Spelrum
Giraffen48
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade75
Mobilspel
Pågående19 405

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ttiittii - Ej medlem längre2012-06-02 09:58
Antal inlägg: 37631

jag var inte ens där,fick höra det av grannen efteråt

ttiittii - Ej medlem längre2012-06-02 09:59

stockholmare kör bäst bil titta bara när man kör ut ur globen blixtlås funkar perfekt,och då är det flera 1000 bilar

JesusGudsson - Ej medlem längre2012-06-02 10:07
Antal inlägg: 1169

ok ttiittii då ber jag om ursäkt för mina förhastade slutsatser. Men du skrev det som att det på något sätt var bra att han fick stryk. Tycker du det?

ttiittii - Ej medlem längre2012-06-02 10:12

ja, på sätt och vis tyckte jag det var bra,denna man är en välkänd skitstövel och syftet med "stryket" var att han skulle lägga ner sitt betende,en sak är säker han kommer aldrig att köra så vid Gräsöfärjan igen,så på sätt ochvis var det bra,men jag är ingen som slåss och tycker inte att man ska slåss,men vissa skitstövlar fattar bara det språket,ja tycker att det var bra i denna situation

Thomasasser2012-06-02 10:18
Antal inlägg: 11

Ttittii: håller med dig, tyvärr. Och där används båda filerna så långt som möjligt (som man ska enligt regelverket). Handlar förmodligen om att folk är vana vid köer och inte utgår från att den som ligger i vänsterfil försöker tränga sig, utan helt enkelt bara kör i vänsterfil, för det finns ju 2 filer.
Incognito: ang att må bättre; ni som ägnar er åt att ligga i högerfil och tycker att de i vänsterfil är hänsynslösa egoister- ni skulle må bättre om ni tänkte att de väljer att hålla sig till Vägverkets regelverk, precis som att man också rättar sig efter högerregeln och rödljus.

ttiittii - Ej medlem längre2012-06-02 10:21

jag håller tyvärr med mig själv också

Incognito2012-06-02 10:21
Antal inlägg: 133

Om alla skulle köra i båda filerna (lika många bilar i båda) och därefter använda sig av blixtlåsprincipen så tycker jag att det är helt okej, tyvärr ser det sällan ut så utan flertalet ligger i höger fil och det är då det blir fel att köra om på vänster sida.

ttiittii - Ej medlem längre2012-06-02 10:25

den mannen jag beskrev var inte i någon av filerna han körde i fel körfält där dom som kommer av färjan skulle köra han åkte om alla bilar och ställde sig först

Thomasasser2012-06-02 10:28

Incognito; jag håller med dig om att det blir orättvist. Men denna orättvisa beror på att många tror att det är högerfilen man ska ligga i vid kö, vilket inte är korrekt. Att då bortse från Vägverkets regler bara för att köra dessa glada blir tokigt.

-Butterfly- - Ej medlem längre2012-06-02 10:42
Antal inlägg: 219

Jag håller med incognito! Och är det bra flyt i en kö så fungerar det bra med "blixtlåsmodellen". Men...i köer vid ex vägarbeten så är det sällan ett bra flyt och trafiken står oftast still....de som kör förbi och sedan tränger sej in är bara egoister med en "sköt dej själv och skit i andra" mentalitet...typ JAG är bäst och JAG ska först....det är min uppfattning....

Thomasasser2012-06-02 10:48

Butterfly: det är ju det här som är problemet- reglerna säger att man SKA använda båda filerna. Trots detta blir vissa arga, och gör egna tolkningar om medtrafikanternas motiv. Hur skulle det se ut om folk skulle bli arga för att folk följer reglerna? Tutar när man stannar för rött?

-Butterfly- - Ej medlem längre2012-06-02 10:54
Antal inlägg: 219

Vilka regler??

Thomasasser2012-06-02 11:50

Hans Rundkvist, trafiksektionen i Stockholm: "Det man ska göra är att man åker ända fram till stoppet där körfälten går ihop innan man tillämpar blixtlåsprincipen. De som gör det innan kan snarare störa flytet i trafiken, säger Rundkvist."

kajix2012-06-02 13:17
Antal inlägg: 7767

Rundkvist (och ni övriga som tillämpar kör i två köer och gå ihop där där filerna går ihop) har naturligtvis rätt. Frågan är om detta lärs ut i bilskolorna? Där jag tog min lapp fanns inte flerfilig väg...

Tigerttiger2012-06-02 13:50
Antal inlägg: 24

Vi borde kanske säga till Hans Rundqvist att sätta upp en skylt vid varje vägarbete:
Bilda två köer! Sedan gäller blixtlåsprincipen.

Är det verkligen så enkelt; det handlar om en informationsmiss? Alltså att alla som kör om till vänster och tränger sig in i högerkön vet något som inte alla andra vet?

Thomasasser2012-06-02 13:55

Tigertiger: tror att det är en informationsmiss!
Personligen är jag en som visar stor hänsyn etc- och definitift låg i höger körfält tidigare. Sedan läste jag om detta för ett par år sedan, och ändrade då beteende.

Tigerttiger2012-06-02 13:55

Undrar om det finns en hemlig förening, vars medlemmar kör Mercedes, stadsjeep, Audi och BMW som talar för de invigda att det är
tvåfilskörning gäller?

Tigerttiger2012-06-02 13:58

Jag kan mycket väl köra i vänsterfilen nu när jag vet hur Vägverket vill att jag ska bete mig. Men kommer inte de som inte känner till denna regel att vilja så mig på käften då? De tror ju att jag tränger mig.

Thomasasser2012-06-02 14:02

Haha! Men om jag får generalisera grovt: lyxbilar är vanligare i Stockholm, och i Stockholm finns faktiskt skyltar på vissa vägar som säger "vid kö-utnyttja båda filerna". Så stockholmarna har fått denna information.

kajix2012-06-02 14:04
Antal inlägg: 7767

Ja, och de som ställer sig i kön är öststatskommunister som väntar sig bröd när de kommer fram.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?