Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 499 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Maradona1986 | 2012-03-11 21:25 | |
![]() | Menar bara att jag anser (subjektivt, jag vet) att Zlatan är lika nära platsen som världens bäste genom tiderna som Petter Wastå är nära platsen som Sveriges bäste...... Jag accepterar allas åsikter, men det finns nog bara ett tiotal namn där jag skulle förstå argumenten (Maradona, Messi, Pele, Crujff, Beckenbauer, Ronaldo, Zidane, Platini, Garincha, Eusebio, Di Stefano, Van Basten, och säkert ett par till). | |
| slånbär | 2012-03-11 21:27 | |
![]() | jag är mer inne på locomondos tanke. Messi är fostrad i Barca och har ju inte spelat någon annanstans. Det Zlatan har gjort är mycket mer imponerande i så fall för han har verkligen jobbat sig fram till den han är idag genom att ta sig igenom en överjävlig uppväxt, bita ihop, satsa, våga chansa, gå vidare. Han har verkligen lyft många av lagen han har spelat med redan på den tiden han spelade med MFF. Han är nog egentligen en mycket mer kapabel och defenitivt en otroligt stark spelare på ett helt annat sätt än vad Messi är. Jag kollar på dom flessta av Milans matcher men har ju personligen så himla svårt för Italiensk fotboll så jag njuter mer av att se Barca spela. Jag skulle vilja se Zlatan med Real Madrid för där tror jag att han skulle passa som handen i handsken fast då fick dom nog ta bort Ronaldo för två så stora egon i samma lag skulle inte funka bra, | |
| slånbär | 2012-03-11 21:30 | |
![]() | Maradona-vänta lite nu här-skulle vi bara diskutera dom DU tycker är bäst i världen eller fick vi andra ha egna åsikter? För i så fall får nog jag också lämna tråden för visserligen håller jag med om att Messi förmodligen just nu är bäst men för mig har Zlatan också en given plats på min bästalista. Det beror ju på vilka kriterier man går efter. | |
| Maradona1986 | 2012-03-11 21:40 | |
![]() | Tycker att jag varit tydlig med att mina åsikter är subjektiva och att alla får givetvis nämna sina kandidater. Om ni inte uppfattar det på det sättet så ber jag om ursäkt. Däremot ber jag inte om ursäkt för min (subjektiva) åsikt att Zlatan, som jag återigen måste berätta att jag anser vara helt fantastisk, är fantastiskt långt ifrån en topplats i världen genom tiderna. | |
| mishizaki | 2012-03-11 21:43 | |
![]() | Marta är bäst! | |
| Maradona1986 | 2012-03-11 21:50 | |
![]() | Mishizaki, där håller jag med dig till 100% | |
| Defrob | 2012-03-11 21:53 | |
![]() | Genom alla tider så är Pelé bäst enligt mig, Messi har väldigt långt till den statusen, han får börja med att vinna VM med Argentina 2014. Zlatan? Ööhh... han kanske toppar svenska bästa-listan men vet inte ens om han fixar det. Christiano Ronaldo är en ganska hygglig spelare också (kontra Messi) som också dock måste vinna något med Portugal innan man börja hävda att han är bäst genom alla tider... | |
| Dyslekso | 2012-03-11 21:57 | |
![]() | Kommer ihåg en kommentar Glenn Strömberg gjorde om Zidane, under VM 98 tror jag det var. Han beskrev hur Zidanes medspelare kunde skjuta bollen, hårt, mot Zidane i lårhöjd och knähöjd, och liksom bara räkna med att han skulle kunna ta emot bollen och göra något av den. Han var ju också en spelare som sades föra sitt lag till VM-guld, likt Maradona. Och jag har lite känslan att det var knepigare att vara framspelare och mittfältsstrateg -98 än det var -86 - då man inte lär ha haft lika mycket tid som bollhållare -98. Men ok, det var hemmaplan för Frankrike ... | |
| Maradona1986 | 2012-03-11 21:57 | |
![]() | Defrob, jag har kastat in Ronaldo i debatten, men menar givetvis Brasse-Ronaldo. Han är trots allt bästa målskytt i VM genom tiderna och har två VM-guld, så ska nämnas i sammanhanget (även om han inte enligt mig når hela vägen). C Ronaldo är en bra bit ifrån. Kanske topp 50, kanske inte?? | |
| ingson | 2012-03-11 22:01 | |
![]() | Som många varit inne på tidigare så är det en av de stora tjusningarna med fotboll, att just laget är så oerhört viktigt. Jag vågar påstå att i just fotboll är det mycket viktigare än alla andra lagsporter. Tex i basket kan du värva en eller två bra utlänningar, vilka som helst och vinna serien. Omöjligt i fotboll. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2012-03-11 22:02 | |
![]() | Platini må vara en pajas som fotbollsbyråkrat men som spelare var han fantastisk. | |
| PeterV-ås | 2012-03-11 22:03 | |
![]() | Messi eller Maradonna? Svårt att säga men visst måste Van Basten ligga med på topp 6! Maldini o Roberto Carlos bästa backar | |
| PeterV-ås | 2012-03-11 22:04 | |
![]() | topp 5 menade jag :) | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2012-03-11 22:05 | |
![]() | George Best får inte glömmas bort heller. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-03-11 22:05 | |
![]() | "Tex i basket kan du värva en eller två bra utlänningar, vilka som helst och vinna serien. Omöjligt i fotboll." Det där är iofs helt fel (om man inte pratar typ... svenska basketligan), men nu ska jag inte börja diskutera basket. | |
| Maradona1986 | 2012-03-11 22:08 | |
![]() | Best är intressant, eftersom han kom från ett så svagt land att han aldrig kunde nå några framgångar på landslagsnivå. Det finns fler som kanske allmänt hade ansetts vara större om de bara hade haft turen att födas i ett större fotbollsland. Jag är den förste att erkänna att Zlatan kan vara en av dem, men även Etoo, Drogba, Litmanen, Hugo Sanchez m fl hör till den skaran | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2012-03-11 22:10 | |
![]() | är det bara per automatik anfallsspelare som platsar hos er? är det bara moderna spelare som platsar hos er? att jämföra är ju omöjligt då fotboll inte var en industri förr som det är nu. vill nog ändå påstå att man ska ha framgång både hos klubblag OCH landslag för att räknas som den bäste. var alls ingen fan av Zidane men det känns som han har glömts bort lite väl lätt, men det är ju som sagt en omöjlighet att jämföra olika tidsepoker. om man betänker att Pelé var aktiv under 50-, 60- och 70-talet känns nog ändå han som ett nummer större än messi. sen må messi göra 5 mål i en match. men det var som sagt var det här med klubblag och landslag. | |
| Maradona1986 | 2012-03-11 22:17 | |
![]() | Silfverkrok, håller med dig om dina funderingar. Det går inte att jämföra, vilket möjligtvis är varför det är kul att diskutera. Vissa andra idrotter är lättare att jämföra (ett världsrekord är ett världsrekord, så att säga) medan fotbollen måste vara subjektiv. När det gäller 'äldre' spelare, så har jag nämnt Pele, Cruijff, Beckenbauer, Di Stefano, Eusebio och Garrincha. Kanske man även skulle nämna Puszkas. Men trots detta vill jag ha Maradona (är han modern eller inte?) snäppet högre. Däremot är det ett problem att inga defensiva spelare nämns, förutom Beckenbauer då. Men vem mer skulle nämnas? Baresi? Maldini? Lev Yashin? Har ingen riktigt bra kandidat faktiskt, och inte heller idag, bland de moderna spelarna, vet jag någon som jag skulle kunna lansera som världens bäste. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2012-03-11 22:21 | |
![]() | Lev Yashin med smeknamnet "Black Spider" brukar kallas världens bästa målvakt, kanske platsar han på en topp tio lista. | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2012-03-11 22:26 | |
![]() | bra försvarsspel är det ju inte alla som upptäcker, även när dom faktiskt ser det :) men en maldini i sina bästa år (som var många) skulle nog vilket lag som helst vilja ha. för att inte tala om Kaiser Franz :) | |