Spelrum
| Giraffen | 52 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 19 656 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mask1 | 2012-08-22 05:35 | |
![]() | stämmer det att viasat kör nästa OS? ... spar i så fall tid åt oss med "skogs-tv", ingenting alls då-...? | |
| Hellan63 | 2012-08-22 07:03 | |
![]() | Jämförde Mästarnas Mästare med Superstars nyligen. Jag tyckte att Mästarnas mästare var bättre på varenda punkt. SVT har även bättre nyheter, bättre väder och bättre barnprogram. Oj, jag menar att jag tycker det. Jag är nöjd med SVT:s program och med TV-avgiften. Det är ju valfritt att titta på 4:an och de andra reklamkanalerna. Förstår verkligen alla som klagar men inte varför ni inte byter kanal. | |
| Luchia | 2012-08-22 12:55 | |
![]() | Jag tröttnade också på all reklam, och att jag kunde komma på mig själv sitta och titta på ett "Vänner"-avsnitt som jag redan sett säkert fyra gånger. Detta resulterade i att vi helt sonika slängde ut vår tv, eller nja, sålde den. Vi införskaffade oss en projektor och en 118" duk så nu har vi en mindre biosalong hemma där vi njuter av film vi väljer själva och program utan reklamavbrott. Det enda jag kan sakna är att vi missar en del samhällsinformation. Men i det stora hela så är det otroligt befriande att inte ha tv. Det är ju självklart en smaksak. Min mor har tv-apparater i alla rum och har alltid en på som "sällskap" och hon tycker att det är skönt att slötitta på, i mitt tycke, dåliga komediserier för att varva ner. Alla är vi olika, och det är väl tur det! :) | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-08-22 13:16 | |
![]() | luchia hur gör ni för att se program utan reklamavbrott? Det kvittar väl vad man spelar upp det på, det är väl reklam iallafall? | |
| LMC79 | 2012-08-22 13:19 | |
![]() | Jag bojkottar 4:an så mycket det går. Alldeles för mycket reklam och för lång reklam, ibland upp 6-7 min. Tittar man på något så hinner man ju nästan glömma vad det var man såg sist, alltså innan reklamen började. Dessutom tappar man intensiteten och koncentrationen i programmet. Måste de ha reklam kan de väl i a f ha en mycket kortare reklam, t ex 1 -2 min. Sedan tycker jag dessutom att SVT gör mycket bättre program. Hellan63 din jämförelse är ett utmärkt exempel på det, även fotbolls-EM tidigare i sommar är ett bra exempel. | |
| uffew | 2012-08-22 13:19 | |
![]() | Undra hur mycket TV4 tjänar på sin reklam? Kan inte vara så mycket eftersom Robert Pärlskog är kvar som kommentator. | |
| Luchia | 2012-08-22 13:34 | |
![]() | Projektorn är kopplad till en dator, inte något satellitmottagare. | |
| Nasty Nimrod | 2012-08-22 13:46 | |
![]() | Apropå Claes Ericsson och Vilgot Sjöman visas deras filmer inte alls nu på reklamfinansierade kanaler. De ansåg det själva vara en seger. | |
| BSKV - Ej medlem längre | 2012-08-22 14:54 | |
![]() | Att kommersiella kanaler, som TV4, måste köra reklam kan jag köpa. Men seriöst, lite mer fingertoppskänsla skulle ju inte skada. Att sparka igång reklam första gången i en film redan efter texterna kan väl inte vara nödvändigt? Skidskytte-VM skötte de visst inte heller så bra, med reklamavbrott mitt i spurter och/eller skjutningar. Emma Green hoppade höjdhopp i ett mästerskap minns jag men fyran gick in och bröt när det var som mest spännande! Fingertoppskänsla önskas som sagt. | |
| Miss_jk | 2012-08-22 14:59 | |
![]() | Hmm, hörde många som klagade på skidskyttet, men jag tror att jag kollade på det mesta och tyckte de skötte reklamen alldeles utmärkt. Inte en enda spurt eller annat spännande missade man. Förstår att folk klagar på att det var reklam öht, men att de bröt i spurter var definitivt inget jag såg skymten av. | |
| Miss_jk | 2012-08-22 15:02 | |
![]() | Eller rättare sagt: Jag förstår inte de som klagar på reklamen i sig, utan de som klagade på att Tv4, och inte SVT, var kanalen för skidskyttet. | |
| blue_moon | 2012-08-22 15:44 | |
![]() | Luchia: Du behöver inte missa någon samhällsinformation om du kombinerar dokumentärer och samhälle&fakta i SVTPlay med radiolyssnande, företrädesvis P1. | |
| llloyden | 2012-08-22 15:56 | |
![]() | Reklam - tja, vad är trailers då! Jag tittar på SVT för att slippa reklam och vad händer? En massa tjatiga trailer och vad som ska komma nästa dag, vecka etc. Jag vill ju helst veta vad som kommer "next" dvs. när jag sitter vid TV:n för tillfället. Det försvinner mer och mer tid för dessa idiotiska trailers som är helt onödiga - men kanske billig TV-tid jämfört med programtid? Sen har vi ju reklam i SVT vid större idrottssändningar...... visserligen inte med avbrott i stil med TV4 men i alla fall. Nåt snack om att SVT inte får köpa och sända dessa program om de inte sänder reklam. Är det sant? P1 anser jag nästan omöjligt att höra på p.g.a. alla dessa puffar för program, signaturmelodier hur långa som helst och med hög ljudvolym och inte minst alla dessa dj..... repriser hela tiden. | |
| peter | 2012-08-22 16:03 | |
![]() | Reklamen kanske kunde få ha en egen kanal....den skulle säkert alla slå över till och titta på.... *ler*...... Synd att den trasar sönder så mycket ...det är ett problem...helt klart... | |
| Hammer_70 | 2012-08-22 16:28 | |
![]() | bort med reklamen | |
| Luchia | 2012-08-22 16:29 | |
![]() | Blue_moon: tack för tipset, jag erkänner att jag är dålig på att hålla mig uppdaterad när det kommer till nyheter och information. Där är tv:n en kommunikationskanal som alltid når fram. Jag får helt enkelt börja lyssna på radio igen, det går väl att streama bara nyhetens? För där är ju lika mycket reklam, och den är nästan värre. De använder sig oftast av upprepningsmetoden och att få den mest irriterande jingeln att spelas mest. På så vis når de ju fram, även om det innebär att vi som konsumenter blir irriterade så får de ju uppmärksamheten de vill åt. "All pr är bra pr" . | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-08-24 12:20 | |
![]() | Ärlighetens namn är det juh så att reklamen förstör mer än den gör nytta. Jag slår om direkt när skotwn kommer. Värsta är att slår man om ja då e det reklam på en annan kanal... Tänk om canal+ lr nu c-more bryter mitt i sina filmer med en massa reklam som kanalerna 3,4,5,6 m.m gör... Då har dom satt sin sista potäta ... | |
| Key Largo - Ej medlem längre | 2012-08-24 14:18 | |
![]() | Ni som inte gillar reklam, varför inte flytta till Nord-Korea? Garanterat reklamfritt. | |
| SA2012 | 2012-08-24 14:24 | |
![]() | Tv4 Film är ju en sorts betalkanal. När jag skaffade den så var reklamen mellan filmerna. Nu bryter de filmerna med reklam lika ofta som vanliga fyran. Inte kul alls med den "filmkanalen". | |
| Lotta73 | 2012-08-24 17:27 | |
![]() | Jag hann aldrig komma till nån reklam innan jag storratade programmet. :-D | |