Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 35 |
| Inloggade | 78 |
Mobilspel
| Pågående | 19 303 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-14 19:13 | |
![]() | det är lite svårt att jämföra trafiken i stockholm med en håla som ängersjö eller östhammar,jag tycker att det är ganska dumt att tro att en person som dagligen kör i storstadstrafik skulle vara sämre bilförare en en landsortsbo,faktiskt ganska förståndshandikappat | |
| Mouche - Administratör | 2012-04-14 19:23 | |
![]() | Flyttas till Snack | |
| rockangel93 | 2012-04-14 19:31 | |
![]() | Stockholmarna ska alltid vara värst,ser dem inte att det ligger snö på marken och kan vara halt väglag. Dem som har kört i diket har säkert lärt sig det nu. | |
| BinaBambina - Ej medlem längre | 2012-04-14 19:33 | |
![]() | DE som har kört i diket, grrrr... | |
| BinaBambina - Ej medlem längre | 2012-04-14 19:33 | |
![]() | Ser DE inte...grrr igen | |
| LemonTart | 2012-04-14 19:58 | |
![]() | Blösh, fattar inte vad det egentligen är för skillnad på att ha fördomar mot Stockholmare och ha fördomar mot t.ex utlänningar eller homosexuella. Det går tillbaka till okunskap och avsaknad av förmåga att visualisera att grupper inte är homogena. | |
| ektis - Ej medlem längre | 2012-04-14 20:15 | |
![]() | hm, i och för sig tror jag personen i fråga skrev första inlägget med glimten i ögat. eller? så det är nog inget att vara bedrövad över. | |
| med | 2012-04-14 20:23 | |
![]() | Klart är att norrlänningar kör bättre i vinterväglag. Så det så!! | |
| slånbär | 2012-04-14 22:44 | |
![]() | Nu kan jag upplysa er som lider av vanföreställningen att folk körde på som idioter trots dåligt väglag att så inte var fallet. Min sambo var ute i stockholmstrafiken i morse när det var som värst och bilarna kröp fram-knappt någon körde fortare än 50 på motorvägarna inklusive han själv och då hade han inte bytt till sommardäck. Enligt honom hade det inte spelat någon roll ändå för bilen bara gled iväg så fort man bromsade det minsta.Det var snorhalt och folk körde därefter-försiktigt men nu hör till saken att det är väldigt mycket mer trafik här än i tex överkalix så att det inte var fler olyckor än det var är nog det mest förvånansvärda. Så ni som tror att stockholmare inte vet att man måste anpassa fart efter väglag och att bromssträckan blir längre sitter väl i nån stuga i nån liten håla och ojar er över något som ni hört på radion och gör er en bild som inte är i närheten av sanningen. För jag tror inte att TS själv var ute och körde i Stockholm i morse. | |
| Måns_E | 2012-04-14 23:05 | |
![]() | Folkmängd Stockholm: 2 091 473 Folkmängd Kalix: 16 591 Så om det har hänt en olycka i Kalix idag så borde det enligt resonemanget här ovan leda till att Stockholm skulle ha bättre bilförare än Kalix om det hänt färre än 126 olyckor i Stockholm. Dessutom så är väl en väldigt stor del av Stockholmsborna inflyttade, från exempelvis norrland... | |
| ZmannenZ | 2012-04-14 23:34 | |
![]() | Rabiesgalen grattis till det löjligaste tråden hittills, Stockholms komplex! | |
| slånbär | 2012-04-14 23:38 | |
![]() | Måns-tack för att du satte lite siffror till mitt inlägg :-D Det var väl ungefär så jag tänkte men orkade liksom inte omsätta det i rena fakta. Alltid skönt att det finns folk här som gillar att googla. | |
| YamahaJet | 2012-04-15 00:12 | |
![]() | Det är knappast dom som åkt 140 km/h på motorvägen som krockat, annars hade du fått läsa om dödsolyckor i Stockholm idag. Det är snarare typ oerfarna tjejer/tanter som fått nån liten sladd och släppt allt i panik istället för att häva den, med avåkning och lite plåtskador som följd. Sett sånt med egna ögon fler än en gång. | |
| mistmaster | 2012-04-15 02:03 | |
![]() | givetvis händer det mer tok i sthm för att det är mer trafik där. däremot så är det en smula festligt att de "alla" blir så förvånade varje gång det kommer snö. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-15 08:01 | |
![]() | statistiken säger att det är unga grabbar som precis fått körkort som krockar hela tiden,knappast förvirrade mer förvånade för det har nog inte hänt på 20 år | |
| lisa2009 | 2012-04-15 08:34 | |
![]() | Jag bodde precis vid Jämtlandsgränsen förut och hur kan det komma sig att det i 9 fall av tio var Stockholmare som kört av vägen och krockat på E14 så fort man slog upp tidningen? jo för när det bär iväg mot fjällen så är det takbox på och fulla järn som gäller mitt i vintern!!Faktum är att folk söderifrån KAN INTE köra bil på snöföre!!! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-15 08:38 | |
![]() | det är omvänt i stockholm i 9 falll av 10 är det bönder som krockar i stockholm | |
| ANDERStG | 2012-04-15 08:39 | |
![]() | "Så om det har hänt en olycka i Kalix idag så borde det enligt resonemanget här ovan leda till att Stockholm skulle ha bättre bilförare än Kalix om det hänt färre än 126 olyckor i Stockholm." Det skulle ske många fler om vägarna var i samma skick och alla Stockholmare hade 2 pr... glöm det. :) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-04-15 09:45 | |
![]() | japp så är det | |
| Tjattefackap | 2012-04-15 09:47 | |
![]() | Efter all Robin Hoodskatt ni har snikat åt er så kan ni gott vara med och betala för vintertrafiken i sthlm ;) | |