Spelrum
| Giraffen | 52 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 3 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 19 656 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| diffdiff | 2012-09-09 20:42 | |
![]() | Tycker titti har mycket klokt att komma med men ibland förstår jag bara inte. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-09 21:04 | |
![]() | slånbär det går inte att jämföra tiden då vi var unga med nutiden | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-09 21:05 | |
![]() | det spelar ingen roll nu vilka som blev gravida då,på 60 talet var det viktigt med nya cyklar till barn,vem bryr sig om en ny cykel idag | |
| nippertippan | 2012-09-09 21:08 | |
![]() | P-piller och bra kommunikation med barnen. | |
| nippertippan | 2012-09-09 21:08 | |
![]() | Och kondom så klart. | |
| slånbär | 2012-09-09 21:15 | |
![]() | Ttiittii när det gäller sex och unga så är det nog ingen större skillad på nu och då. Du menar att det är främst dom som kommer från kärlekslösa , trasiga hem som blir gravida tidigt. Jag tror att det handlar mer om brist på kunskap och att man inte tror attdet kan hända en själv. Om något så tror jag att det är betydligt vanligare att man medvetet blir med barn som ung om man bor på landet och då mest för att det inte finns så mycket att göra speciellt om man inte ens kan få ett jobb. Att skaffa barn blir ett sätt att komma hemifrån och liksom få ett liv på nåt bakvänt sätt. Men detta är bara något jag tror, jag har inga siffror på det. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-09 21:16 | |
![]() | jag har en känsla av att komunikation inte altid funkar för dom som sätter sig själva i främsta rummet,altså vuxna som ser sig själva före sina barn,där spelar skolan en viktig roll | |
| slånbär | 2012-09-09 21:17 | |
![]() | Och ditt inlägg med cyklarna försår jag inte alls.det kanske ärdags att gå och lägga sig nu ttiittiiför det börjar bli väldigt konstigt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-09 21:24 | |
![]() | det är inte så konstigt att du inte förstår ingen är förvånad,när du var ung är en livstid sedan ,det går inte att jämföra med nu,precis som att det var viktigt med cycklar på 60 talet så är det inte viktigt me cycklar nu fattar du | |
| blue_moon | 2012-09-09 21:38 | |
![]() | Nej, jag förstår inte heller vad cyklar har i den här diskussionen att göra. | |
| slånbär | 2012-09-09 21:39 | |
![]() | Nä ttiittii det där är bara svammel. Vad som är viktigt eller ej närdet gäller prylar har självklart ändrats men har väl inte med ämnet att göra överhuvudtaget. Det du säger, att det är unga tjejer från kärlekslösa och trasiga hem som oftast blir gravida borde ju i så fall även ha gällt då men varken då eller nu verkar din tes stämma . Åtminstone inte där jag bor. Det verkar som att det samlar elände och folk med stora problem där di bor. I tråd efter tråd tar du upp liknande problem där du ondgör dig över hur andra vuxna brister. För mig så verkar det mest handla om att du i brist på annat fyller din tillvaro med andras liv. Du framstår tyvärr som byns skvallerkärring i dina trådar även om du säkert inte menar det och tror attdet är av omsorg med andra. Men du verkar helt enkelt inte kunna se skillnaden på omsorg och att lägga sig i. Vill du bli tagen på allvar så får du nog skaka fram lite siffror eller tex artiklar som stöder din teori för just nu känns det mest som byskvaller. | |
| vimmelyr - Ej medlem längre | 2012-09-09 22:01 | |
![]() | Eftersom du Ttiittii så ofta talar om att du har en massa barn. Hur gammal var du när du fick ditt första? I övrigt håller jag med om att det inte räcker med vad du iakttagit i din närhet för att slå fast att så är det. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-09 22:41 | |
![]() | vimmelmyr,vad spelar det för roll hur gammal jag var när jag fick första barmet,det är en istid sedan och inte det tråden handlar om.slånbär är det en hobby du har att gå in för att missförstå eller vad ?det handlar inte om skavller eller om en speciell byhåla,det handlar om tonårsgraviditeter är det för svårt för dig att förstå | |
| vimmelyr - Ej medlem längre | 2012-09-09 22:44 | |
![]() | För att du skriver om tonårsgraviditeter och vilka som blir gravida då. Var därför nyfiken på om du själv blev gravid i tonåren. Dessutom tror jag inte att slånbär missförstår dig. I så fall är vi nog flera. Jag också för jag tycker att det är viktigt att man har seriös fakta och inte bara påstår saker. Annars kan man ju välja ut lämplig plats för att bedriva sina "amatörstudier" på. Detta ligger ju i seriöst och då är ju kraven dessutom väl högre? I alla fall har jag tolkat det så. Det är ju inte omöligt att du har rätt, men som sagt, det räcker inte med vad man själv iakttar eller tror. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-09 22:49 | |
![]() | fokus här är inte på mina graviditeter,för 30 år sedan,det är inte aktuelt nu.utan tonårgraviditeter i nutiden | |
| vimmelyr - Ej medlem längre | 2012-09-09 22:50 | |
![]() | Vilken forskning har du läst? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-09 22:52 | |
![]() | jag lever i verkligheten och ser många tonåringar,efter ett goglande så har jag inte hittat någon forskning Har du?bland dom tonåringar jag ser så är det inte dom som har det bra som blir gravida | |
| vimmelyr - Ej medlem längre | 2012-09-09 23:01 | |
![]() | Jag har inte letat efter någon forskning men jag har å andra sidan inte slängt ur mig diverse siffror om såväl antal som procent. Det är skillnaden. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-09 23:09 | |
![]() | vimelmyr,jag har letat men inte hittat några,då undrar jag varför du tror att det förekommer mer tonårsgraviditeter i kärleksfulla hem en i misserbla hem? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-09 23:12 | |
![]() | men du är ju res | |