Spelrum
Giraffen9
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade10
Mobilspel
Pågående19 613

Forumkategorier

Användare Inlägg  
diffdiff2012-07-11 18:33
Antal inlägg: 3884

Dra käken ur led? Hur f-n kan ngt sådant hända? Nu e man ännu räddare ju :(

le-lou2012-07-11 18:41
Antal inlägg: 17500

dra käken ur led, då är man ju korkad som tandläkare. Snacka om att ha tagit i.

Lillstölla2012-07-11 18:43
Antal inlägg: 23831

Jag förstår dig helt och hållet diffdiff, jag är så rädd för tandläkaren att jag drar mig för att gå dit fast jag vet att jag måste, har gått med en trasig tand i flera månader för att slippa gå till tandläkare. Sen är det ju sjuk dyrt med.
Ta med dig någon till tandläkaren när du ska dig, själv har jag bett mamma följa med mig dit nästa gång. Du ska se att det kommer gå fint, det som hände Magnus30gbg:s kompis är nog oerhört ovanligt.

bommarna2012-07-11 18:52
Antal inlägg: 366

Försök få det gjort så snabbt som möjligt så slipper du ha ångest för det och ta någon med dig. Bra att ha moraliskt stöd och så blir man ganska lullig av dem lugnande medlen. Det kommer att gå jättebra ska du se. Lycka till!!

diffdiff2012-07-11 19:15

tackar allihopa :)

peter2012-07-11 19:29
Antal inlägg: 1710

Var inte orolig...att dra ut en tand är inte alls som förr i tiden...dels är bedövningarna bättre och dels är instrumenten smidigare.... Så här kommer det att gå till: du känner ett stick eller två av bedövningsnålen...väntar en stund tills käken är bortom all känsel...sen gapar du...och en liten hävstång förs in i munnen...du väntar på att få ett helvete...innan du hunnit börja vänta...så är tanden loss......sen får du en liten tuss ett tag på stället där tanden satt..du känner lite järnsmak ett tag...och det är bara bra...precis som det skall ....det hela är över på sekunder....sen går du därifrån...lite förvånad över att all denna rädsla innan...mynnade ut i detta korta besök.... :)

Schalke_042012-07-11 19:42
Antal inlägg: 391