Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 246 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Super__85 | 2012-06-05 16:14 | |
![]() | teamgrens : kanse jag över drev lite med att vi har varit bästa vänner i 10 år men ja ha känt henne sen ja var 18 år. hoppas hon vill bara prata me mig nåndag snart. ja blir så gald att alla ni föröker hjälpa mig :) | |
| Lill-IT | 2012-06-05 16:35 | |
![]() | Du har katt skriver du. Kolla om det finns något katthem eller djursjukhus i din närhet där de behöver lite frivillig förstärkning någon/några gång/er per vecka? Kattälskande människor är oftast rätt trevliga.. och där skulle du säkert knyta många nya kontakter. Eller gör nåt radikalt.. sätt upp en lapp i affären där du handlar.. och efterlys tjejer i din ålder som vill bilda en "kulturgrupp" d.v.s. en grupp som går på utställningar, teater och sånt tillsammans någon gång i månaden? Ett bra sätt att träffa nya folk på. Det där med din bästis hoppas jag löser sig med tiden. Det behöver inte vara att ni vuxit ifrån varandra.. ni kanske bara behöver en liten paus? | |
| Emtee | 2012-06-05 16:49 | |
![]() | Det är nog ganska vanligt att man byter vänskapskrets både en och annan gång under livet. Människor man kände en väldig samhörighet kan bara på några månader bli nästan som främlingar för en, särskilt om man själv ändrat sig och kanske beter sig lite annorlunda eller deras liv ändrat sig åt något håll. Jag har själv inte någon vän kvar från min tonårstid, barndom. När folk man trodde man skulle umgås med "för alltid" slutar höra av sig eller inte svarar på mail osv känner man sig ganska besviken och ledsen. Men man kan ju inte tvinga någon att vara ens vän. Jag tror att det är viktigt att man gör saker som man själv upplever som kul och intressanta - då kommer nya bekanta och potentiella nya vänner in i livet. Om man fortsätter göra samma sak som förut får man ju oftast samma resultat som förut. Du kanske kan börja på någon utbildning eller kurs - då träffar man en hop med människor som har samma intresse? Eller så kanske du kan börja hjälpa till eller jobba i någon organisation som passar dig? Din förra bästis kanske kommer tillbaka senare, se till att du har kul så länge =-) | |
| bommarna | 2012-06-05 17:03 | |
![]() | Du har ju din sambo och din familj. Gör något för andra engagera dig i tex. Röda korset (man kan besöka gamla läsa för dem osv.) eller bli kontaktperson till någon som behöver dig som du kan hjälpa. | |
| corlini | 2012-06-05 18:37 | |
![]() | du har redan mist dem, du gör dig själv till åtlöje om du fortsätter jaga efter folk som inte svarar dig eller vill tala med dig om det. förnedra inte dig själv. tro inte att vängäng som har helgens krogbesök som gemensam nämnare är vänner. det är ett gäng ensamma som glidit isär den vänskap som fanns och desperat klänger fast vid något för de inget annat har. skaffa dig vardagsvänner, de slår festvänner och isärglidna vänner i allt. du är inte 18år på krogen med tonårskompisarna från högstadiet längre. gå, bara gå. förnedra dig inte. du är värd mer. låt dom inte göra så du gör det mot dig själv. inte värt. | |
| Julia2012 | 2012-06-05 19:54 | |
![]() | Kom att tänka på alla dessa "Ifokus" sidor som finns på nätet och det fanns en där människor med intresse för katter "pratar med varann". katter.ifokus.se/ Kolla in den sidan! det finns om inte annat en massa att läsa om katter. "Ifokus" har ju många olika ämnen så du kanske hittar någon mer sida där och lär känna folk där också? testa vet ja! | |
| Blasse | 2012-06-05 20:03 | |
![]() | vad jag har märkt i mitt liv så försvinner vänner och endast ett fåtal hänger med sedan ungdomen men det goa är att man får nya på en massa konstiga sätt bara man rör på sig och hittar på olika aktiviteter. vad som helst bara testa något nytt så ska du se att du har nya fräscha vänner | |
| Krakatoa - Ej medlem längre | 2012-06-06 09:48 | |
![]() | Jag orkar inte läsa igenom tråden, men om man känner sig ensam går det bra att sitta i sängen hos mig medan jag spelar. | |
| bomah - Ej medlem längre | 2012-06-06 11:40 | |
![]() | Bra skrivet Blasse! Det är ju faktiskt så det är... | |
| Edsbyn | 2012-06-06 11:46 | |
![]() | Jag hade en del kompisar i plugget, men sen fanns det en person som åxå var kompis med dom. Han sa åt mig att dra åt hel... Sen så gick en kompis bort för 3 år sen blev ihjälkörd å han var en av mina bästa kompisar. sen så träffar jag inte så mkt folk på fritiden heller. Är så tråkigt att vara ensam. | |
| Edsbyn | 2012-06-06 11:48 | |
![]() | Men jag har ju endel kvar sedan Gymnasiet iallafall. Men de bor inte här så man måste åka en bit för att träffa dom. | |