Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 22 |
Mobilspel
| Pågående | 19 233 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| _hen_ - Ej medlem längre | 2012-05-18 12:31 | |
![]() | Vilken jävla tråd! Undrar seriöst om mrperfect och ttiittii är mänskliga. För trafiksäkerheten, renhållning, framkomlighet inte minst för utryckningsfordon och eftersom jag själv är beroende av handikapparkering är jag väldigt tacksam över att p-vakter och polis finns! | |
| slånbär | 2012-05-18 14:39 | |
![]() | ttiittii- parkeringsböterna går inte till staten om du trodde det. det är bara när polisen bötfäller och det är inte särskilt ofta om man jämför med parkeringsbolagen. | |
| Måns_E | 2012-05-18 14:47 | |
![]() | Parkeringsvakter är ett yrke som jag är alldeles övertygad att mänskligheten skulle klara sig bättre utan. När de strejkade ett par dagar här om året så fungerade allting bättre än vanligt. Det säger väl något om hur fullständigt onödigt parkeringsvakter och parkeringsbolag är. Dessutom så är det i regel idioter som driver bolagen, som bara ser till profit, som skapar onödiga regler som man helst av misstag skall råka missa något av. Så att de kan böta dig, fastän du egentligen har betalat och kan bevisa att du får stå där osv osv. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-18 14:57 | |
![]() | Är parkeringsvakter människor, Måns? | |
| Måns_E | 2012-05-18 15:00 | |
![]() | Javiss. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-18 16:58 | |
![]() | så parkeringsbolagen betalar inte skatt då? eller ägs av staten? | |
| schlagertös - Ej medlem längre | 2012-05-18 17:01 | |
![]() | Ska kolla i spegeln..jo jag ser ut som en människa | |
| slånbär | 2012-05-18 17:33 | |
![]() | Ttiittii-det finns både kommunala och privata parkeringsbolag. Klart dom betalar skatt men då betalar du säkert mer till staten via bensinskatten för ju fortare du kör desto mer bensin måste du köpa. Eftersom du gjorde kopplingen att det var bara för att dra in pengar till staten som det fanns parkeringsvakter så måste du ju också tro att det är bara för att dra in pengar till staten som det finns bensin ....... eller inte........ | |
| Zetax - Ej medlem längre | 2012-05-18 17:41 | |
![]() | Om det inte fanns parkeringsvakter skulle folk som bor på stan stå gratis dygnet runt och vi som kommer in för att handla skulle aldrig få en parkeringsplats. BRA att dom finns. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-18 21:14 | |
![]() | jag får bara en 4 eller max 5 pbot /år så skit samma.förhoppningsvis går pengarna till någonting bra.och får inte vi slarvmajor böter så hade inte slappfisorna något jobb och dom måste oxo leva | |
| slånbär | 2012-05-18 22:39 | |
![]() | Tycker faktiskt du är rätt elak Ttiittii som kallar folk som bara gör sitt jobb för fula öknamn och tror att du är rolig. Tycker du själv att det är kul att bli kallad för saker för att du tex är kristen eller dyslektiker? det finns ju annars en massa mer eller mindre färgstarka uttryck för såna som du. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-05-18 22:40 | |
![]() | är kristna människor? | |
| -Delika-tess | 2012-05-18 22:48 | |
![]() | Fruktansvärt styggt att kalla parkeringsvakter för öknamn sådär, Titti. Fy skäms! I övrigt kan jag bara säga att om man parkerar där man får och betalar eller lägger fram P-skiva som det är tänkt så behöver man inte få några problem med parkeringsvakter. De som surar är oftast de som gjort fel, men tänker de till inser de väl att de får skylla sig själv. De parkeringsvakter jag träffat på har varit trevliga och humana. | |
| Bitte - Administratör | 2012-05-18 22:52 | |
![]() | Jag är glad över parkeringsvakter , bor man i kalla Norrbotten och betalar för sin motorvärmarstolpe så vill man kunna använda den , alltså ringer man så de lappar den som "snott" parkeringen. Bitte | |
| Mouche - Administratör | 2012-05-18 22:57 | |
![]() | Skvallerbytta! | |
| Okreh | 2012-05-18 23:00 | |
![]() | Jag vet ett område där boende betalar parkering, intill finns 4h gästparkeringar, för att snåljåpar som inte vill betala en plats inte skall kunna stå där hela natten. När vi gästar, så får vi ut ett tillfälligt parkeringstillsstånd och får stå på en "betalparkeringsruta". Lägger du inte fram din P-bricka på den platsen, så får du garanterat böter. Helt rätt. Om det var en parkeringsplats i närheten av köpcentrum eller dylikt, så fungerar P-brickan på samma sätt: Förhindra att boende eller någon butiksarbetare ockuperar parkeringsplatsen hela dagen, vilket inte gagnar de företag som delar på kostnaden på parkeringsplatsen för att erbjuda gratis parkering åt sina kunder. Om det är en betald parkeringsplats, så är det troligen någon näringsidkare som valt erbjuda parkeringsplatser istället för att smacka upp ett hus med en butik i. Vore jag ägare av parkeringsplatsen, så skulle jag önska att folk betalade för att på så sätt tjäna optimalt med pengar. Jag skulle dessutom se till att folk fick betala i "förskott" för den tänkta tiden eftersom då betalar de troligen några kronor extra för att vara säkra på att komma tillbaks innan tiden är slut. Sedan skulle jag se till att anställa nitiska paragrafryttare till parkeringsvakter och ge dem provision på sitt arbete. Har själv aldrig fått parkeringsbot utan gör rätt för mig. Iaf när det gäller parkeringar. | |
| segaråttor - Ej medlem längre | 2012-05-18 23:12 | |
![]() | Brist på respekt för yrkesgruppen. Glöm inte att det finns en människa som bara gör sitt jobb!! | |
| Culus - Ej medlem längre | 2012-05-18 23:29 | |
![]() | stackars p-vakterna. | |
| Culus - Ej medlem längre | 2012-05-18 23:37 | |
![]() | när de blir sjuka får de äta p-piller. | |
| slånbär | 2012-05-19 00:00 | |
![]() | Jag har ringt kommunen vid två tillfällen och bett dom komma och lappa på vår gata. Folk ställer sig på båda sidorna, halvvägs uppe på trottoaren oftast och ibland så tätt att en bil större än en personbil inte kan komma emellan. När min son körde upp så fick han köra hem som en del av uppkörningen och uppkörningstjejen hade aldrig sett en gata där folk stod så idiotiskt sa hon. Speciellt på vintern är det väldigt störande då vi inte kan få ordentligt plogat eftersom grannen alltid står med den ena bilen på gatan vilket gör att plogbilen inte kan ploga ordentligt utanför oss heller-vi får en stor snövall precis utanför-skitirriterande. Men ett par veckor efter att dom har varit här och lappat så står tänker folk på hur dom ställer sig. | |