Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 229 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Don Fabrizio - Ej medlem längre | 2012-05-01 11:46 | |
![]() | Ibland kommer det flera rull efter varandra. Underlättar då man kan korsa eller haka i varandra. Så länge inte motståndaren blockerar förstås. Där brukar det underlätta genom att spela mot lågrankade. De begriper inte att blockera. | |
| slånbär | 2012-05-01 11:46 | |
![]() | Är man som jag en inbiten rullare så är potentiella rullar det enda man ser. Jag planerar dom inte men jag ser dom hela tiden så jag kan naturligtvis planera dom så att jag behåller dom brickor jag vet funkar bra med andra så man kan rulla nästan oavsett vilken annan bricka man får. det bästa för att multirulla är om man kan lägga två stycken direkt i början av spelet för då får man en öppen spelplan. Det hänge ju som alla rullare vet inte så mycket på vilka brickor man får utan på om rullen går att lägga ut. Jag kan rulla i snitt två tre per spel, ibland fler men jag sitter dessutom alltid med lika många rullar som jag inte kan lägga ut utan får släppa. Det börjar bli en del nu.... | |
| JosefinIda | 2012-05-01 11:53 | |
![]() | Jag brukar inte planera rullningar utan snarare blockera för motståndaren om jag upplever att det behövs! Men visst skulle jag vilja bli bättre på rullningar! :-) | |
| marmeladov22 | 2012-05-01 12:02 | |
![]() | just plan | |
| litenstor | 2012-05-01 13:16 | |
![]() | det beror nog på vilka bokstäver jag har. Har man bokstäver som skulle kunna bli flera rullningarna med rätt kombinationer sparar jag lite tills tillfälle ges. Jag vill gärna rulla även om det inte är smart alla gånger. | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-05-01 13:24 | |
![]() | Nej kanske inte smart, men roligt att rulla. | |
| Don Fabrizio - Ej medlem längre | 2012-05-01 13:28 | |
![]() | Slånbär: du överdriver nog lite nu och det vet du själv om. Vist kan man rulla 5-6 ggr/match enstaka gång men det händer också att man inte får ett enda rull eftersom man får opassande brickor, tex med konstant brist/överskott på vokaler. Vissa matcher vill det sig bara inte hur man än gör. Det kallas slumpen och det drabbar alla inkl slånbär. | |
| Emollas | 2012-05-01 13:29 | |
![]() | Jag har ju bara gjort 6 rullningar fast å ena sidan spelar ju bara i vanligt bräde ej i böjningar | |
| slånbär | 2012-05-01 13:42 | |
![]() | Don fabrizio-jag är ledsen över att göra dig besviken men jag överdriver inte alls. Jag spelar naturligtvis på slumpat bräde eftersom det ökar möjligheterna att rulla betydligt men att rulla fyra gånger på ett spel är inte jättesvårt om bara brädet är öppet men det vanligaste är två tre per spel. Att jag sedan sitter med ett par som jag släpper är ju inget som syns i statistiken. Att hitta orden är ju inte det svåra utan det hänger faktiskt mest på brädets utveckling under spelet. Visst händer det att jag bara rullar en gång och någon enstaka gång att jag inte rullar alls men det är faktiskt mer ovanligt än att jag rullar fyra. Har dock inte klarat att få ut fler än sex st ett par gånger. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-01 13:44 | |
![]() | håller med slånbär | |
| slånbär | 2012-05-01 13:46 | |
![]() | Nej men ttiittii!!! vad händer?? Är världen alldeles galen idag? ;-D | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2012-05-01 13:54 | |
![]() | ^^ | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-01 14:09 | |
![]() | Hm. Varför skulle slumpat bräde öka chanserna till rull? | |
| slånbär | 2012-05-01 14:12 | |
![]() | Res-jag skrev fel -jag menade ju böjningsrummen-slumpat bräde spelar jag aldrig. Så till Don -jag skrev fel , det var inte slumpat bräde jag menade . Naturligtvis ökar det inte chnserna till att rulla. My mistake. Sorry förlåt desculpa me. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-01 14:33 | |
![]() | slånbär, går du in på min sida och kollar vad jag har för personlighet så har du svaret där:) | |