Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 19 788 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-20 23:47 | |
![]() | Måns,jag hoppas du har rätt,vad var synen på barn som idrottar? | |
| vimmelyr - Ej medlem längre | 2012-09-20 23:49 | |
![]() | Du kanske kan lyssna själv sverigesradio.se/sid...el =5261319 Börja vid 45 minuter. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-20 23:55 | |
![]() | Åh tack vimmelyr:) | |
| apbur | 2012-09-20 23:55 | |
![]() | Väluppfostrade ungar är en fröjd. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-09-21 00:06 | |
![]() | är barn väluppfostrade pga tvång är det bedrövligt,är dom väluppfostrade pga av glädje är det en fröjd | |
| Måns_E | 2012-09-21 00:20 | |
![]() | Fast även barn behöver lära sig att man inte alltid kan ha roligt och göra som man vill jämt. Allra mest för deras egen skull. | |
| le-lou | 2012-09-21 00:25 | |
![]() | tycker det verkar som den här Leif inte är helt seriös men utan tvivel gillar han diciplin. Det gör jag med, i lagom dos. | |
| vimmelyr - Ej medlem längre | 2012-09-21 00:33 | |
![]() | Jag tror att han är seriös. Tyvärr. Här skulle jag gärna vilja hänvisa till en intervju i Aftonbladet där även hans fru också berättar. Även ett av barnen citeras väldigt kort angående just träningsmetoderna och tävlingsgrejen. Tyvärr är artikeln nu en Plusvariant. www.aftonbladet.se/n...ea ser=true | |
| Hellan63 | 2012-09-21 06:33 | |
![]() | Gammalmodigt av Leif. Känner igen det där lite grann, fast inte lika strängt, från min egen uppväxt på 60-talet. Vi hade det inte så fett, så det var självklart att man inte tog för sig mer än man orkar äta upp, men att lägga sig i hur gäster gör på kalas låter lite väl hårt. Varför inte låta dem bara ta en kaka/tårtbit i taget i stället för att lägga på allt som finns? Det sitter fortfarande i från min barndom att jag ska äta upp det jag tar för mig, men det är verkligen inget jag försökt överföra på mina barn. Ingen ska behöva sitta med gråten i halsen och tvinga i sig något man inte vill äta upp tycker jag. Varken barn eller vuxna, speciellt inte barn. Fy för såna uppfostringsmetoder. Mina föräldrar visste inte bättre men Leif verkar bara bossig. | |
| le-lou | 2012-09-21 09:44 | |
![]() | "Det är okej att ge sitt barn kritik om den är rätt och saklig." Sagt av Leif. Är detta fel? Jag håller nämligen med honom. Vi är livrädda för att kritisera våra barn tycker jag, det daltas med ungar till höger och vänster men att ge det minsta kritik ses som något totalt livsfarligt. Man behöver inte gå till ytterligheter, åt nåt håll, tänk curlade ungar åt andra hållet.. minst lika illal. Så nej, jag menar inte att det enda man ska göra är att kritisera barn och def inte i onödan och särskilt tycker jag man ska skilja på att kritisera ett beteende och att kritisera barnet. Det är viktigt att lära barnen att kunna ta emot kritik och göra nåt bra av den, så jag tycker nog Leif har en del poänger. | |
| vimmelyr - Ej medlem längre | 2012-09-21 10:03 | |
![]() | Har du lyssnat på radioinslaget le-lou? | |
| marmotte | 2012-09-21 10:04 | |
![]() | le-lou, att ge kritik som är rätt och saklig är ju ungefär som att "använda sitt sunda förnuft". Den som inte har något sunt förnuft har ju ingen aning om det själv utan tror ju som regel att sundare bonnförnuft än det egna, det kan bara inte existera. Den som själv tycker att hen ger sitt barn rätt och saklig kritik kan ju vara ute och turnera i världsrymden alldeles. Rätt och saklig kritik kan vara t ex: "De andra barnen stirrade på dig när du bar dig åt sådär. Mamma skämdes." Kanske inte ett osant ord i den meningen. Men kanske ändå inte nån höjdare. | |
| marmotte | 2012-09-21 10:09 | |
![]() | Sen vad gäller Robinson-Leif så får han ju säga nåt som kan väcka intresse av något slag. Att sitta och vara slätstruken i radio befrämjar inte en karriär som dokusåpahalvdåre. | |
| Megaherz | 2012-09-21 11:41 | |
![]() | Så Titti, du har aldrig tvingat dina bara till någonting alls? | |
| vimmelyr - Ej medlem längre | 2012-09-21 12:13 | |
![]() | Jag tycker det är mer tragikomiskt att ttiittii, som då dessutom inte hade hört radioinslaget, kan döma ut Leif som "helt sjuk i huvudet". Det är enligt mig väldigt starka ord i sammanhanget. | |
| lillamy75 | 2012-09-21 12:22 | |
![]() | Har inte hört inslaget bara läst va som har skrivits här och hade någon av minna fem barn kommit hem och berättat detta att så här va det på det här kalaset så hadde jag blivit skit sur muttrat som fan över det och sen hadde det inte blivit några mer kalas hos den vännen igen ,,,,,men det är hur JAG skulle ha gjort och tänkt men alla är vi olika | |
| vimmelyr - Ej medlem längre | 2012-09-21 12:31 | |
![]() | Jag tycker det skulle vara ett svårt dilemma. Jag vet inte hur jag skulle gjort i samma situation för jag skulle ha svårt att acceptera sådana regler på ett kalas. Men vad jag skulle önska vore i så fall en diskussion med i det här fallet Leif och hans fru (som jag inte vet mer om än vad hon heter) där man kom överens om att barnen inte själva tar första portionen utan att de vuxna värdarna serverar dem då. För i så fall borde ju portionerna bli så små att det äts upp alternativt att det inte vore någon big deal att slänga lite glass, tårta eller vad det må vara. Eftersom tråden nu också börjat handla om hans tränande av ungdomar så tror jag att det är en svårare fråga. Just för att, vilket han påpekar i inslaget, det är en liten ort där han är tränare i två sporter och där i alla fall vissa barn håller på med båda. De föräldrar som har duktiga mogna barn och de vars barn inte är lika fokuserade och duktiga etc har ju inte sällan olika åsikter om hur träning och matchande ska fungera. Men det vore onekligen intressant att höra vad föräldrar och barnen tycker själva. | |
| Frasse2 - Ej medlem längre | 2012-09-21 14:22 | |
![]() | Så om ett barn har tagit lite för mycket tårta på ett barnkalas så ska barnet alltså tvingas att äta upp hela och dom andra barnen ska tvingas att sitta kvar vid bordet och titta på. Schysst kille den där Leif...dit hade man skickat sina barn med glädje när dom var små ........................e ller inte. | |
| Bitte - Administratör | 2012-09-21 16:51 | |
![]() | Det serverades visst gädda på detta barnkalas och det är ju inte ens nått som jag skulle ha serverat utan varmkorv med bröd och glass/fika har det funnits på mina barns kalas Och det har slängts en del som blivit över då de tagit för sig för detta med att lära sig att äta det man tagit för sig det är väl upp till varje förälder att lära sina barn det och ingen annan. Bitte | |
| vimmelyr - Ej medlem längre | 2012-09-21 17:03 | |
![]() | Jaså, gjorde det det Bitte? Lyssnade du ordentligt? | |