Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 19 593 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2012-07-16 19:30 | |
![]() | ser inga problem med det om bägge är med på saken. personligen skulle jag aldrig gå med på en sån deal. Vad andra pysslar med bryr jag mig inte om, har vänner som lever i öppna förhållanden och det funkar uppenbarligen för dem. | |
| Andersberg | 2012-07-17 10:49 | |
![]() | Zoroastro, jag skulle säga att det gäller de flesta förhållanden oavsett om det är öppet eller inte. Kanske finns risk för att öppenhet framhäver rollerna och skapar problem en del, men dominansstrukturen i förhållandet tror jag fanns från början. | |
| Heyday | 2012-07-17 15:01 | |
![]() | Det här är ett himla intressant ämne om man tar in vinklingen som Zoro gör angående bisexualitet. Om man lever en man och en kvinna ihop och älskar varandra samtidigt som man är bisexuell och har en önskan om att ha sex med andra av samma kön, kan man lösa det pusslet eller inte? Någon som har erfarenhet av detta? Själv levde jag så med en man, men det funkade inte. Fast det va nog allra mest för att vi inte stod ut med varandra på andra sätt :-) | |
| Riverpoet | 2012-07-17 15:40 | |
![]() | Tycker det känns konstigt att förringa ett öppet förhållande och säga att det bygger på osäkerhet etc. ttiittii undrar om syftet är att knulla runt och onekligen har man ju då den friheten. Kanske är man i en fas i livet där man faktiskt inte vill binda sig 100% till en partner och då är det såklart OK om båda är med på det. Trots detta tror jag det kan vara svårt att hålla sig borta från svartsjuka etc. Själv kan jag inte tänka mig öppet förhållande. | |
| Resurrection - Ej medlem längre | 2012-07-17 16:17 | |
![]() | Ett öppet förhållande skulle inte funka för mig, men var och en gör väl som de vill utan att andra ska moralisera, tycker jag. | |
| Lillstölla | 2012-07-17 19:53 | |
![]() | Öppet förhållande skulle jag aldrig ens överväga. Känns som att om man inte kan hålla sig till en enda person utan strula runt med andra kan man ju lika gärna vara singel. Struntar i hur andra har det, är deras ensak, men är inget för mig. | |
| nippertippan | 2012-07-17 20:06 | |
![]() | Jag skulle inte vilja dela min man med någon! | |
| Miss_jk | 2012-07-17 20:09 | |
![]() | Känns som ett alternativ för folk som inte kan hålla sig trogna. Absolut inget för mig. Tycker det verkar stört. | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-07-17 20:11 | |
![]() | Inte jag heller. Skulle han strula med andra vore det tack och adjö. | |
| Janis_123 - Ej medlem längre | 2012-07-18 00:59 | |
![]() | Det finns ju inget fel och rätt i detta, bara människor som är olika. Men tyvärr tror jag att många som vill leva i öppna förhållanden känner att de gör säkrast i att dölja det. Det är starka krafter man utmanar om man går emot normerna. Titta bara på vilket helvete homo- och bisexuella gått igenom tidigare. | |
| angie_hell | 2012-07-18 02:22 | |
![]() | Jag skulle kunna tänka mig att leva i ett öppet förhållande inte för att man får ligga med flera utan för att det faktiskt finns massor av väldigt intressanta människor som jag skulle kunna tänka mig att ha en djupare relation med. Har hittills inte haft någon sådan relation men tanken är absolut inte omöjlig. Men däremot får man nog sköta det lite snyggt för man lär väl bli ganska dömd av omgivningen annars. | |
| Heyday | 2012-07-18 12:26 | |
![]() | @Janis - Hamnar visst OT här, men jag måste ju bara inflika att många bi- och homosexuella har fortfarande ett helvete. Särskilt unga killar och män. Det är inte det minsta självklart för många att våga stå för sin läggning. Trots att samhället generellt blivit mycket mer tolerant så finns det fortfarande massvis med intoleranta människor som inte drar sig för att öppet visa förakt och hat mot bi- och homosexuella. | |
| Zoroastro | 2012-07-18 12:57 | |
![]() | Problemet många i en relation gör är att man tror att man har ensamrätt till sin partner. Att tro att man kan tillfredsställa alla ens partners behov är att totalt misslyckas med sin relation. Det finns många behov (jag menar då inte sexuella) som jag måste dela med andra än med min partner. Att ha intressen eller dela djupa saker med andra behöver inte betyda att man har en öppen relation. Allt förutsätts naturligtvis att jag har en djup och nära relation till min partner, som självklart bygger på ärlighet. Jag tycker att man heller inte behöver berätta allt för sin partner om det inte påverkar relationen förståss. | |
| Andersberg | 2012-07-18 13:18 | |
![]() | Visst är det många homo- och bisexuella som har det svårt att ta steget att stå för sin läggning, men som tur är har acceptansen för dem som gör det blivit betydligt högre. Till det skulle jag också vilja påstå att det som har kommit ut på ett vis har det lättare att leva "öppet" pga att när de kom ut redan placerades i facket som promiskuös. Vad gäller bisexuella och öppna förhållanden så förstår jag inte riktigt skillnaden mot heterosexuella. Handlar det inte första hand om att tillåta sin partner söka spänning utöver det man själv ger varandra. Visst är det logiskt att en man inte kan erbjuda vad en man kan och tvärt om, men människor är väl ändå så pass mycket individer att det borde spela mindre roll. | |
| kajfrid - Ej medlem längre | 2012-07-18 13:19 | |
![]() | Var vänliga och definiera "öppet förhållande". | |
| Andersberg | 2012-07-18 13:21 | |
![]() | oj gick visst lite fort där så jag uppdaterar inlägget... Vad gäller bisexuella och öppna förhållanden så förstår jag inte riktigt skillnaden mot heterosexuella. Handlar det inte i första hand om att tillåta sin partner söka spänning utöver det man själv ger varandra. Visst är det logiskt att en man inte kan erbjuda vad en kvinna kan och tvärt om, men människor är väl ändå så pass mycket individer att det borde spela mindre roll. | |
| Andersberg | 2012-07-18 13:24 | |
![]() | Ja det är en bra kommentar kajfrid. Det finns förmodligen lika många definitioner som öppna förhållanden, men för mig innebär det i stort sätt att ett par som lever tillsammans efter sin egen överenskommelse tillåter varandra tillåter varandra ha sexuella relationer även med andra. | |
| Gautama | 2012-07-18 13:30 | |
![]() | Som jag uppfattar öppet förhållande så handlar det om att man tillåter sin partner att ha sex med andra. Sen vilka regler de har kring den biten skiljer nog mycket. Men det som Zoroastro tar upp här ovan om att ha ensamrätt till sin partner har nog ingenting med öppet förhållande att göra. Det är bara en variant på sjukt beteende att tro att man äger varandra. | |
| boffertomte | 2012-07-18 13:31 | |
![]() | Det handlar enl min mening om att man vill ha kakan och äta den. Man vill inte ta ansvar. De sk öppna förhållanden jag har i vänkretsen består av en öppen part(ner) och en "stängd". Och visst, de har själva valt att ha det så, de är vuxna osv. Men den stängde part(n)e(r)n förefaller snarast stå ut med den runtknullande part(n)e(r)n, för att slippa bli lämnad. | |
| MTM74 | 2012-07-18 14:04 | |
![]() | Känner ett par som har ett öppet förhållande, det har dom nu haft i 17 år och det funkar alldeles utmärkt för dom, och dom är fortfarande förälskade i varandra. Och dom tillåter varandra att ha andra sexuella partners med eller utan varandra. Inget för mig men vissa vill ha det så, och gör det att dom är lyckliga så :) | |