Spelrum
| Giraffen | 50 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 19 303 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2012-04-08 15:55 | |
![]() | får du inte irl? | |
| ektis - Ej medlem längre | 2012-04-08 15:56 | |
![]() | man känner väl ganska tydligt om man tycker om någon som kompis eller på ett mer kärsätt. jag gör iallafall. vet dock inte om jag är så tydlig med det, då jag är vänlig, glad och öppen till sättet. men försöker. | |
| ektis - Ej medlem längre | 2012-04-08 15:58 | |
![]() | haha.... | |
| eerievoid - Ej medlem längre | 2012-04-08 16:02 | |
![]() | Nä, IRL är kvinnorna svårare att charma. | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2012-04-08 16:08 | |
![]() | ligger mycket i det | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2012-04-08 16:10 | |
![]() | kan säkert missuppfattas också, vet en del surputtar som varit kompisar med tjejer och när det ska till att sexas så vill det sig inte riktigt som man trott | |
| eerievoid - Ej medlem längre | 2012-04-08 16:11 | |
![]() | Inte lätt att få till det under press, nej. | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2012-04-08 16:12 | |
![]() | förr var det mer så att man inte ville förstöra en kompisrelation genom att ha sex annorlunda nu kanske | |
| le-lou | 2012-04-08 16:13 | |
![]() | hehe , jag tror killar ser på tjejer först som tjejer och sen som kompisar. Tjejer gör tvärtom. | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2012-04-08 16:25 | |
![]() | kan det vara så??? | |
| eerievoid - Ej medlem längre | 2012-04-08 16:36 | |
![]() | Så är det. | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2012-04-08 16:38 | |
![]() | ok | |
| eerievoid - Ej medlem längre | 2012-04-08 16:40 | |
![]() | Har vi kommit fram till en slutsats nu? Vad skönt. | |
| Megaherz | 2012-04-08 18:15 | |
![]() | hehe. Hade samma snack med en kompis för några veckor sen. Han klagade på att han hade blivit kompisstämplad, vilket jag aldrig riktigt tänkt på.. Alltså talar min erfarenhet för att män tänker mer på det ;-) "Friendship with sex is like ice cream with sprinkles " | |
| Saldina | 2012-04-08 18:38 | |
![]() | Jag bara vet om jag vill ha något mer med någon eller om jag bara vill vara vänner. Men jag kan sällan uppge en orsak till det, jag bara känner det. Sedan kan det ändra sig. Någon som jag först tänkt på som enbart vän kan en dag visa sig vara något mer. | |
| vulcan | 2012-04-08 19:13 | |
![]() | Jag tror att det finns vissa, grundläggande biologiska olikheter som styr oss. Jag tror precis som le-lou att män oftast börjar i en i princip automatisk reflektion av en kvinna man träffar för första gången. Den är iofs inte särskilt djupgående, men den finns där. Sen kan det ändå gå åt olika håll, beroende på hur man uppfattar både tjejen och själva relationen man har när man kommit en bit djupare in i den. Tror att om en kille väl definierat en tjej som "kompis" så är det inte lätt heller att att omdefiniera det till något annat. Fast det är nog inte bara biologi heller. Jag är ganska säker på att det finns generationsskillnader i det här, eftersom värderingar svänger och även yttre förutsättningar. Den generation jag tillhör hade oturen att mogna sexuellt samtidigt som AIDS-hotet slog till som en bomb. Det i kombination med att det nog var dags för en klassisk motreaktion till det mer lössläppta sena 60-talet och 70-talet gjorde att det här med sexuella relationer nog blev ganska laddat för många. Uttrycket "kompissex" fanns knappt på 80-talet. Däremot vet jag från samtal jag ex.vis haft med min pappa och min morbror att saker och ting såg rätt annorlunda ut 15-20 år tidigare. Även om man hade andra namn på det så tycks steget mellan en vanlig kompisrelation och en sexuell ha varit kortare då med och inte lika dramatiskt/allvarligt som jag upplevde att det var på 80-talet och tidiga 90-talet. Och nu verkar det på mig som att pendeln har svängt tillbaka i den generationen som nu är 20-30 år. Fast jag kan ha fel förstås, eftersom jag ser det utifrån. | |
| Alviina88 - Ej medlem längre | 2012-04-08 19:29 | |
![]() | Håller nog också med. Jag kan ändra mig flera gånger i en relation kan aldrig bestämma mig! Det är så svårt att veta vad man vill... | |
| Kramerica_ | 2012-04-08 20:22 | |
![]() | Jag vägrar vara vän med en tjej om jag inte får ligga med henne. Ska vi bara hänga kan jag hänga med en killkompis istället, är ju roligare. | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2012-04-08 21:53 | |
![]() | såvida du inte är bög eller bi... | |
| Letitgo | 2012-04-11 13:38 | |
![]() | Intressanta reflektioner le-lou och vulcan, om att killar i större utsträckning än tjejer skulle se tjejer först som tjejer och sen som kompisar. Men borde inte det bero mer på sexdrift eller något än kön? För det finns väl knappast något som säger att homo/bisexuella killar alltid ser killar först som killar och sen som kompisar? Biologiska faktorer som spelar in borde väl tala för att tjejer i sånna fall i större utsträckning än killar först ser killar som killar och sen kompisar? För killar har ju i alla tider kunnat "sprida sina gener" so to speak i större utsträckning än tjejer. | |