Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 251 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sote | 2012-05-26 18:30 | |
![]() | Colin- főr att uppdatera dig till 2000 talet vad gäller just fotboll så är det snart lika många tjejer som killar dom spelar. Vad gäller gnällig.föräldrar så märks det att du inte vet någonting om hur det funkar inom ungdoms fotbollen | |
| apbur | 2012-05-26 18:33 | |
![]() | Sote, argumenterar du för att det är i sin ordning att ridsporten får så mycket mindre bidrag än fotbollen? I sådana fall, varför sådan missunnsamhet? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-26 18:35 | |
![]() | har man ungar så kostar det.det får man ha med i beräkning när man skaffar dom ,sen är inte sporter lså dyrt som Musiken instrument kostar skjortan men jag tycker vi ska vara glada för att det finns dom som vill vara tränare i olika sporter oftast idielt,man får inte snåla på sporter och musik,och ofta finns det begangnat på bytardagar om man tycker det är för dyrt,sluta klaga och var glada för att ungarna vill hålla på med sport | |
| jormaengmark | 2012-05-26 18:40 | |
![]() | Stört omöjligt att jämföra olika idrotter med varandra utifrån antal utövare osv, hur räknar man medlemmar, man kan ju vara medlem i en förening på olika sätt. Antalet personer som tävlar i hästsport eller bara som väljer att ha det som en motionsform, precis som golf, om alla som skulle välja promenad (läs gång) som motionsform skulle vara medlem inom gångsporten så skulle vi ha flest utövare där gissar jag, som sagt svårt att jämföra olika idrotter, tror vi får leva med de eventuella orättsvisor som finns, vi väljer ju ändå själv vad vi vill göra..... | |
| apbur | 2012-05-26 18:44 | |
![]() | Jag tycker det är positivt med både fotboll och ridsport. Härligt när ungarna kan ägna sig åt nåt som verkar bra för dom och som de verkar uppskatta. Finns skäl att gynna detta. När det ena gynnas mycket mer än det andra finns det skäl att klaga. | |
| blåhund - Ej medlem längre | 2012-05-26 18:47 | |
![]() | Man kan ju utöva sport utan att tävla, jag menar sport i organiserad form med klubbar handlar ju hela tiden om att tävla ,slå rekord, bli bäst etc. Om kvarterets ungar har och en fotboll kan de ju kila ned till den kommunala fotbollsplanen o spela helt gratis. Om man bara vill låta sin unge testa en sport kan man ju låna utrustning, el köpa begagnat. F.ö är det ju konstaterat att ridsporten, som har flest kvinnliga utövare får mycket mindre i kommunala bidrag än t.ex fotbollsklubbarna med flest manliga utövare.Kan det bero på att i styrelserna sitter det gubbar som själv spelat fotboll, eller har barn som gör det,och gärna sponsrar den sporten, medans de knappt kan skilja en häst från en höna? | |
| apbur | 2012-05-26 18:53 | |
![]() | Men vi snackar ju ändå barn och ungdomar här. Välja själva, jo man tackar. Jag var hästtokig som liten tös. Samlade burkar för att kunna köpa senaste numret av Min Häst. Andades häst. Lekte häst. Det var häst för hela slanten. Tänk vad lycklig jag var när jag kunde få gå på ridskola för att min kommun satsade på den stora ridskolan som fanns där genom att bygga ut och delvis stå för ridskolans driftkostnader. | |
| Sote | 2012-05-26 19:07 | |
![]() | apbur-nej självklart bör även ridsporten få kommunala eller statliga bidrag på samma villkor som tex fotbollen men corlinis första inlägg var väldigt inriktat på just att det var så himla synd om hästsportsutövarna kontra fotbollen. Och att man var gnällig förälder om man tyckte det var jobbigt att skjutsa till match en söndag. Det visar bara att TS inte vet hur andra sporter fungerar på samma sätt som jag då inte är insatt i ridsporten. Men jag väljer att inte klanka ner på det jag inte vet nåt om till skillnad från TS som tror sig veta men är helt ute o cyklar. om jag har fattat rätt så driver corlini ett eget företag med just hästar och hästsport och då antar jag att det även finns ett vinstintresse i det hela. det gör det inte inom en ideell fotbollsklubb.Där är det föräldrarna som får göra allt jobbet och det finns ingen som får ut någon vinst alls. man får som ideell ledare stå för alla kostnader själv såsom bensin till träningar o matcher, klubbkläder, cupresor med boende, och framförallt ställa upp med sin tid-och det är inte lite tid när det gäller fotboll kan jag tala om. Jag tror inte att föräldrarna till hästjejerna måste ut och göra städrundor för klubben, eller stå i kiosken ett antal gånger om året osv. Men jag kan ha fel. | |
| le-lou | 2012-05-26 19:12 | |
![]() | "Jag tror inte att föräldrarna till hästjejerna måste ut och göra städrundor för klubben, eller stå i kiosken ett antal gånger om året osv. Men jag kan ha fel." johodu. Här kör vi cafeteriatjänst och städ ett par ggr om året. Vi fördäldrar hoppar också in och hjälper på tävlingar mest hela tiden. | |
| Fesebengt2 | 2012-05-26 19:16 | |
![]() | Varför skall vilken som helst sport överhuvud taget vara sponsrat av annat än betalande publik? om jag vill göra något jag tycker är kul och inte alla andra tycker det får jag väl betala för det eller? | |
| Sote | 2012-05-26 19:22 | |
![]() | Le lou-där ser man-men jag har också skrivit att jag faktiskt inte vet hur det är inom hästsporten. Men hur är det med vinst inom hästsporten. Om det är privata ägare till stallen och en del av hästarna och det hela drivs som företag då måste man ju vilja generera vinst också eller? Eller bygger alla ridsport på ideell verksamhet? | |
| apbur | 2012-05-26 19:25 | |
![]() | Absolut! Jag betalar gärna 150 kr för att titta på när pojkar-03 får gräsfläckar på knäna eller när Stina över på blockflöjt. Riktig publikmagnet. Klart vi ska gynna sporten. Det är hälsosamt och det tjänar alla på i längden. | |
| Fesebengt2 | 2012-05-26 19:50 | |
![]() | Om man inte vill betala sitt sportutövande själv brukar receptet vara: Vinn och se bra ut så kommer sposor och reklam pengar automatiskt. | |
| Skblole | 2012-05-26 19:55 | |
![]() | Det mest rättvisa vore naturligtvis om alla betalade för sig själva. Finns ingen anledning att ha bidrag till idrott. /Idrottare och sport-fan | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-05-26 20:06 | |
![]() | Det är en fullkomlig skandal hur oprioriterad hästsporten är. Snart är det en renodlad överklasssport igen vilket vore mycket beklagligt. Sponsor om man är duktig Titti? Jo visst men hur ska man komma till duktig utan bemedlade föräldrar? Som att resonera att Zlatan har ju sponsring så fotbollen behöver inga bidrag. Jag har två flickor i sporten och en ponny. För oss funkar det men kostar en sel iaf. För en medelinkomsttagare hade det inte gått annat än om allt annat fått gå bort. | |
| recidivfara - Ej medlem längre | 2012-05-26 20:09 | |
![]() | Sote, ang vad föräldrar i klubben gör så har du helt fel. Det är samma. | |
| apbur | 2012-05-26 20:19 | |
![]() | "Finns ingen anledning att ha bidrag till idrott." Jaså? Ska man inte underlätta för människor att ägna sig åt sådant som är bra? Det är väl strålande att så många barn och ungdomar får möjlighet till en aktiv och utvecklande fritid? | |
| Skblole | 2012-05-26 20:24 | |
![]() | "Ska man inte underlätta för människor att ägna sig åt sådant som är bra?" Nej, det är inte statens uppgift. "Det är väl strålande att så många barn och ungdomar får möjlighet till en aktiv och utvecklande fritid?" Absolut. Bland det bästa som finns! | |
| apbur | 2012-05-26 20:28 | |
![]() | "Nej, det är inte statens uppgift." Eh? Jo. Bor du möjligtvis inte i Sverige? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-05-26 20:28 | |
![]() | finns inte pengar då får ni söka fonder majblomman eller olika idrottsfonder finns många,att köpa häst behöver inte vara dyrt,hokey prylar går att sälja men hästar är lite svårare att bli av med | |