Spelrum
| Giraffen | 48 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 19 405 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2012-06-17 11:15 | |
![]() | Men om TS inte känt sig som en i gänget kanske en natt på stan kändes meningslös. Bra att du gjorde det som kändes rätt för dig. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-06-17 11:29 | |
![]() | fått för sig?ett råsupande burkar flaskor över allt dom var fulla redan 09;00 på morgonen dom var fulla i kyrkan dom sydde i buskarna nästan ingen av studenterna kunde gå rak , jag var där och jag såg hur elendigt det såg ut,Det som är värst det är att dom tror att så här ska det vara fylla är någonting som man gör typ flera gånger i månaden,man blir utanför om man inte super,och det blir man ,och det är ett fantastiskt utanförskap,ett bra utanförskap,bättre att ha en intakt lever en skrumplever,min son valde också bort fyllan och risken med att åka runt på ett lastbilsflak med fulla ungdommar,Att skolan tillåter detta är så bedrövligt så ruttet och mögligt,att lärarna går med dom fulla eleverna i tåget från kyrkan till parken att rektor och lärare asepterar detta är ett fel i utveklingen,Alkohol dödar Alkohol förstör relationer Alkohol förstör ekonomi Alkohol är skit rakt av | |
| Aquila1 | 2012-06-17 11:40 | |
![]() | Oj oj, så ser det verkligen inte ut överallt ttiittii, det måste vara speciellt i din kommun, men då blir det en fråga för gymnasiet att jobba med förhållandet till alkohol, verkar ju som om dom misslyckats med det där du bor | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-06-17 12:15 | |
![]() | Jag tycker man är en tråkig människa (och alltså även student) om man i alla lägen gör som man 'borde' i andras ögon, och inte vad man själv helst vill. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-06-17 13:09 | |
![]() | jonisk du är klok som en bok:)Aquila det är bra att det inte ser ut så över allt,Denna kommun gör många felprioriteringar, Men jag jobbar på att det ska bli bättre | |
| Hillegnu | 2012-06-17 13:13 | |
![]() | Näe men ganska osäker på sitt val om man behöver bekräftelse här. | |
| blue_moon | 2012-06-17 13:28 | |
![]() | Kanske inte osäker på sitt val egentligen, men lite ensam om det. Då kan det vara skönt att få bekräftelse. Du gjorde ett klokt val, fdennis! | |
| nettan23 | 2012-06-17 14:08 | |
![]() | Du missar ju gemenskapen, men det e väl det enda :-) | |
| bomah - Ej medlem längre | 2012-06-18 10:31 | |
![]() | Klart du är tråkig, som student ska man supa skallen av sig ibland. Det är nästan en naturlag. | |
| råisen - Ej medlem längre | 2012-06-18 10:36 | |
![]() | jasså? eller så gör man som har lust med. jag gillar inte att göra saker bara för att man tror att andra förväntar det av en. sååå.. bra fdennis! kör ditt lilla rejs och gör det som får dig att må bra: ) | |
| Lillstölla | 2012-06-18 10:53 | |
![]() | Nej, inte det minsta tråkig. Känner du verkligen så själv eller är det vad andra sagt? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-06-18 11:31 | |
![]() | Dom som dricker vill dra alla med sig i fallet ,det stör dom kollosalt mycket att du lät bli,det kan vara riktit jobbigt för dom | |
| Rivkräm - Ej medlem längre | 2012-06-18 15:30 | |
![]() | Some people party, some don't. You obviously don't. | |
| Capeflyer | 2012-06-18 15:35 | |
![]() | Vänta lite här nu va! Så jag var alltså inte ensam om detta? Jag hade kul fram till midnatt då jag bestämde mig för att gå hem.. Jag gillar inte krogmiljöer och dessutom är jag nykterist så när jag såg klassen dricka mer och mer var det inte jättekul. Det var inga hard feelings från någon.. | |
| Julia2012 | 2012-06-18 15:38 | |
![]() | Tycker du gör rätt i att välja bort "suparfester" om du mår bättre utan dem TS! I mina ögon så missar man inget vid såna fester. | |
| slånbär | 2012-06-18 16:15 | |
![]() | Ttiittii- som vanligt är du full av fördomar och förutfattade meningar. Du måste ha en väldigt begränsad värld då du verkar se allt i svart. När min son tog studenten så firade han och hans kompisar men ingen blev stupfull och otrevlig utan alla hade bara kul. Om man själv inte har en svart syn på allt så lär sig barnen att världen inte är fullt så hemsk som du framställer den. Jag är själv uppvuxen i ett alkoholister med allt vad det innebär så jag vet vad jag talar pm och man måste inte själv få den skeva synen på alkohol. Som du har och som dom verkar ha där du bor- fullt drag eller ingenting. Varken det ena eller andra verkar särskilt sunt. Om man väljer bort festandes för att man själv inte tycker det är kul så är det väl ingenting konstigt för det men gör man det av rädsla för att dricka då har man bildat sig en uppfattning grundad på skräckpropaganda à la ttiittii. Det känns inte särskilt vettigt heller- att direkt döma alla som dricker som en enda supskara som vill förstöra livet för alla andra. En fest gör inte en alkoholist det krävs be tydligt mer än så. Min son deltog aldrig i festandes innan han fyllde arton eftersom vi hade bestämt så och han sågs aldrig som udda eller jobbig för kompisarna. Min andre son fyller arton till hösten och det är samma där ingenting konstigt med det. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-06-18 17:29 | |
![]() | skratta dig lycklig slånbär som bor i en bra stad,endast min son var nyckter i hans klass,likaså förra året var den sonen den enda nyktra i sin klass,jag var ut på stan och såg elendet flaskor och burkar överallt till och med i körbanan,jag skulle filmat det och lagt ut det så har du själv fått se.Alkohol dödar förstör förhållanden och ekonomi och Alkohol för mig kommer alltid vara mörk en savrtaste svart | |
| IShotQ-tile - Ej medlem längre | 2012-06-18 18:05 | |
![]() | Jag dricker inte heller. Har aldrig gjort, men det är rent befängt att skriva att alla som gör det per automatik har ambitionen att alla i sällskapet ska dricka, och att dessa som regel irriterar sig på att man väljer att vara nykter. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-06-18 18:12 | |
![]() | jag dricker inte heller,och är jag i främmande sällskap som inte känner till det så håller folk på att tjata ihjäl sig på att jag ska smaka eller ta en öl eller vad det nu är för alkohol dom nu vill jag ska dricka | |
| slånbär | 2012-06-18 18:39 | |
![]() | Men ttiittii du har ju en sådan ensidig bild av alkohol. Dom allra flesta klarar utan problem av att gå på fest och dricka lagom eller inte dricka alls också för den delen . Jag dricker tex aldrig när det är nånting med jobbet för det är fel sammanhang för mig men det är ingen som tjatar för det. Mina ungar har som jag skrev heller aldrig setts som konstiga eller tråkiga för att dom inte fick dricka innan arton. Du måste ha en väldigt ensidig bild av alkohol vilket ju iof ät tråkigt eftersom du därför dömer ut alla som dricker som en enda stor alkoholist grupp vilket naturligtvis inte stämmer alls. Dom flesta är helt vanliga människor som kan ta ett par glas utan att deras förhållanden spricker eller attdom spöar sina barn. Du lever i en alldeles för trång värld. Dessutom så måste du ha svårt att säga ifrån om du upplever att folk tjatar på dig om att dricka. | |