Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 236 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| naija papa | 2012-04-18 14:32 | |
![]() | Makode säger själv att tanken inte var att belysa könsstympning | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-04-18 14:35 | |
![]() | Ja, det är nog det som stör mig också, oberördheten och att ingen verkar reflektera över vad som händer. Men det i sig kanske är intressant, iofs. Det är det nog, det köper jag. | |
| naija papa | 2012-04-18 14:38 | |
![]() | jag vet inte om jag skulle kalla det intressant, jag blir ledsen | |
| Lillstölla | 2012-04-18 14:41 | |
![]() | Nu vill jag på inget vis försvara de personernas beteende, jag kommer dock att tänka på hur folk kan reagera när det är sådana saker man inte vet hur man ska hantear, folk som skrattar på begravningar till exempel. Tror ni det kan vara ett sånt tillfälle? Att de skrattar och verkar oberörda för de helt enkelt inte vet hur de ska reagera? Sen om det nu är så att de beter sig oberört för att de helt enkelt är oberörda, ja då är det ju obeskrivligt illa. | |
| naija papa | 2012-04-18 14:43 | |
![]() | Om man ska döma av lenas komentarer efter händelsen så verkar det tyvärr inte bättre | |
| Hairmoni | 2012-04-18 14:47 | |
![]() | Jag tycker det är hemskt. | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2012-04-18 14:48 | |
![]() | Naija: Hur hade du betett dig om du hamnat i samma situation som kulturministern? (Man får anta att hon inte helt i förväg kan värja sig mot liknande tillställningar.) | |
| bitteb | 2012-04-18 14:51 | |
![]() | Ja det är dystert att vi människor inte kan ge varandra budskap...utan att såra. Vi är väl så "bedövade" av all skit som händer runt oss att vi tappat all empati. | |
| naija papa | 2012-04-18 14:54 | |
![]() | jag skulle inte stå och skratta och skära i tårtan. Du kanske ser att jag är afrikan, jag garvar inte åt nidbilder av svarta. jag skulle reagera på samma sätt om det var en tårta som föreställde en nidbild av t ex en jude. | |
| naija papa | 2012-04-18 14:55 | |
![]() | man kan ju faktiskt gå och se utställningen för vad den är | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2012-04-18 15:01 | |
![]() | Du kanske ser att jag inte har en käpp uppkörd i röven? Jag garvar åt taffliga försök att problematisera relationen till både afrikaner, judar och vita lattepappor på södermalm. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-04-18 15:02 | |
![]() | Valid point. | |
| naija papa | 2012-04-18 15:04 | |
![]() | Det finns ju en historisk skillnad i nidbilden av svarta och judar jämte lattepappor. Jag garvar inte om någon kallar mig neger heller. Utan att ha en käpp uppkörd i röven | |
| SirMattBusby | 2012-04-18 15:09 | |
![]() | Inte mycket som gör mig illa till mods men den bilden var fruktansvärt osmaklig. | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2012-04-18 15:12 | |
![]() | naija papa, jag är också afrikan. Jag föddes i fångeskap på en ö utanför Sydafrika. Så vi kan nog släppa att våra meningsskiljaktigheter är kulturellt betingade. Men jag tror jag förstår dig. Du tror att människorna och ministern skrattar åt själva karikatyren (typ ''Åh, hi h hi, det är ju på pricken likt!''). Och inte åt den förmodade finurligheten i själva installationen (''Åh, här står vi och skär i könet på en avbildad afrikansk kvinna som är en tårta, samtidigt som ett levande ansikte skriker ut i spelad smärta'')? | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-04-18 15:17 | |
![]() | Jag tror dom skrattar nervöst, för att dom inte vet hur dom ska hantera situationen annars. Lite som stölla var inne på. | |
| jaapmeister - Ej medlem längre | 2012-04-18 15:21 | |
![]() | Jag tror de skrattar åt att den där skådisen i tårtan går all in och spelar ut allt han lärt sig på teaterhögskolan (i alla fall av videon att döma). (Förresten låter det som om huvudet gestaltas av en manlig skådis? Finns det en mening med det? Eller är det konstnären själv?) | |
| Minta | 2012-04-18 15:27 | |
![]() | Det kanske var en kupp mot Liljeroth. Hur hon än hade gjort hade hon blivit kritiserad. Hade hon inte skurit en bit av tårtan hade hon blivit anklagad för att vara emot den fria konsten. | |
| thegreatest | 2012-04-18 15:34 | |
![]() | Som jag förstod det så var det konstnären själv som gestaltar huvudet på tårtan. Varje gång som någon person skar en bit av/ur tårtan så skrek han av spelad smärta. Jag antar att det är som flera av er tidigare skrivit att ministern inte riktig vet hur hon ska hantera situationen för att hon (förhoppninsvis) finner den makaber. Jag blir mest uppgiven över att vi än en gång har en minister som hanterar en situation så klumpigt. Hur svårt ska det vara att ta ett steg tillbaka och tänka efter att det här känns inte riktigt bra och det här är inte något som jag vill bli förknippad med och på så sätt avstå från att skära i tårtan. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-04-18 15:38 | |
![]() | Igår handlade det om detta 8.26 in i Kulturnyheterna. Här ger bla konstnären själv sin syn på saken. svtplay.se/t/102863/...rn yheterna | |