Spelrum
| Giraffen | 38 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 687 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Emollas | 2012-09-19 13:49 | |
![]() | Litar jag på personen så svarar jag ärligt | |
| Porla - Ej medlem längre | 2012-09-19 14:13 | |
![]() | Håller med susila. Provade i tanken att bara säga hej när man träffar någon. Det skulle kännas lite rumphugget att bara börja prata på utan att ha ställt nån liknande fråga. | |
| lillamy75 | 2012-09-19 14:33 | |
![]() | Håller med skugga ...gör exakt lika .. | |
| Sandra1990a | 2012-09-19 14:58 | |
![]() | Som sagt, det e väll klart att man inte bara säger till vem som helst vad som rör sig i det inre, men det e klart att man vill få ur sig saker men då ska man veta vem personen är + att man kan ju förklara lite grann om man nu kommer in i själva diskutionen inte bara utan anledning om man nu inte bett om det.. Men som sagt så ska man känna personen för att kunna ha en tillit och kunna prata om saker och ting. | |
| Sandra1990a | 2012-09-19 14:59 | |
![]() | För det som man har innuti sig e inget man bara vräker ur sig om det e privat. | |
| bomah - Ej medlem längre | 2012-09-19 15:11 | |
![]() | Som nån sa. Beror på vem som frågar och hur frågan är ställd... www.youtube.com/watc...e5 7l6lq8DM | |
| Psychic 123 | 2012-09-19 15:23 | |
![]() | Jag svarar att allt är bra, jag berättar sällan något om mig själv ens till mina närmaste vänner. När jag opererade mig för ett tag sen så blev mina vänner konfunderade när de träffade mig efter att de inte hade vetat om det. | |
| slånbär | 2012-09-19 15:25 | |
![]() | Värsta är väl när chefen rusar förbi, sticker in huvet och frågar liksom i förbifarten hur det är. Hon gör alltid så och man svarar alltid att det bara är bra för man vet ju vad hon vill höra ändå. Har provat nån gång att säga att det inte är så bra och jädrar vad trött i blicken hon blev då hon inte bara kunde rusa vidare. | |
| klobba2 - Ej medlem längre | 2012-09-19 15:34 | |
![]() | Omedelbara motfågan -Vill du verkligen veta? brukar förbrylla frågeställaren. | |
| bomah - Ej medlem längre | 2012-09-19 15:34 | |
![]() | "Har provat nån gång att säga att det inte är så bra och jädrar vad trött i blicken hon blev då hon inte bara kunde rusa vidare." Det gör du inte om! ;) | |
| numsan | 2012-09-19 15:34 | |
![]() | Jag verkar verkligen vara i minoritet här, men jag svarar faktiskt i princip alltid ärligt på den frågan. Känns som att svaret oftast blir "Jorå, jag är sjukt stressad" eller "det är ok, men jag är galet trött". | |
| bomah - Ej medlem längre | 2012-09-19 15:36 | |
![]() | Måste verkligen säga att jag i något skede ledsnade på just den här frasen och ersatte den med "Annars då?" | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2012-09-19 15:40 | |
![]() | numsan>> i så fall är vi två mot världen. Tomt snack är inte min grej. Sen behöver man kanske inte svara med exakt blodtryck eller precis hur tight det är till lämning...men ”bara bra”, njae... | |
| Måns_E | 2012-09-19 15:40 | |
![]() | I jobbsituationer i princip alltid "jodå, bara bra hur står det till med dig?" eller något liknande. Men annars så kan det väl vara lite olika svar beroende på vem som frågar och hur jag mår. "Det får gå" svarar jag ganska ofta. | |
| numsan | 2012-09-19 16:04 | |
![]() | Du och jag mot världen Jonisk. | |
| Maradona1986 | 2012-09-19 16:30 | |
![]() | Jag tolkar nog inte ens "är allt bra" eller "hur står det till" som en fråga. Det är snarare en hälsningsfras och man förväntar sig knappast att få ett ärligt svar. Så jag svarar nog alltid att det är bra. Framförallt om man är i sammanhang där det är helt uppenbart att det inte är mitt psykiska eller fysiska hälsotillstånd som ska diskuteras (exempelvis på jobbet eller när man springer på en gammal bekant på stan). Det skulle bli outhärdligt om alla svarade ärligt på sådana tomma hälsningsfraser. Å andra sidan finns det givetvis andra situationer där en liknande fråga faktiskt är menad som en fråga, men det framgår väl av kontexten, tonfallet och vem som ställer den. | |
| Silfverkrok - Ej medlem längre | 2012-09-19 16:35 | |
![]() | "vill du verkligen veta?" är en bra motfråga. En del kan vara genuint intresserade även om det är en mindre bekantskap. öppenhet kan ge dig en överraskning när du minst anar det :) | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2012-09-19 16:36 | |
![]() | Men hade ni svarat på frågan om hur det är att ni är helt fördärvade om ni precis hade fått ett cancerbesked t ex? Om ni får frågan av random arbetskollega eller ett överdrivet "trevligt" butiksbiträde. Det finns ju socialt accepterade plågor som man kan vara ärlig med, men de är ju inte många. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-09-19 16:47 | |
![]() | I kris gäller ju andra- eller rättare sagt inga alls - sociala koder. Då kan man ju bli personlig med vemsomhelst. Apropå arbetslinjens inlägg. | |
| arbetslinjen - Ej medlem längre | 2012-09-19 17:01 | |
![]() | Jo, det var inget bra exempel på så sätt, men alla exempel har sina brister. Jag menar bara att det finns vissa plågor som är ok att berätta om och andra som skulle utmana relationen alldeles för mycket. (Och det behöver inte vara något fel med det.) Varierar med typ av relation och kontext naturligtvis. | |