Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 620 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apbur | 2012-08-07 15:17 | |
![]() | Vill man inte slösa med sin tid kan man välja tåget mellan Stockholm och Göteborg. Nyttan enligt TS verkar vara att låta privatbilister slippa känslan av otålighet när de valt fel transportmedel. Vill inte offra några liv för det. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-08-07 15:22 | |
![]() | apbur: Vilket för oss tillbaka till min följdfråga på sida 1. Varför förbjuder vi inte bilar helt och hållet om vi nu verkligen var så måna om att ingen borde få sätta livet till? Sätter vi vår egen bekvämlighet högre än någon annans liv? OM ja, säg det bara rakt ut och sluta hymla om hastighetsbegränsningar och "rädda liv". | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-08-07 15:39 | |
![]() | fler höghastighetståg och sänkt pris på all kollektiv trafik och taxi, då skulle iallafall jag ta tåget oftare mellan städerna. det är lite småjobbigt när man kommer fram och har flera ärenden utspridda över stan, då vill man gärna ha bilen med sig. Och som det är nu är det ju oftast det billigaste och smidigaste alternativet. (och ganska ofta det snabbaste med) | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-08-07 15:48 | |
![]() | Jag håller helt med dig Jesus. Enda grejen där är ju att man kanske skulle åka mer taxi, och vi vet ju alla hur taxichaffisar kör? =) | |
| apbur | 2012-08-07 16:00 | |
![]() | Loco, det anser jag är en orimlig åtgärd. Jag tycker den avvägningen som vi kan se nu mellan nytta och oönskade konsekvenser är rimlig. Jag är mer benägen att välja den motsatta riktningen, dvs att nyttan får stå tillbaka för bevarandet av liv. Det är du som anser att gränsen är för hårt dragen som det ser ut nu. Då får du argumentera för den stora nyttan med höjd hastighetsbegränsning som får kvaddade människoliv att falna i jämförelse. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2012-08-07 16:09 | |
![]() | Kanske inte riktigt rätt tråd men nära. Folk som kör för sakta gör mig till en sämre bilförare, mitt tålamod tar slut och jag gör omkörningar som jag inte alltid är stolt över. Dra in körkortet för folk som kör 65 på 70-väg! | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-08-07 16:11 | |
![]() | Är det inte det jag gör nu? Argumenterar alltså? Jag anser att alltför många är alldeles för trångsynta och ser endast hastighet som fara i trafiken. ENDAST hastighet. Jag skulle jättegärna vilja göra ett socialt experiment. Precis som polisen idag har vissa veckor där de nitiskt jagar fortkörare så skulle jag vilja att de under 2-3 månader istället nitiskt bötfällde följande förare: De som INTE ligger så långt till höger som möjligt (även vid 3/4-filigt) De som INTE blinkar i rondeller De som INTE släpper förbi bakomvarande trafik när de har en svans av bilar efter sig. Oavsett om de håller hastigheten eller ej. Beteenden som jag är fullkomligt övertygad om bidrar till fler olyckor än de som kör för fort. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-08-07 16:12 | |
![]() | Spot on Grundsnygg.... | |
| inomår1928vi - Ej medlem längre | 2012-08-07 16:12 | |
![]() | Dra in ditt körkort och spärra in dig för vårdslöshet i trafiken? Folk som gör den typen av irrationella val är ett hot mot både sin egen, och värre, andras säkerhet. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2012-08-07 16:17 | |
![]() | Folk som väljer bilen för att visa sina gäster hur fint det är i t.ex. Roslagen är de som bör fråntas rättan att äga bil. Fan folk stannar på broar för att beundra utsikten. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2012-08-07 16:21 | |
![]() | Nu när jag ändå är igång så kan jag slänga lite skit på bönder med traktorer också, kör in vid en busshållplats och släpp förbi trafiken eller kör på åkern! Om ni prompt måste köra på vägen, sälj traktorn och köp en bil. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-08-07 16:27 | |
![]() | Inomår: "Betänk också, med högre farter ökar också risken för att fler oskyldiga blir inblandade, kanske påkörda bakifrån av en nybliven förare som kör sin gamla skrotbil i 160 kilometer i timmen och inte hinner stanna när tant Gerda byter fil på motorvägen i 100 kilometer i timmen." Det är uttalanden som detta som får mig att tro att du antingen inte har körkort själv eller att du, om du nu har ett, borde gå om hela kursen. Det du säger i ovanstående är att den nyblivne föraren bör hållas ansvarig för att gamla Gerda inte håller tillräcklig uppsikt bakåt innan hon byter fil? Om vi hade vägar som tillät 160 km/h så garanterar jag dig att de hade varit minst 3-filiga. Gerda har inget i vänsterfilen att göra om hon bara håller 100 km/h. Bilen hon försöker köra om ska INTE ligga i mittfilen i den hastigheten. Gerda har oavsett inte hållit tillräcklig uppsikt bakåt om hon svänger ut så pass sent så att bakomvarande kör in i henne. Märk väl att min text utgår ifrån att man håller sig till hastighetsbestämmelserna så börja inte blanda in villaområden och barn när vi talar motorvägar. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-08-07 16:28 | |
![]() | hastigheter i städer brukar reglera sig själv ofta går det inte att köra fortare en 40 i stockholm,när jag kör hem oftast på natten vid 2 -3 tiden på motorvägen,så brukar jag vara helt själv på vägen,sällan älgar kommer igenom vilt stängslet,då kör jag så fort det går,Grundsnygg dom måste sköta sitt jobb och det är inte för att jävlas med folk dom kör på vägarna,utan för att dom måste | |
| inomår1928vi - Ej medlem längre | 2012-08-07 16:33 | |
![]() | Om alla följde trafikreglerna skulle vi ha betydligt färre olyckor. Problemet är att alla inte gör det, och det problemet blir större ju fortare folk kör. Fler människor dör helt enkelt. Och därför är sceneriet med tanten tyvärr både relevant och troligt. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-08-07 16:33 | |
![]() | Sorry, stycket om villaområden var till Hundbiten. Jag tycker hastigheterna vi har idag i städer och bostadsområden är alldeles utmärkta. | |
| inomår1928vi - Ej medlem längre | 2012-08-07 16:35 | |
![]() | Om tio gående blir påkörda av en bilist som kör i 50 km/h dör 8. Om tio gående blir påkörda av en bilist som kör i 30 km/h dör 1. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2012-08-07 16:38 | |
![]() | Om folk slutar gå där det finns bilar blir ingen påkörd, smart va? | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-08-07 16:39 | |
![]() | Om en bilist kör i 30 km/h på motorvägen får han förmodligen arslet fullt.... | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2012-08-07 16:40 | |
![]() | Om man bara använder båten på land kommer ingen att drunkna. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2012-08-07 16:43 | |
![]() | =) | |