Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade41
Mobilspel
Pågående19 209

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mouche - Administratör2012-04-23 22:19
Antal inlägg: 24193

Jag är ledsen att behöva säga detta, men just nu är Sanningen den att Vägen leder till fliken Snack.

Mouche

Tjattefackap2012-04-23 22:24
Antal inlägg: 832

Borde inte snickare vara det bäst betalda jobbet i den kristna världen egentligen...?
Inte för att det har med tråden att göra kanske men jag fattade inte riktigt vad ämnet var.

Challe_B - Ej medlem längre2012-04-23 22:25
Antal inlägg: 5853

Vägren, Spanien och Livet

shulten2012-04-23 22:27
Antal inlägg: 1424

Är det någon här som har lyckats flytta ett berg än, eller är det så att vi alla här är allt för svaga i tron på det där?

Poussitiv - Ej medlem längre2012-04-23 22:37
Antal inlägg: 1099

Och jag har ännu inte fattat. Vad är det man ska tro på?
Mvh Gröngöling

Skblole2012-04-23 22:38
Antal inlägg: 922

Dessa trådar slutar aldrig med någon trevlig läsning...

rajden2012-04-23 23:09
Antal inlägg: 542

Hmm.. ja. Ja just ja. Eller... Äsch.... Kanske... Fast när jag tänker efter... Ursäkta men nu kan jag inte hålla mej: är det här en syratripp eller är det bara makterna som driver gäck än en gång??????

rajden2012-04-23 23:21

Förresten-min granne sa en gång att han tvivlade på att det lönade sig att skotta snö.

rajden2012-04-23 23:23

Jo du gnill...
-Är du ett provrörsbarn?? OBS!!! Avd: Vi som läser som vi vill och förstår det vi önskar=)

vulcan2012-04-23 23:23
Antal inlägg: 7666

Jesus var en av många snubbar som gick omkring i Galliléen och Judéen för runt 2000 år sen och försökte övertyga folk om att han var Messias, den utvalde. I långa loppet skulle det visa sig att han hade en betydligt bättre marknadsföringsavdelning än konkurrenterna. Det och lite tur förmodligen, eftersom det finns ett icke föraktligt inslag av slump i de flesta större skeenden. Egentligen hette han Yeshua på den arameiska han troligen talade till vardags och exakt vad som hände och inte hände under hans liv lär vi aldrig få reda på. Inte ens evangelisterna är ju överens på den punkten...

Att förklara en människa för gudomlig har nog varit kristendomens smartaste PR-trick, eftersom de flesta enklare själar har lättare för att dyrka någon som är ungefär som de själva istället för ett kroppslöst och ogripbart väsen.

rajden2012-04-23 23:53

Jag har för mig att han cyklade-var det inte så det var?? Iallafall vill jag minnas någonting med (h)jul...
Och nog var det väll iallafall engelska han talade-det kan man ju höra i alla filmer han är med i. Så då är det väl sant-jag menar har man det på film så!
Även tomten och tandfén är ju sköna lirare som lite softat kuskat runt på landsbygden o samlat anhängare-.vandrat vägen fram som vi säger.

Huruvida det är sanning vill jag låta vara osagt men hade Tomas dykt upp som en osnuten unge hade han gjort stora ögon inför det faktum att självaste Moses lär ha varit en jäkel på häck.
Tänk så många det är som går vilse i både livet och trådarna.

Nu vill jag ju inte påstå att jag skulle sitta inne med en massa sanningar om än det ena än det andra men en smaskig måltid kan jag slänga ihop. -Och ingenting säger att det behöver bli den sista eller att mina gäster behöver upprepa den gång på gång bara för att minnas mig.

Men vad har nu detta med cykelfrämjandet att göra undrar vän av ordning?
-Tja, det hände en så lustig sak på väg till teatern idag: jag korsade Hjortronstigen/Lyckogatan vilket ju i sig är smått otroligt då ju alla vet att dessa gator inte ens ligger i närheten av varken teatern eller varandra.

-Så gick det förmodligen till den dagen då Jesus var ute med sina lärjungar och cyklade på oljeberget.

ttiittii - Ej medlem längre2012-04-28 09:32
Antal inlägg: 37631

claysune,jag är glad för din skull det är lika roligt varge gång det händer,jag känner en man som levt ett bedrövligt liv för 3 månader sedan blev han frälst,och arg för att ingen försökt tidigare att frälsa honom,sen blev han arg på sig själv för att halva livet gått och han gått i "mörker"nu är han lycklig och vittnar för andra om frälsningen,och det står klart och tydligt i Bibeln att vi frälsta ska bli betraktade som Idioteroch galna,så det är bara att garva lite,vi vet ju vad som är sanningen vägen och livet,så kan andra ha sina sanningar

club_R - Ej medlem längre2012-04-28 09:42
Antal inlägg: 3087

Lycklig och arg alltså? :)

ANDERStG2012-04-28 09:53
Antal inlägg: 7560

Helig vrede... Tråden handlade inte om utvecklingsläran, men jag kopierar in en passande kommentar från www.tleaves.com/webl...00 715.html :

"I don't know who annoy me more - Christian fanatics who consider evolution a religious issue relevant to their faith (who are extremely confused and inappropriately biligerent), or atheist fanatics like Dawkins with the philosophical acumen of a glazed ham and a total inability to understand the nature or social purposes of religion (who are equally confused and beligerent).

A war between science and religion is like a war between beards and contact lenses. I suggest bitch slapping anyone in either camp when you see them. ;)"

ttiittii - Ej medlem längre2012-04-28 09:57

haha,det är iaf kul att stå brevid och se "förvandlingen" eller förändringen,förnöjsamhet en eller uppvaknandet eller vad det heter,det är nätstan ett beroende vem blir det nästa gång,en man jag känner som kämpat med droger sen 13 år ålder som har haft så svårt i livet med relationer,arbete ja precis allt,att få se "landningen"och att få följa med är märkligt,jag ser direkt om det är en människa som menar allvar med att förändra sitt liv,Men den här mannen har inte haft det lätt ,ett helvette har han haft, fram och tillbaka med tvivel med svettningar abstinens håglöshet,och fan och hans moster,sömnlöshet,ja allt.sen kommer lungnet och nästan ett oförståelse för sitt tidigare liv,han är i hamn ,han är i lugn jag vet att det är rätt,det syns i ögonen det märks på betendet,det nästan käns i luften,det bästa av av allt jag vet att det är sant för Jesus är sanningen vägen och livet

Claysune2012-05-04 00:20
Antal inlägg: 368

Har nu läst igenom alla kommentarerpå mitt första inlägg som var ,Vägen Sanningen och livet. Det har varit många olika tankar om inlägget. Jag mötte en gång för länge sedan en som kallade sig för ateist. Vi diskuterade ganska mycket, men vi blev inte eniga. Jag fick en känsla som jag tror att det var från GUD. Säg detta: "vänta så får du se". ja ,han blev så att säga ,stum. Paulus säger i ROM 10:9 Ty om du med din mun bekänneratt Jesus är Herre,och i ditt hjärta tror att Gud har uppväkt honom från de döda skall du bli räddad. NT 81.. God bless you!!

bomah - Ej medlem längre2012-05-04 01:17
Antal inlägg: 1021

Vad är det här för trams.

Mindymoo2012-05-04 01:22
Antal inlägg: 1743

propaganda, som oftast kul för de invigda och gäsp för de oinvigda.

EpsilonNoll - Ej medlem längre2012-05-04 01:32
Antal inlägg: 493

En färgseende som lever bland människor som av födseln är färgblinda är i precis samma situation som en kristen i vår religionsfobiska kultur.

ttiittii - Ej medlem längre2012-05-04 06:53

nej,jag har varit atteist för länge sedan,och det fins inte på kartan att jag skulle bli atteist igen.vad som än händer i mitt liv så kommer jag alltid vara kristen

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?