Spelrum
Giraffen21
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
8
Inloggade30
Mobilspel
Pågående19 593

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ond_ kanin2012-07-12 22:56
Antal inlägg: 377

Miss_jk, du är ju djurgårdare, alltså öfverklass. :)

Så larvigt att kritisera folk som åker utomlands. Orkar inte posta mitt förra inlägg igen. Det är ingen rättighet att åka på utomlandssemester, men sparar man in på annat så går det som jag sa tidigare iaf en gång om året.

ond_ kanin2012-07-12 22:57
Antal inlägg: 377

Utlandssemester heter det. Min interna språkpolis har talat.

recidivfara - Ej medlem längre2012-07-12 23:07
Antal inlägg: 2385

Planerar och bokat allt i tid. Innan jag hade barn var jag mer spontan. Iogs kan jag åka till en random storstad över helgen och bestämma mig avresedag men det är så gott som allt.

hundbiten - Ej medlem längre2012-07-12 23:09
Antal inlägg: 2225

Jag håller med kaninen och blue_moon. Vi har prioriterat intressanta resor och möten med människor före statusprylar, dyra vanor, rökning och snus.
I ungdomen blev det mycket sista minuten, äventyr och ibland riktigt dåligt boende. Nu planerar vi mera och behöver lite mer tillrättalagt men ingen lyx.

avoleso - Ej medlem längre2012-07-12 23:21
Antal inlägg: 17

När jag åker till Medelhavet köper jag alltid bara flygstol i sista minuten. Vet vilka veckor på året som resorna är billigast, väljer ut några resmål och bevakar ett par veckor innan avresedagen. Sedan köper jag den som verkar ge mest för pengarna och bokar hyrbil c:a ett dygn före avresa. Boende letar jag upp när jag kommer fram. Det hittar man enkelt och billigt och man får bo "hemma hos" istället för i vita legobyggnationer där man träffar samma folk som hemma. Billigare, bättre och mer spännande. För två personer kostar en vecka aldrig mer än 7500 totalt, inklusive hyrbilen

jaapmeister - Ej medlem längre2012-07-12 23:22
Antal inlägg: 2109

Jag reser mycket men kan inte säga att jag prioriterat bort något annat. Jag har det helt enkelt rätt förspänt.

Pebben772012-07-12 23:27
Antal inlägg: 313

Jag har aldrig varit på en utomlandsresa (bortsett från en skolresa till tyskland) och som det ser ut nu så har jag inte råd till det alls trots att jag har fast jobb och någorlunda bra lön, men jag har lån på huset och försäkringar och allt annat som ska betalas först så när det är betalt har jag kankse 5-6 000 i månaden att leva för så kan kanske spara 2 000.
Jag lever dessutom väldigt billigt inga dyra vanor har stenåldersmobil, har visserligen internet så lite lyx har jag men det kostar ändå. Köper nästan aldrig kläder. Har bil men det måste jag ha när man bor på landet och bensinen börjar bli dyr så där går mycket pengar bara att ta sig fram och tillbaka till jobbet.
Försöker spara ihop lite pengar nu när jag ska till Brasilien till februari men får se om jag får råd, ska på bröllop där.

bujum2012-07-12 23:29
Antal inlägg: 1750

Det fixar du Pebben!

clubcuecas2012-07-13 02:50
Antal inlägg: 88

Köper alltid sista minut, några dagar innan avresa. Är i Phuket just nu och den låg på helt ok 6000:- visst kunde vi ha fått billigare men vi är flera som ville dra nu. Lågsäsong nu så tex fin mat ute går på 200 baht plus dricka. Visst vi är grabbar så livsstilen kostar en aningen mer med supandet, var och en utav oss nu har redan gjort av med ca 15000sek på 1 vecka exkl resan. Nu blir det lite lugnare iaf :) shoppat massor av kläder, markpolo piket ligger på 250-300 baht , har köpt med massa klänningar och skor till tjejkompisar. Bästa livet här!

Miss_jk2012-07-13 06:40
Antal inlägg: 8941

Precis som jaap kan jag inte påstå att jag prioriterar bort särskilt mycket. Vi är två i hushållet som tjänar bra, därför har vi råd. Och inte tänker jag skämmas över det. Har jobbat mig upp från 13k till nuvarande lön, och den är jag värd.

stol2012-07-13 08:34
Antal inlägg: 1015

Nej du behöver inte skämmas, men det är osmakligt att skryta om en massa resor när det finns folk här ute som knappt får ihop sitt leverne.
Har jobbat mig upp från 13k till nuvarande lön, och den är jag värd.
Vad menar du med detta, ska vi ställa oss upp och applådera.
Du har jobbat upp dig säger du, med andra ord har du fått tag på en gubbe som tjänar bra det är därför du kan glida runt enligt din profil och det är nog precis vad du gör.
Skryta kan du göra inför dina likasinnade hemma i vad gäller resor och din lön som du är värd.
De flesta har knappt råd med en heldag på Liseberg med familj en gång om året än mindre att åka på långsemester två gånger om året.

Resurrection - Ej medlem längre2012-07-13 08:39
Antal inlägg: 11463

Visst, och ditt avundsjuka gnäll kan du behålla för dig själv.

GimmeMore2012-07-13 08:49
Antal inlägg: 526

Så för att alla inte har råd att göra det hon gör så får hon inte berätta om sina resor ? jisses ..

stol2012-07-13 08:53

Hur vet du att jag är avundsjuk. Jag är trött på allt skryt via nätet, det är sååååå många som målar upp en bild att allt är så bra, jag tjänar si, bor så, har fantastiska vänner och reser hit och dit.
Håll er till Facebook där kan ralljera.
Om jag ska behålla gnället för mig kan du behålla ditt skryt om resor för dig själv.
Jag är inte avundsjuk du vet inget om ekonomiska status och det är definitivt inget jag skryter om.

Resurrection - Ej medlem längre2012-07-13 08:55
Antal inlägg: 11463

Hon svarade ju bara på ts' frågor. Hen kanske borde ha upplyst om att det fanns en övre gräns för hur hög gräns man får ha för sina resor för att få vara med och leka i tråden.

Riverpoet2012-07-13 08:55
Antal inlägg: 1070

Tråden handlade ju om hur man brukade göra med sina utlandsresor. Då kan väl Miss_jk för tusan få svara på det?

Personligen åker jag oftast till städer inom Europa. Flyger då gärna med nåt billigt men bra flyg och gärna nåt trevligt boende. Är så lite på hotellrummet så det räcker med att rummet är fräscht. I Belgien i våras fick vi dock tag på ett 5-stjärnigt för 800 pix natten för två personer. Ganska oslagbart pris faktiskt.

Bästa resan jag gjort är nog annars 2 veckor i Japan. Bodde på ett mycket trevligt litet hostel där man såklart sov på golvet. Och väggarna var sådär tunna som dom bara är i Japan. I sommar blir det fetare resa i form av honeymoon i USA. Yiha!

stol2012-07-13 09:06

Naturligt vis.
Men inte behöver man skryta över hur mycket man lägger på resor, speciellt när det gäller fantasisummor.
Du hade ju ett ödmjuk inlägg utan skryt.
Fan vad känsligt det var.

Riverpoet2012-07-13 09:15
Antal inlägg: 1070

Fast hon hade ju också en poäng i och med att hon jämförde olika resmål och dess kostnader. Och hävdade ju faktiskt inte heller att de lägger ut 100 000 pix om året. Sannolikt behövde de spara för att göra den resan och det kanske inte är nåt de gör varje år? Vad vet jag...

stol2012-07-13 09:24

Hon är född 1980, en sån lyckad karriär. Om man läste mellan raderna så reste hon för 100.000 pix om året.
Skit samma, det är själva skrytet som stör.

_Snövit_ - Ej medlem längre2012-07-13 09:30
Antal inlägg: 43

Bokar gärna i tid och åker långt och många gånger blir det billigare än sista minuten på sommaren

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?