Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 18 977 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Labolina | 2012-03-13 13:33 | |
![]() | Då opererades vi nog av samma slaktare cadette, men det är ju ett ilandsproblem:) Nåja, jag lever och det är jag glad för:) | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-03-13 13:37 | |
![]() | Precis! Vi lever och har tillgång till nästan gratis sjukvård här i landet. | |
| Borgcrantz | 2012-03-13 16:41 | |
![]() | Förra året lyckades jag skaffa mig ett par finfina ärr. Först blindtarmen och sedan en cykelolycka. Antar att en olycka aldrig kommer ensam. Halva blindtarmsärret ser OK ut, men andra halvan läkte inte ihop riktigt. Tråden som skulle "ätas upp" av min kropp gjorde inte det utan stötte bort tråden. Jag trodde att det var en sårskorpa så jag försökte dra bort den, men tråden följde ju med.. Och jag klagar inte, tänkte mest bara höra hur långa blindtarmsärr ni andra har. Jag hade emellertid föredragit titthålskirurgi =) | |
| med | 2012-03-13 17:02 | |
![]() | Inget alls:) | |
| taftolog | 2012-03-13 17:30 | |
![]() | var glad att dom hittade felet mig skickade dom hem men mor min insisterade så operationen blev akut.......för 52år sen | |
| Lill-IT | 2012-03-13 17:43 | |
![]() | De gjorde ju försök med att avlägsna blindtarmen med transgastrisk kirurgi (ner genom munnen) för några år sen.. Det var ju stora rubriker då. Men sen har jag inte hört ett ljud om det. Någon som vet om de fortfarande provar att göra så? Eller om det blev för kostsamt eller komplikationer m.m.? | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-03-13 17:47 | |
![]() | Det sista jag hörde om det var att fördelarna (inga synliga ärr) inte uppvägde riskerna och den extra tid det tog. | |
| marmaj - Ej medlem längre | 2012-03-13 18:14 | |
![]() | Men oj oj vilka problem man kan ha..var glad att ni kan se, höra, känna, gå, njuta, älska.... | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-03-13 18:15 | |
![]() | Har man problem för att man ställer en fråga? | |
| marmaj - Ej medlem längre | 2012-03-13 18:16 | |
![]() | Låter så..tycker jag | |
| Mebiti | 2012-03-14 10:26 | |
![]() | Det enda gnället jag sett i den här tråden kommer från de som gnäller på gnället som inte finns. Det är ju lite roligt. | |
| Thema3 | 2012-03-17 23:05 | |
![]() | Hej. Mitt blindtarmsärr är också långt och går upp en bra bit på höger sida. Inte under bikinilinjen eller nåt sånt. Det var en hyfsat akut operation och den satt illa, långt upp på höger sida. Så det är inte snyggt, men men....har dessutom gjort kejsarsnitt tre gånger (dessa sitter dock under bikinilinjen) men tre stycken....inte snyggt ärr! Men vad fan, jag har en fungerande kropp! Så svaret är, 9cm ärr och fult, ja det är nog inte så ovanligt!! | |
| Devil_Star | 2012-03-17 23:42 | |
![]() | Ok, då ska ni få höra om Ärr, alltså om operations-ärr! Jag har ett snyggt långt ärr på högra sidan av bröstkorgen mot ryggen. Ett Ärr som påminner om ett visset T på ryggen, där jag hade 48 stygn, typ som klammer. och ett ärr nedre ryggen ovanför skinkan. Sen nåt stort ärr till på ryggen, efter 2 stora ryggoperationer. 2 Ärr på magen, ena efter Blindtarmsoperation nästan 9 cm och den andra efter en annan op. På vänster lårben ett långt ärr efter höftledsbyten och 2 fina prickärr efter 2 spikar. Sedan 4 ärr på huvudet efter ryggmärgsträckningen, då jag hade 4 skruvar och en ring runt huvudet. Ca 11 operationer vet att jag har gjort. Utan operation. 1 Ärr på bakhuvudet när jag ramlade mot väggen och slog hål i nån åder. 1 Ärr till efter en brännskada på nedre ryggen. och sedan ett Ärr på sidan av foten som är rätt synlig. Har inte riktigt aning om vad jag fick den ifrån. Men har nånting från sjukdomstiden, när jag var liten. En massa ärr på kroppen från Leverfläcksborttagning Så man borde väl nästan få VIP-kort på sjukhuset ;) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-03-17 23:49 | |
![]() | marmaj,det fins inget som låter så,antingen så är det ellerså är det inte | |