Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 37 |
| Inloggade | 78 |
Mobilspel
| Pågående | 19 726 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| tipitina | 2012-05-16 10:37 | |
![]() | Har ett kreditkort som nyttjas mycket sparsamt. Sist var det helt enkelt för att jag behövde tanka upp bilen och hade några dagar kvar till CSN. | |
| Dezziz - Ej medlem längre | 2012-05-16 10:59 | |
![]() | Köper aldrig på kredit! | |
| Riverpoet | 2012-05-16 11:34 | |
![]() | Kan tillägga att jag hittils inte betalat en krona för min använda kredit. Korten är gratis och jag har betalat räkningen när den kommer. OM man verkligen behöver så är det 3 månader räntefri avbetalning på de kort jag har. Kort och gott gäller det att ha koll på sin ekonomi. Har man inte råd att köpa något ska man sannolikt inte göra det. | |
| teamgrens | 2012-05-16 12:02 | |
![]() | Jag har ett medmera visa med en kredigräns på 5000 kr. Vissa månader är den fullt utnyttjad och ibland inte alls. Jag för över pengar på kortet och det används till allt. 30 dagar räntefritt så jag har aldrig betalat en krona i avgift. Fungerar för oss, men alla kanske inte kan hantera sin ekonomi. Då borde man inte ha kreditkort. | |
| Träsmak | 2012-05-16 14:24 | |
![]() | Skulle aldrig i livet använda kredit. Och jag har aldrig lånat pengar. Sparar istället om det är nåt extraordinärt jag ville köpa. Måste man låna och köpa på kredit så betyder det att man antingen borde lära sig spara bättre eller tjäna mera pengar. | |
| Träsmak | 2012-05-16 14:28 | |
![]() | "Kreditkort ger ofta extra försäkringar. Exempelvis lägsta pris-garanti och/eller reseförsäkring." ... snacka om lättlurad ... Dom där "gratis" reseförsäkringarna ger inte alls skydd för de saker man i regel brukar kunna bli utsatt för. Och förmodligen har du samma skydd i din hemförsäkring, om inte bättre. Lägsta pris-garanti? Du behöver inte heller ha kreditkort för att få lägsta priserna. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2012-05-16 14:41 | |
![]() | Aldrig handlat på kredit. | |
| Aktivt_Ego - Ej medlem längre | 2012-05-16 14:42 | |
![]() | Men Träsmak säkert har du handlat en och annan pryl på kredit om du tänker efter, hur är det med huset och bilen? | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2012-05-16 14:43 | |
![]() | Köper inte på kredit, har aldrig köpt på kredit och kommer aldrig att köpa på kredit. Saker man vill ha men inte har pengar till, får man vänta med och spara ihop till! | |
| diffdiff | 2012-05-16 14:47 | |
![]() | Jo visst har jag handlat en hel del på kredit möbler bla tycker det är perfekt att det finns Även kläder och skor | |
| Riverpoet | 2012-05-16 14:57 | |
![]() | Träsmak: Jag har inte pröjsat en krona för mitt kreditkort eller användandet av det, hur är jag lättlurad? Exakt vad min hemförsäkring täcker vet jag inte, men jag skulle tro att försäkringen på mitt kreditkort iaf hävdar att den täcker mer, exempelvis avbokningsskydd ifall man blir sjuk. Är dock inte 100% säker på hur hemförsäkringen ser ut. Det finns säkert andra sätt att få lägsta pris-garanti, men nu hävdar iaf min bank att jag har möjlighet att få pengar tillbaks ifall jag köpt en pryl och den finns billigare på något annat ställe. Inser naturligtvis att vissa regler gäller. Summan är att jag är nöjd med min användning av kredit. Kostar mig 0kr och ger en enkel faktura vid slutet av månaden. Kanske är lättlurad... | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-05-16 15:08 | |
![]() | Aldrig. Och har inga lån. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-05-16 16:06 | |
![]() | Bostadslån och mobilen på avbetalning, men inga andra krediter. | |
| Aktivt_Ego - Ej medlem längre | 2012-05-16 18:06 | |
![]() | Aldrig och har aldrig haft säger somliga;) | |
| Aktivt_Ego - Ej medlem längre | 2012-05-16 19:07 | |
![]() | Med risk för att bumpa men nu snackar ju de flesta om de som de själva vill höra om sig själva;) | |
| Saldina | 2012-05-16 19:31 | |
![]() | Jag använder kreditkortet när oförutsedda utgifter dyker upp, som t.ex. om bilen går sönder och måste lämnas in eller liknande. Eller om jag gör utlägg i tjänsten som jag får tillbaka på nästa löneutbetalning. Men jag har satt upp ganska tydliga regler för mig själv, så att jag inte ska missbruka det. Kläder är t.ex. inte oförutsedda utgifter :) | |
| Aktivt_Ego - Ej medlem längre | 2012-05-16 20:01 | |
![]() | Men varför inte spara i stället? Varför använda kreditkort och , sorry nu men´göda grisen´ ? | |
| Lillstölla | 2012-05-16 20:03 | |
![]() | Är ju faktiskt så enkelt att alla inte har möjligheten att spara ihop till saker. | |
| Aktivt_Ego - Ej medlem längre | 2012-05-16 20:06 | |
![]() | Håller med dig Lillstölla om du backar en sida så ser du det:) Men att inte ens klöver tills nästa lön. | |
| Aktivt_Ego - Ej medlem längre | 2012-05-16 20:06 | |
![]() | *ha | |