Spelrum
| Giraffen | 10 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 19 243 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-19 13:09 | |
![]() | det är säkert nyttigt och jätte bra,är fröna avlånga gulvit och tjockast på mitten med en liten skåra i,så är det aldeles vanligt vete och får det växa och gå i blom så blir det vete likadant som står på åkrarna,80 kronor hutlöst,Marmeladov köp lite marsvinsfrö och plantera samtidigt så ska du se att det ser lika dant ut när det växer upp | |
| bx197 | 2012-05-19 13:51 | |
![]() | ttittii vad är vanligt vete? Finns väldigt många olika sorter och det är knappast det hamstrar matas med som sedan sås på åkrarna för att bli till mjöl och andra livsmedel. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-19 13:55 | |
![]() | bx197,jag är helt säker på att du vet vad jag menar,och det som hamstrar kaniner marsvin matas med är exakt samma sak som vi har i vårat vetemjöl, detta nyföryngrade vete som poppat upp nu är precis samma sak det med, folk vill tjäna pengar och det kommer dom lyckas med, vad var det senast nått crom och innan det betacaroten och nästa gång blir det? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-19 14:04 | |
![]() | i hölsokostbutikerna finns 90% vi inte behöver och vi klarar utan dom andra 10%också,där finns piller för allt,att äta ett riält lass med broccoli är hur mycket bättre en att äta alla dessa piller mot allt,man kan om man vill leva sunt tx minska på det vita saltet och köpa örtsalt,eller röra sig mera,eller äta en frukt varje dag ,eller ta halva talriken med grönsaker när man äter middag dessa exempel slår hela hälsokostindustrin värden över | |
| bx197 | 2012-05-19 14:04 | |
![]() | Huruvida vetegräs är en nyttotrend eller inte lägger jag mig inte i att diskutera. Men det är INTE samma vete som används till foder som används till att göra mjöl av och då kan det också tänkas att det finns förädlat vete med högre vitaminnehåll i själva gräset och mindre i kärnan. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-19 14:06 | |
![]() | Då tycker jag att du sak göra ett expidiment ta det ena vetet i den ena krukan och "marsvinsvete" i den andra krukan,det kommer att se lika dant ut exakt | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2012-05-19 14:07 | |
![]() | Varför hittar man inga näringsvärden på färskt vetegräs? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-19 14:09 | |
![]() | därför att folk är aldeles för lättlurade 80 spänn för ett 1/2 kg vet jag brallar på mig | |
| bx197 | 2012-05-19 14:10 | |
![]() | Jag kan faktiskt se skillnad på vetesorter. Långt ifrån alla, men många har små olika karaktäristiska som kan ses antingen med ögat eller med lupp. Dock skiljer sig näringsfördelningen mellan kärna och de vegetativa delarna sig åt och det är svårare att avgöra utan avancerad utrustning. Men det är väl bara att du googlar lite på olika vetesorter, så får du veta mer ingående om proteinhalt och andra halter hos olika sorter... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-19 14:11 | |
![]() | ja det går aldeles utmärkt att se skilnad på potatis också | |
| bx197 | 2012-05-19 14:13 | |
![]() | Ja, och med detta inlägg vill du styrka argumentet i tidigare inlägg att vetet kommer att se exakt likadant ut? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-19 14:21 | |
![]() | allt vete är gräs, när du stoppar det i jorden så kommer det upp gräs,och är man så dum så man tror att detta gräs skulle föryngra människor ja då får man tro det.det är nog någon som var fattig och åkt till lantmännen och köpt en säck vete för 200 spänn startar en blogg ocm att det föryngrar människor och säljer det för 80 kronor halvkilot,hadde dom varit lite smartare hade dom sålt det för 1000 kronor kilot i mindre förpackningar | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-19 14:21 | |
![]() | nu minns jag sist var det kolodialt silver | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2012-05-19 14:41 | |
![]() | "Wheatgrass is a food prepared from the cotyledons [hjärtblad] of the common wheat plant, Triticum aestivum." en.wikipedia.org/wik...Wh eatgrass Triticum aestivum är den vanligaste vetesorten och det vete som finns i vetemjöl. Se också tabell 1 (en.wikipedia.org/wik...h _claims). Vetegräsjuice bör ju vara en mer koncentrerad form av vetegräs jämfört med rå broccoli och spenat, men ändå är värdena ganska likvärdiga. | |
| marmeladov22 | 2012-05-19 14:54 | |
![]() | :) | |
| marmeladov22 | 2012-05-19 14:55 | |
![]() | titti gud tål inte ditt gnäll | |
| marmeladov22 | 2012-05-19 14:57 | |
![]() | spelar ingen roll, vetegräs har använts redan under inkafolkens tid. Att iaf odla själv är ju bra. Man kan köpa kapslar med för 300kr. Det är samma med vitlök och det. Men jag tycker det är roligt. Tyvärr kände jag ingen bonde, så 80kr hemskickat fick det vara värt. | |
| marmeladov22 | 2012-05-19 15:00 | |
![]() | Och bloggen hade inget med fröna att göra. Jag bara googlade och lägsta pris var från den här "nyttogrönt" De säljer alla slags fröer och växter. | |
| Poussitiv - Ej medlem längre | 2012-05-19 15:08 | |
![]() | Är det gott? | |
| marmeladov22 | 2012-05-19 15:09 | |
![]() | Jag har lagt dem på groddning nu, sen tar det 8-10dagar. Gott o gott, man ska mixa det med lime o lite äpplejuice tex Jag tänker att det är billigare än spirulina. | |