

Jag tycker också att det är mer spännande att umgås med folk i verkliga livet, men det ena behöver väl inte utesluta det andra?

Du skrev _ordagrant_ att den som hänger på FB inte har ett spännande liv, det var det jag hängde upp mig på. Jag fattar att FB inte är för alla, men vem är DU att säga att JAG har ett "ospännande liv" bara för att jag "hänger" på FB. Mitt liv går inte ut på att "hänga på FB", men jag gillar att kika in där där lite då och då, men trots det så lever jag mitt oerhört spännande iv utanför FB, IRL, om du så vill.

Maja G2012-03-09 21:02
Antal inlägg: 10730

håller med Miss_jk: Hänger mycket på Facebook och på betapet, men det utesluter inte att jag träffar vänner på "riktigt"

Skojar ibland när fejjan krånglar att jag inte vet vad jag ska göra. Men jag överlever och mår inte alls dåligt.

Incidental - Ej medlem längre2012-03-09 21:06
Antal inlägg: 7958

Mår sååååå bra, har aldrig skaffat FB.

ttiittii - Ej medlem längre2012-03-09 21:08
Antal inlägg: 37631

inci samma här:)

elgen52012-03-09 21:16
Antal inlägg: 1740

Miss_jk kan inte låta bli att smålee när du tar åsikter som om dom var personligt riktatade mot dig som person.
Det får stå för dig.

Jag tänker inte lägga energi på att gå in i detalj och berätta vad jag menar om du inte förstår,
efter som denna tråd inte handlar om dig.

Lika mycket som jag kan småle åt din pajas kommentar, men jag tar det inte personligt.

Incidental - Ej medlem längre2012-03-09 21:21
Antal inlägg: 7958

Men visste inte att jag hade FB att tacka för det

Träsmak2012-03-09 21:25
Antal inlägg: 882

Självklart mår man dåligt om man sitter framför datorn för mycket oavsett om beroendet gäller spel eller Facebook.

Pocaloca2012-03-09 21:25
Antal inlägg: 2156

Jag kan inte tycka att just jag mår dåligt av Facebook .... i alla fall =))

_MaNiAc_ - Ej medlem längre2012-03-09 21:27
Antal inlägg: 488

Jag mår dåligt när jag INTE kan logga in på fb :) Har blivit lite för beroende men kan ju bero på att jag har ett sånt häftigt och varierande kompisgäng där inne :)
Jag tycker fb är hur bra som helst :) Nya vänner kan man heller inte få för mycket av, ett kul forum helt enkelt :)

Träsmak2012-03-09 21:36
Antal inlägg: 882

Förresten: Jag är sällan inne på FB. Jag vet redan att alla andra har ett bättre liv än jag. Jag behöver inte Facebook för att fatta sånt.

BellaB4222012-03-09 21:39
Antal inlägg: 90

Orkar inte läsa tråden..så ber omm ursäkt ifall jag upprepar ;)
Har man någon somhelst verklighetsförankring bör man kunna skilja på sina egna och andras resurser/medel/möjlighete r. Dags att börja tänka själva kanske? Är själv flerfaldig-dagliganvändar e av FB, tillofrån lite lätt labil och har haft en o annan depression (hur många har inte haft det?), men seriöst? Växt upp och börja ta ansvar, gör så gott du kan och lev med vad du har! Känns d sopigt? Välkommen i gänget!
För att veta när man mår bra, måste man veta hur det känns att må dåligt/mindre bra, ibland! Är förövrigt låginkomsttagare i en Göteborgsförort, hyresrätt och billös, men jag är jävligt nöjd med det jag har. Det finns alltid människor som har det värre än en själv.....Trevlig helg! :)

Miss_jk2012-03-09 21:40

elgen: Jag tar det inte personligt, utan vill bara veta vad du menar. Vad menar du med att man inte kan ha ett spännande liv om man "hänger på facebook"? Svara bara på det så är jag nöjd.

Pandina2012-03-09 21:47
Antal inlägg: 727

Jag hade Facebook i tre år och sedan tog jag bort det. Det var som en förtrollning som bröts. Jag vaknade till liv.
Kan nog faktiskt konstatera att jag, trots tidigare väldigt flitigt användande av mediumet, mår bättre än någonsin.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?