Spelrum
Giraffen30
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade53
Mobilspel
Pågående19 204

Forumkategorier

Användare Inlägg  
eeistan2012-05-01 20:42
Antal inlägg: 1542

LUMA

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-05-01 21:29
Antal inlägg: 31064

Samsung brukar vinna tester. Philips brukar anses ha bra bild också. Andersson - kass.

Guianan - Ej medlem längre2012-05-02 06:30
Antal inlägg: 126

Om jag förstått det rätt kan man använda smarttv som en dator. Men om man är flera i familjen är det väl en idiotisk grej, om någon vill titta på tv och den andre sitta vid datorn? Eller har jag fel?

Tokpet2012-05-02 10:21
Antal inlägg: 97

Tack Sylvia! Jag har också hört o sett i tester att Philips ska ha, både bra ljud o bild - den ligger också bra till i pris för en " lågavlönad " pensionär.

Guianan ; Ja kanske en onödig grej med en nätuppkoppling via TV:n, det kan jag hålla med om .... däremot är det ju så att du inte behöver blockera för ngn annan i fam som använder datorn.
Du ansluter TV:n, trådlöst el gm direkt nätkabel till en Router.

ttiittii - Ej medlem längre2012-05-02 11:15
Antal inlägg: 37631

den bästa teven är en som är avstängd,platt tv har otroligt dålig och platt bild,död och platt bild jag är nog för konstnärlig för att se på en sådan tv

ttiittii - Ej medlem längre2012-05-02 11:20

varför köpa en ny tv när man har en,tjock tvs tid är förbi,hadde jag utrymme så skulle jag åka runt på alla loppisar och köpa upp alla tjock tv så jag hadde tv livet ut,platt tv är som kejsarens nya kläder,om någon säger att dom köpt en tv för 30000 det tycker jag att ör det absolut bästa sättet att idiotförklara sig på,brukar titta lite extra på dom och se om jag ser några synliga defeter oxo

Tokpet2012-05-02 21:41

Jadu Ttittii - om den bäata TV:n är en avstängd TV aå är det väl inga problem el frågor - då skaffar man sig naturligtvis ingen dumburk ( oavsett om den är platt el tjock ) - men nu råkar jag tillhöra den sorten som INTE är så konstnärlig, och kan tänka mig att titta på vissa guldkorn, t ex fotboll på hög nivå och då föreställer jag mig att det blir ännu festligare med en lite större bild ( har 27" tjock nu ) - även om den blir " platt o död ".
För övr får jag tacka för ditt ( seriösa? ) inlägg och ska försöka undvika att köpa den där TV:n för 30000:-, jag lovar!

slånbär2012-05-02 22:07
Antal inlägg: 5539

men Ttiittii-vem bryr sig om att du är för konstnärlig för att kunna uppskatta en platt tv?? Du har ju uppenbarligen precis som vanligt inte en susning om vad du pratar om. Vår jättestora LCD tv ger tillsammans med hdtv boxen helt otroligt bra bild. Vi tittar mycket på naturprogram och det är en så otroligt stor skillnad mot en vanlig gammal tjocktv så det är liksom inte ens nån ide att jämföra. Att låtsas att man är för konstnärlig för att kunna uppskatta en sån tv är ju bara en taskig ursäkt för att man helt enkelt inte fattar.
Dessutom så måste jag ju säga att en person som idiotförklarar någon som lägger sina pengar på en riktigt jäkla bra TV (och som då självklart verkligen uppskattar poängen med en sådan) samtidigt som man går och köper en bak assistentapparat för flera tusen spänn "bara för att den är en så snygg inredningsdetalj" kanske inte ska basunera ut sina åsikter om andras förstånd? Ta dig en ordentlig titt i spegeln så upptäcker du säkerligen en och annan synlig defekt hos dig själv.

slånbär2012-05-02 22:11

Kan tillägga att TV:n i fråga är en Samsung LCD HD tv 55 tum och det är en sån där som går att koppla upp mot internet och visa foton och en massa annat som jag inte bryr mig om. Är bara intresserad av att titta på den. Otroligt bra bild. Hade den bara funnits större då när vi köpte så hade vi tagit större. 55 tum känns stort i ungefär två dagar sedan har man vant sig.

ttiittii - Ej medlem längre2012-05-02 22:28

slånbär.det är helt underbart att du gillar platt bild,för mig är bilden aldeles död och långt i från verklig

slånbär2012-05-02 22:30

Då har du aldrig sett ett naturprogram på en riktigt bra HD tv med ett rejält format. Om man tycker att en gammal tjocktv har bättre bild då är man inte konstnärlig då är man bara konstig.

ttiittii - Ej medlem längre2012-05-02 22:35

jo,jag har sett naturfilm på värsting tv,för om jag ine gjort det så skulle jag inte tycka som jag gör,plattoch död bild,och bilden går inte att ställa in den är alltid likadan och det är ett steg tillbaka

Tokpet2012-05-02 23:09

Tack Slånbär för bra ( och seriöst! ) inlägg som jag tar till mig och kan få hjälp av!
Tyvärr har jag inte plats för mer än max 37".

slånbär2012-05-02 23:24

Går inte att ställa in bilden??? ja jisses Ttiittii- du verkar ju verkligen vara ett tekniskt snille du. Hinner inte garva klart just nu-ska iväg och hämta sonen efter en konsert men jag får garva hela vägen till tåget och hem.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?