Spelrum
Giraffen | 38 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 21 |
Inloggade | 62 |
Mobilspel
Pågående | 19 971 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Ölbaronen | 2012-05-20 21:25 | |
![]() | Med tanke på att transportstyrelsen inte rekommenderar att barn under 12 år cyklar själv i trafikerade områden, så borde svaret vara självklart. En motorbåt är just, ett motorfordon. Du skulle väl inte låta dina ungar köra bil... | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-20 21:41 | |
![]() | Jag har inga problem med mina ungar,det är grannar som låter sina bara åka runt,jag fattar inte att föräldrarna tillåter det,det borde finnas någon åldersgräns | |
mrperfect | 2012-05-20 23:17 | |
![]() | En del kan man inte ens släppa ut trots att de är 25... | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-20 23:19 | |
![]() | exakt ,dom skulle kunna lösa stats skulden om dom satt i lite polisbåtar här på helgerna 90%minst fyllkör | |
Claysune | 2012-05-21 00:56 | |
![]() | Hej ttiittii, Jag växte upp på en ö och fick lära mig redan som 6-åring att vara ute och vricka med en eka ,och som 8-åring fick jag o bror min som var ett år yngre låna pappas bohjusjulle att segla, sen fick jag kanot. hela tiden var det pappa som lärde oss allt om sjön, han var fiskare o var van vid allt son förekom på havet. det är viktigt att börga med det lilla, jag tyckar att 15 hk är för stark motor i börgan. 2-3 är lagomt. Var själv med i börgan o lär ut hur man kör och att hela tiden köra rätt och om det blir mörkt så måste man veta vilken sida man möter andra båtar om det är grönt eller rött ljus. Lycka till.. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-21 08:39 | |
![]() | tack för svar claysune,jag växte också upp på en ö och det var lika för dig som för mig.mina ungar nu är inte så intreserad av båtliv men dom har varit på sjön sedan dom var pytte så dom är nog mättade,dom badar mera eller paddlar lite i en gummibåt men det är fisket som drar mest,det här är mer som en tävlan mellan föräldrar,eller vem släpper sina barn längst,i går var ungarna kanske bara mellan 6 och 11 år i båtarna jag tycker dom här föräldrarna inte bara är ansvarslösa utan det är dumhet irl finns inga extraliv | |
marmeladov22 | 2012-05-21 13:32 | |
![]() | 18 don't drink and drive | |
Emollas | 2012-05-21 14:04 | |
![]() | Det kvittar väl när man ska skicka ut barn i en motorbåt, bara dem vet va man gör och att man ska använda flytväst. Hade ett par kompisar en gång som tog en roddbåt när vi var på läger i 6 de var 12 år och skulle ro lite i den vid strandkanten. Det var bara det att de tappa årorna och gled längre och längre ut tillslut såg de en kobbe och en av dem hoppa i och försökte styra roddbåten däråt och lyckades. Sedan la dem båten upp och ner och tog skydd under den medan en person ställde sig och vinka med armarna att de behövde hjälp. Dagen efter fick vi höra på radion att 4 utvecklingstörda barn drev ut på en kobbe. Detta för att vi hade läger på en gård där förståndshandikappade barn brukade ha läger.. | |