Spelrum
| Giraffen | 54 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 86 |
Mobilspel
| Pågående | 19 754 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ninnin | 2012-09-07 23:37 | |
![]() | Med makt menar jag verkligen inte MAKT. Jag som lärare vill uppmärksamma det positiva. Som exempel berömmer jag alltid dem som gör rätt. och enligt min erfarenhet vill alla barnen göra rätt för sig. När jag säger i klassen: Vad duktiga ni är som lyssnar på vad jag säger. så vill resten av klassen göra likadant. Min lärarfilosofi handlar om handlar om den positiva cirkeln, att berömma dem som gör rätt, ignorera dem som gör fel. För de som gör fel VILL göra rätt. Det vet jag. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-07 23:42 | |
![]() | Parasit, tjänar inte ett öre,men jobbar mycket idielt med det jag har lust med för stunden,mest med missbruksvård samtal och utdelning av mat till behövande,jag finns till för dom som behöver mig hemlösa ,missbrukare,barn och halv vuxna mäniskor,jag vill inte byta bort det mot någonting,jag är klippt och skuren för det jag gör,sen samlar jag in julklappar till barn som behöver och delar ut dom ,och sjunger på äldreboenden och lever på maken,livet är perfekt | |
| Maradona1986 | 2012-09-08 00:51 | |
![]() | Vet fortfarande inte vad som avses med "bästa yrket". Är det vad som är bäst för mig eller vad som är viktigast för samhället? Diskussionen är lite otydlig på den punkten. Eller är det så att folk tycker att det som är bra för samhället är bra för mig? I så fall håller jag helt enkelt inte med. Jag vill att mitt jobb ska ge mig personlig tillfredsställelse, utifrån vad jag personligen tycker är viktigt. Sedan har jag givetvis mina personliga etiska gränser, vad jag skulle tänka mig att jobba med och vad jag inte skulle tänka mig att göra. För mig är tobaksindustrin en absolut no no, medan jag mycket väl skulle kunna tänka mig att jobba för företag som Carlsberg eller Pernod Ricard. Alla måste sätta sina egna etiska gränser. I mitt fall vill jag (vid sidan om självklara saker som lön och förmåner) verka i en internationell miljö och uppleva andra kulturer. I mitt nuvarande jobb pratar jag en genomsnittlig dag med människor från åtminstone tio länder. I tidigare roller har jag arbetat operativt med mer eller mindre alla länder i Europa (undantaget några småländer på Balkan och Europas småstater som Andorra, Lichtenstein m fl). Detta är för mig fantastiskt. Att träffa distributörer i Slovakien eller definiera produktportföljer i Rumänien är utvecklade. Att kastas ut i miljöer där man inte är helt bekväm är lite skrämmande men samtidigt oerhört intressant. Jag har jobbat utomlands i många år och tycker att just denna internationella dimension är det som är viktigt för mig i jobbet. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-09-08 02:53 | |
![]() | Jag gillar verkligen mitt 'jobb'. Driver hotell, har egen firma inom grafisk design och pluggar till arkitekt. Tycker om att stå på flera ben samtidigt, och att få jobba både kreativt, hands on och som chef. Kommer nog alltid vara diversearbetare, det passar min personlighet bäst. | |
| Skblole | 2012-09-08 03:24 | |
![]() | Jag är student och det är inget jag rekommenderar... Delar ut tidningar 4 nätter i månaden som extraknäck och det tycker jag faktiskt om, men det skulle nog bli långtråkigt om man gjorde det oftare. Så nej, mitt "yrke" utmanar inte er som anser er ha det bästa än men jag hoppas nå dit en dag. :) | |
| conny jash | 2012-09-08 03:37 | |
![]() | jag är konstnär. fördelen med det är att jag gör vad jag vill. nackdelen är bristen på stadig inkomst, vilket medför att jag inte alltid kan göra det som jag vill. men det finns en kreativ lösning på allt och det brukar ordna upp sig. | |
| Katijoun | 2012-09-08 09:46 | |
![]() | Kyrkogårdsarbetare! Guld värt att få jobba utomhus om dagarna i en lugn & vacker miljö. | |
| slånbär | 2012-09-08 11:29 | |
![]() | Katjoun- nu blev jag avis.....när jag var ung tonåring så älskade jag attgå omkring på stora kyrkogårdar och mitt drömjobb var just kyrkogårdsarbetare. Jag utbildade mig påträdgårdsskola men sedan blev det inget avd et eftersom dom jobb somfanns varsäsongsarbeten så jag blev mattant istället. Men jag bär fortfarande vid 47 års ålder på längtan att få jobba med det du gör. Så det kan bli i livet. | |
| Katijoun | 2012-09-08 12:37 | |
![]() | Ja, det är det värsta att det är just säsongsarbete.. Har man tur någon gång i framtiden kanske man lyckas bli en av de få fasta! :) | |
| Heyday | 2012-09-08 22:59 | |
![]() | Jag frilansar som redaktör åt bokförlag och jag älskar det. Jag är galen i att läsa och jag är riktigt vass på att förbättra texter och göra manusen så bra som möjligt inför utgivning. Det är mitt drömjobb som jag har! | |
| morsans syrr | 2012-09-08 23:21 | |
![]() | Som frisör/stylist jobbar jag kreativt o gör alltid människor vackra :) Älskar mitt jobb men ogillar stressen runt det... Men...jag får varje kund att må bra o det driver mej framåt :) Roliga mässor o kurser( utomlands) Ja...jag trivs ;) | |
| guran41 | 2012-09-08 23:58 | |
![]() | jobbat som butiksbiträde i mat butik...klart de bästa ja gjort hitills...nu ä ja tyvärr arbetslös!!! | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2012-09-09 00:21 | |
![]() | Det bästa med mitt jobb är när jag kan välja någon fräsig bakgrundsfärg på cellerna i Excel. Det tråkigaste är att fylla alla cellerna med siffror. Förut gjorde jag samma sak utomlands, det var av någon anledning roligare. Sedan är det ganska kul att ha möten också och babbla om intressanta saker. Den gamla pedantiska ingenjören vaknar till liv ibland under dessa tillfällen. | |
| keforia | 2012-09-09 00:55 | |
![]() | För mig var det alltid viktigt att fá göra nágot bra för människor. Jag jobbar som massör och älskar när mina patienter kommer och säger att deras (t.ex) axel känns mycket bättre efter jag jobbat med dem. Fördel med mitt jobb är att jag kan hjälpa människor báde fysiskt och psysiskt, och att jag kan dela in min arbetstid sá att det passar ihop med min familj. nackdel............skulle kunna vara att vissa patienter menar att fá en massage är samma sak som att gá till ett horhus......men det blir egentligen bara ett problem om jag bestämmer att det är ett problem!! alltsá är det inget problem!! :) Jag älskar mitt jobb!! | |
| keforia | 2012-09-09 01:03 | |
![]() | Ninnin...jag tror jag förstár vad du menar när du skrev "makt".... om du har en bra moral och grund i dig sá har du "makten" att föra detta vidare pá barnen som du undervisar och det är en otroligt stor uppgift och ett stort ansvar! Vi är vára barns lärare och vára barn blir "bara! sá bra som vi är. Ett perfekt citat frán John F. Kennedy " One person can make a difference, and everyone should try" | |
| SkySpy_ | 2012-09-09 01:38 | |
![]() | Pilot: Frihet, teknik, spänning, planering, väder, resa. Snickare: Kreativitet, skapande, visuellt, fysiskt. Jag anser att jag har de två bästa arbeten som finns.. | |
| Janis_123 - Ej medlem längre | 2012-09-09 03:14 | |
![]() | Jag är en numer färdigutbildad läkare som just börjat forska. Mitt yrkesval springer ur det mycket enkla "Det ska va gött att leva, annars är det ingen idé". Och för att kunna njuta av livet måste vi få vara friska. Det bästa är då att kunna göra en sjuk människa frisk. Särskilt fantastiskt känns det om det handlar om barn. Sämst med yrket är att jag ofta är så förbaskat trött! Nu, till exempel.... :) | |
| tydal | 2012-09-09 12:24 | |
![]() | Jag jobbar som lokförare och lärare på SJ. Sen har jag ett aktiebolag med några anställda där vi ägnar oss åt att utveckla och supportera datasystem, webbplatser och mobilappar. Just kombinationen gör att jag trivs väldigt bra med det jag gör, men arbetsuppgifterna i sig har ju sina för och nackdelar: Lokförare: + man gör något konkret som har stor nytta; man ser till att folk kommer från A till B säkert och i tid. Stort ansvar. - det är inte så kul att gå till jobbet klockan tre på morgonen. Lärare: + att få se andra utvecklas och kunna göra deras utbildningsdagar till minnesvärda, lärorika och roliga upplevelser. Att själv utvecklas genom kursdeltagarnas kluriga frågor. - inget negativt. Utveckla datasystem/appar: + problemlösning; man har idéer om hur man kan lösa ett problem, man tar fram en lösning och ser att det fungerar i verkligheten. - det finns så mycket jobb att man kan jobba hur mycket som helst. | |
| helbe267 | 2012-09-09 12:42 | |
![]() | Sjuksköterska på en ortopedavdelning där vi gör planerade knä/höftplastiker. Stortrivs med mitt jobb! Bästa är att jobbar med alla sorters människor. "Mina" patienter kommer till avdelningen av egna val, inte nåt trauma som ligger bakom. Så det är en lättsam och skojfrisk stämming på avdelningen som patienterna uppskattar. | |
| Hammer_70 | 2012-09-09 13:33 | |
![]() | jag arbetar på lager och som truckførare-inge kul alls.Nu ska jag utbilda mig til oljeplattformarbetare,bli r nog bættre!! | |