Spelrum
| Giraffen | 10 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 19 604 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Biggalo | 2012-08-01 17:03 | |
![]() | Kantarellomelett är jättegott. Gör pajskal av 3 dl vetemjöl 150 g iskallt smör och 2 msk iskallt vatten. Låt degen ligga i kylskåpet minst 30 min. Kavla ut degen lite och tryck sen ut den i en pajform, ställ pajskalet kallt en stund. Nagga sen botten på skalet och förgrädda i 200 grader ca 15 min. 1 liter färska kantareller stekes i torr stekpanna tills allt vatten försvunnit ur dem, smörfräs dem och 2 dl purjolök i varsin stekpanna. Vispa 3 ägg och 3 dl mellangrädde, tillsätt salt, peppar och 1msk hackad färsk timjan eller 1 tsk torkad timjan. Blanda i 2 dl riven stark ost, helst västerbottenost. Lägg 2 dl riven ost i det förgräddade heta skalet. Lägg på purjolöken och hälften av kantarellerna. Häll på ägg/grädde/ostblandningen och toppa med resten av kantarellerna. Grädda i nedre delen av ugnen 35-45 min, i 200 grader. Låt den svalna och servera den ljummen. | |
| Biggalo | 2012-08-01 17:06 | |
![]() | bujum..visst är Karl-Johan en god svamp, men det finns ju inga i skogen att hitta än. | |
| xMatrix | 2012-08-01 17:50 | |
![]() | xMatrix svamp / lök / äggröra Stek svampen,som du vill ha den. Hacka en lök och stek milt. Blanda i svampen och kläck i 2 ägg och rör om så det blir som äggröra. Salt och peppar. Supergott på rostad macka eller som det är | |
| Minta | 2012-08-01 18:41 | |
![]() | Biggalo, det låter ju som en svamppaj, men jättegott. | |
| Biggalo | 2012-08-01 21:09 | |
![]() | Minta det är så rätt så, jag kollade igen det jag skrev men såg inte att jag skrev kantarellomelett istället för kantarellpaj... | |
| Biggalo | 2012-08-01 21:56 | |
![]() | igenom ska de ju stå..... | |