Spelrum
Giraffen9
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade10
Mobilspel
Pågående19 838

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ttiittii - Ej medlem längre2012-08-03 23:56
Antal inlägg: 37631

vita det trodde jag med först.

Furios2012-08-04 09:35
Antal inlägg: 253

Ett ljudklipp där Sveriges radio förklarar nyhetsrapporteringen angående detta.

www.youtube.com/watc...qt eOlBIxbM

Triss - Ej medlem längre2012-08-04 09:50
Antal inlägg: 417

"Anledningen till detta var att vi bevistade en workshop där det uttryckligen angetts att icke-vita ej var välkomna. Som en sann demokrat var det min intention att gå dit och ta reda på om man i Sverige år 2012 delar upp folk i hudfärg. Svaret är ja!"
Klipp ur artikeln. Icke-vit ej välkommen. Man kanske ska korrläsa texten innan den går i tryck.

uffew2012-08-04 11:39
Antal inlägg: 530

Jaap. Diskrimineringlagen gäller mer än så. Den sträcker sig även till allmän sammankomst och offentlig tillställning. Annars kan ju vakterna på krogen välja fritt utan att bli dömda.

Sen ett tarvligt försök av SDU. Löjligt

Mouche - Administratör2012-08-04 12:04
Antal inlägg: 24193

Jag anser att all diskriminering är vidrigt och det är knappast bättre att vita diskrimineras än mörkhyade och båda delarna borde i rättvisans namn vara olagliga.

Varför överhuvudtaget döma människor efter den färg de har på huden, är den fråga jag alltid ställer mig.

Att sedan SD-medlemmar ständigt och jämt ska dra saker ur sitt perspektiv och göra ett fjant-jippo á la "titta så rediga vi är minsann".
Ja, det är en helt annan sak...
Det tycks ärligt talat ligga lite i deras medlemmars natur.

Mouche

Gautama2012-08-04 12:27
Antal inlägg: 6854

Mötet handlar ju om hur svarta HBT-personer utsätts för rasism..., då vill man väl inte ha vita där helt enkelt..., eller har herrarna SD varit utsatta för rasism?
De är pinsamma som vanligt.

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-08-04 12:36
Antal inlägg: 31064

För den som orkar tänka bort att det röda skynket sd var inblandat: Diskriminering som diskriminering. Herregud vilket rabalder det hade blivit om svarta inte hade varit välkomna. Killarna pekade på en princip som är viktig vem den än innefattar.

crooked rain - Ej medlem längre2012-08-04 12:43
Antal inlägg: 6334

"Mötet handlar ju om hur svarta HBT-personer utsätts för rasism..., då vill man väl inte ha vita där helt enkelt..., eller har herrarna SD varit utsatta för rasism?"

Men snälla någon, det vore ju historiens mest improduktiva möte. Ska man diskutera rasism man blivit utsatt för av vita människor är det väl av YTTERSTA vikt att vita människor också får ta del av diskussionen, om man nu önskar att beteendet ska ändras etc.

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-08-04 12:44
Antal inlägg: 31064

Välkommen hem, gullet. :)

hundbiten - Ej medlem längre2012-08-04 12:49
Antal inlägg: 2225

Haha, vi stänger in oss och svär över hur dumma de har varit mot oss :)

*cr, var USA fint?

Gautama2012-08-04 12:50

Jaha, ja, då krävs det ju att det är vita som har utsatt svarta för rasism för att de ska tillföra någon nytta på detta möte. De kunde kanske annonserat efter rasister??
Om judar vill ha en sammankomst för att prata om sina erfarenheter så kanske de inte vill ha nazister med på mötet?

Klart att det är lite klantigt att lägga ut en sådan annons så öppet som de gjorde på prideprogrammet som ändå ska stå för lika värde för alla. Men jag tycker ändå att det är löjligt av SD att göra så stor sak av det..., vita har aldrig varit diskriminerade i vår värld. Tror inte ett skit på att de kände sig diskriminerade, de ville bara jävlas.

crooked rain - Ej medlem längre2012-08-04 12:56

Det allra största problemet för de flesta är knappast att bli nerslagna av skinheads, det händer inte så ofta så nä, man behöver inte annonsera efter "rasister". Vardagsrasismen gör mycket mer skada och är ofta omedveten från utövarens sida, och att som vit kunna sitta med och diskutera (eller lyssna) hade kanske varit en eye opener för många. Och även om man är fläckfri är det löjligt att stänga människor ute från en diskussion de är så extremt inblandade i.

Jude/nazist-jämförelsen var ju bara tramsig, såklart.

crooked rain - Ej medlem längre2012-08-04 12:57

+ tack fina Sylvia :)
och hundbiten, Austin var fantastiskt men omänskligt varmt. Åskvädret var det finaste jag ngnsin sett.

Gautama2012-08-04 13:05

Nu vet vi ju inte vad mötet var till för, det kanske inte alls handlade om att förändra världen och dessa människors livsvillkor..., det kanske bara handlade om att berätta sin historia för varandra.
Hur som helst så tror jag inte det hade känts bekvämt med två SD:are i närheten.

Tommy 19792012-08-04 13:09
Antal inlägg: 1188

Men herregud. Så otroligt tramsigt och småaktigt skrivet av C Dulny. Svarta, och homosexuella med för den delen, har varit diskriminerade i århundraden, blir det fortfarande i stora delar av världen för övrigt, och han har mage att gnälla över en sådan skitsak. Man tar sig för pannan. Om det till exempel rört sig om en workshop för lesbiska kvinnor, hade han beklagat sig över könsdiskriminering då?

Fast jag kan inte påstå att jag är speciellt förvånad, SD brukar ju ha en tendens att ta varje chans att måla ut sig själva som offer.

Gautama2012-08-04 13:12

Word på det Tommy!!

crooked rain - Ej medlem längre2012-08-04 13:14

Nej, Gautama, helt uppenbarligen var inte syftet att förändra någonting, det var en cry fest och därför totalt improduktivt. Att låta vita människor ta del av diskussionen, om så bara genom att lyssna, hade tillfört riktig mening (men ja, så höga förväntningar kan man inte ha på ngt som tillhör prideprogrammet). Att någons närvaro är obekväm är ingen ursäkt, bara fegt.

Undrar vilka inträdeskrav dörrvakten hade. Mätte han skallar? Jämförde han hudfärg mot ett provpapper? Hmm.

Gautama2012-08-04 13:15

Å där kom dina fördomar fram om Pride!

crooked rain - Ej medlem längre2012-08-04 13:18

Du har inte den minsta aning om vad jag tycker om Pride, men du får gärna berätta mer om mina fördomar om du känner för det. Dina fördomar om Sverigedemokrater är förstås helt okej.

Gautama2012-08-04 13:20

"men ja, så höga förväntningar kan man inte ha på ngt som tillhör prideprogrammet). "

Det säger väl att du inte är positivt inställd i alla fall. Men det är helt ok, du får givetvis tycka så. Men då är det också svårt att diskutera just denna punkt med dig eftersom du direkt visar att du inte har någon tillit till Pride över huvud taget!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?